Ledenvergadering Gentse liggers Zondag 15 november

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#16 Bericht door Edje »

Ik denk dat we deze discutie al enkele maanden geleden gevoerd hebben
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

Edje schreef:Ik denk dat we deze discutie al enkele maanden geleden gevoerd hebben
Inderdaad, nu heb ik het nog eens uitgebreider herhaald en daarmee is voor mij de kous af. Dus, Ed, geen paniek, 'k zal er niet meer over doorbomen. :wink:

Ik vind de aangeboden formule interessant (zelfs al is er een zekere overlapping daar ik een hospitalisatieverzekering al heb) om de reden dat we slechts een toervereniging vormen (waarbij de individuele BA voldoende ruim is uitgewerkt in de verzekering).

Bijgevolg zal ik mij ook aanmelden.

Komt er daarnaast ook een vorm van bescheiden lidgeld (omdat ik lees dat Gentse Liggers ons een cadeautje aanbiedt...)?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#18 Bericht door slangetje »

eeuwige reiziger schreef:Bijgevolg kan een organisator van een toertocht bijvoorbeeld niet aansprakelijk worden gesteld voor het opgelopen leed wanneer een autobestuurder dwars door de toertocht rijdt en daarbij een aantal liggers verwondt.
Uiteraard: is elke fietser voor zich, tegen verzekering autobestuurder. Hetzelfde bij de agressie in je laatste voorbeeld.
eeuwige reiziger schreef:Wel zou die individuele organisator wettelijk aangesproken kunnen worden, wanneer hij bijvoorbeeld de hele groep in de tegenovergestelde richting stuurt van een eenrichtingsstraat en er zich daarbij een ongeval voordoet. Daar is hij hoofdelijk aansprakelijk (wat hem dan bijzonder duur te staan zal komen...)
Bij vennootschap is de vennootschap aansprakelijk, niet de individuele organisator: hier mijn punt en de reden waarom ik liever onder HPV organiseer dan onder GL.

Dom voorbeeld: iemand maakt ruzie met een bende fietsers die met 5 naast elkaar op het fietspad rijden, maar niet vooruit gaan. Hij stopt voor de groep om te horen wat het probleem is en er volgt een kettingbotsing van fietsers. Gevolg: enkele gebroken armen/benen/fietsen/...
Bij venootschap zal de verzering van de groep opdraaien en moeite doen om het de persoon zelf te schuiven, bij feitelijke vereniging hoop ik dat de persoon in kwestie (die remt voor de groep) goed verzekert is, want anders draait hij zelf op voor de kosten, tenzij hij kan bewijzen dat hij in naam van de groep handelde. De bewijslast draait.

Maar verder inderdaad tot zo ver, ik ben geen dwarsligger, maar denk wel dat het nodig is dat mensen op de hoogte zijn van wat ze zich op de nek (kunnen) halen door een onschuldig tochtje.

Zoals ER reeds zei: mij hoor je hier niet meer over. Ik ben volgend jaar lid van GL én HPV.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#19 Bericht door paulheyndrickx »

Van de website van Sportievak:

"1. Wat is verzekerd?

De jaarverzekering dekt de burgerlijke aansprakelijkheid van de club plus verzekering voor lichamelijke ongevallen en burgerlijke aansprakelijkheid van de clubleden, in de sportdiscipline(s) waarvoor de verzekering wordt genomen."

Door een verzekerde toerclub te worden beschermen we de organisatoren van een tocht tegen claims. Ieder is vrij om aan te sluiten of niet, maar wie deelneemt aan een toer georganiseerd onder "Gentse Liggers" (of hoe die club ook nog mag heten) wordt lid.
Daarnaast is het vrijheid blijheid voor iedereen. Fietsen maar!

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#20 Bericht door Vital »

slangetje schreef: Dom voorbeeld: iemand maakt ruzie met een bende fietsers die met 5 naast elkaar op het fietspad rijden, maar niet vooruit gaan. Hij stopt voor de groep om te horen wat het probleem is en er volgt een kettingbotsing van fietsers. Gevolg: enkele gebroken armen/benen/fietsen/...
Kwam er een alleweder en een aantal duitsers in dat verhaal voor? :lol: :wink:
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#21 Bericht door Wouter D »

ssj3gohan schreef:Dus als ik het goed begrijp, wil ik komende Limburgse Liggers-tocht meedoen, dan mag ik die ene keer onverzekerd meerijden?

Overigens, moet ik nog speciale voorzieningen op mijn fiets meenemen in België, is een helm bijv. verplicht (dat vergeet de nederlander licht)? En als ik mij in Nederland verzeker voor de fietssport, waarbij ik een verzekering neem die ook in België geldt, kan ik dan zonder lidmaatschap meerijden of is dat alsnog gewenst/verplicht? Ik zal hoogstens eens per jaar, als het dat al is, meerijden.
even op je bericht inpikken:

als niet-lid mag je de eerste tocht gratis meerijden, je gegevens moet echter wel worden doorgegeven, indien je afzienbare tijd later nog een tocht meerijdt dan moet je wel de (betaalbare) jaarverzekering nemen. ook al is dat een jaar later.

Helaas laat sportievak niet toe dat mensen die niet bij hun verzekert zijn, deel te nemen aan de tocht.

over HPV: dat die verzekering even goed is, zal wel kloppen, alleen dat deze verzekering enkel en alleen tijdens tochten van HPV dekt. terwijl sportievak ook je individuele tochtjes dekt.

zoals Paul hier al aanbracht, zijn de organizatoren ook verzekert tegen claims.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

#22 Bericht door ssj3gohan »

Nouja, er lijkt mij verder ook weinig op tegen om die paar eurootjes aan de verzekering te betalen, maar ik heb verder bar weinig aan een Belgische verzekering hè.
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#23 Bericht door slangetje »

Vital schreef:
slangetje schreef: Dom voorbeeld: iemand maakt ruzie met een bende fietsers die met 5 naast elkaar op het fietspad rijden, maar niet vooruit gaan. Hij stopt voor de groep om te horen wat het probleem is en er volgt een kettingbotsing van fietsers. Gevolg: enkele gebroken armen/benen/fietsen/...
Kwam er een alleweder en een aantal duitsers in dat verhaal voor? :lol: :wink:
Die mag je er gerust bij denken en ik denk dat je dan ongeveer hetzelfde plaatje ziet als ik...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#24 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:- verzekering sportievak
Kan de oproep tot ledenwerving en aansluiting bij de verzekering niet ergens heel zichtbaar op het forum komen?

Bijvoorbeeld: zorg dat er een popup met een mededeling daarover opspringt, zodra iemand naar het forum surft.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#25 Bericht door slangetje »

eeuwige reiziger schreef:Bijvoorbeeld: zorg dat er een popup met een mededeling daarover opspringt, zodra iemand naar het forum surft.
Ja, leuk als je dagelijks één of meerdere keren inlogt.

Voor mij een reden om minder/niet meer op een site te komen. Erger me al aan de popups die me zeggen dat ik PB heb.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

slangetje schreef:Voor mij een reden om minder/niet meer op een site te komen. Erger me al aan de popups die me zeggen dat ik PB heb.
Een fractie van een seconde waarmee je de popup verwijdert. 't Lijkt me niet dermate hinderlijk om vervolgens te besluiten niet meer het forum te bezoeken.

Ongetwijfeld bestaan er wel toepassingen waardoor je slechts bij een eerste inlog de popup krijgt, en nadien niet meer.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#27 Bericht door eeuwige reiziger »

Luc Willaert schreef:Als ik het goed begrijp moet ik nu lid worden van een club die er geen is om met een aantal vrienden te gaan fietsen???
Luc, Gentse Liggers is zelfs volgens de wet een "club", al gebruikt onze dierbare wetgever andere stadhuiswoorden. 't Gaat om een "feitelijke vereniging".
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:over HPV: dat die verzekering even goed is, zal wel kloppen, alleen dat deze verzekering enkel en alleen tijdens tochten van HPV dekt. terwijl sportievak ook je individuele tochtjes dekt.

zoals Paul hier al aanbracht, zijn de organizatoren ook verzekert tegen claims.
Dan is alles in kannen en kruiken. Fijn is zeker dat we voor eigen ritjes ook verzekerd zijn.

Wanneer komt het aanmeldingsformulier online?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#29 Bericht door eeuwige reiziger »

Wie het verhaal al een tijdje volgt, weet waar het is fout gelopen. De mensen die aan de basis liggen van dit initiatief hebben tijd noch moeite gespaard in het verleden er binnen HPV iets van te maken. 't Heeft niet mogen zijn, bijgevolg valt die mensen niets te verwijten.

Nu is het tijd het heft in eigen handen te nemen en aan de toekomst te bouwen. En ach, laat de onheilsprofeten maar roepen...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#30 Bericht door Wouter D »

eeuwige, die aankondiging komt er niet via een popup, we gaan die wel rondsturen zoals ik gewoonlijk de mensen op het forum verwittig;

trouwens denk ik dat vooral medetoerders daar gebruik zullen van maken.


Luc: jij moet een jaarverzekering van sportievak (5euro) betaalt hebben als jij met je vrienden wilt gaan fietsen. of is dat 5 euro te veel om iemand die een tocht organiseert een beetje in te dekken, ook al is dat een vriend van jou?


alle HPV-reacties zijn verwijdert uit deze topic en in een gelijknamig topic gedeponeert onder HPV-info. met dank voor uw begrip
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie