Ledenvergadering Gentse liggers Zondag 15 november

Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#31 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef: Luc: jij moet een jaarverzekering van sportievak (5euro) betaalt hebben als jij met je vrienden wilt gaan fietsen. of is dat 5 euro te veel om iemand die een tocht organiseert een beetje in te dekken, ook al is dat een vriend van jou?
In vergelijking met een verzekering van een niet-meer-nader-genoemde-vereniging is de aangeboden formule niet alleen goedkoper maar ook een stuk interessanter voor wie af en toe ook eens een tocht(je) alleen rijdt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#32 Bericht door graddus »

spruitje schreef:

alle HPV-reacties zijn verwijdert uit deze topic en in een gelijknamig topic gedeponeert onder HPV-info. met dank voor uw begrip
Het spijt me Wouter, ik heb hiervoor geen begrip, want mijn opmerkingen komen niet vanuit HPV, ik ben daar slechts gewoon lid, net als jij. Mijn mening is de mijne en niet die van HPV. Jammer dat de inhoud blijkbaar ondergeschikt is aan de vete die gevoerd lijkt te moeten worden.
Laatst gewijzigd door graddus op do 19 nov 2009, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#33 Bericht door graddus »

eeuwige reiziger schreef:
spruitje schreef: Luc: jij moet een jaarverzekering van sportievak (5euro) betaalt hebben als jij met je vrienden wilt gaan fietsen. of is dat 5 euro te veel om iemand die een tocht organiseert een beetje in te dekken, ook al is dat een vriend van jou?
In vergelijking met een verzekering van een niet-meer-nader-genoemde-vereniging is de aangeboden formule niet alleen goedkoper maar ook een stuk interessanter voor wie af en toe ook eens een tocht(je) alleen rijdt.
Hiermee is denk ik wel duidelijk waar het vandaan komt he, HPV mag gewoon geen deel uitmaken van het geheel. Waarom niet is mij wel duidelijk, maar wens ik hier voor de goede vrede niet verder te bespreken.
Laatst gewijzigd door graddus op do 19 nov 2009, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#34 Bericht door graddus »

Overigens heb ik de afsplitsing die Wouter heeft gemaakt even een andere titel gegeven. Het was zoals gezegd mijn commentaar en niet dat van HPV. Meteen ook de reden waarom ik het heb weg gehaald onder het kopje HPV en gewoon terug onder toertochten heb gezet. Ik wil geen discussie voeren over HPV ja of nee, dat is namelijk niet mijn stokpaardje, maar dat van 'de tegenpartij' :D

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#35 Bericht door eeuwige reiziger »

graddus schreef:Hiermee is denk ik wel duidelijk waar het vandaan komt he, HPV mag gewoon geen deel uitmaken van het geheel. Waarom niet is mij wel duidelijk, maar wens ik hier voor de goede vrede niet verder te bespreken.
Ach, zoek toch geen spijkers op laag water...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#36 Bericht door graddus »

Geef dan niet van die rare sneren 8)

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#37 Bericht door graddus »

Ik heb hier mijn mening zo goed mogelijk onder woorden proberen brengen, misschien moeten we het gekrakeel daar centraliseren?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#38 Bericht door eeuwige reiziger »

graddus schreef:... misschien moeten we het gekrakeel daar centraliseren?
Eigenlijk is alles al gezegd. Laten we met z'n allen weer werken aan de uitbouw van de Gentse Liggers.

Met de nieuwe formule heb ik in ieder geval weer zin gekregen opnieuw een toertocht te organiseren. Ik wil de draad van vroeger graag weer opnemen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Eric Baeten
Belofte
Berichten: 110
Lid geworden op: do 02 okt 2008, 8:44
Postcode: 3200
Fiets: NME
Locatie: Aarschot
Contacteer:

#39 Bericht door Eric Baeten »

Jongelui ,

Wat een gezever en wat een gedoe!
Schrap mij maar als lid van de gentse liggers .
Dat lijkt me beter voor mijn gemoedsrust .

Eric Baeten
RESULTS NO EXCUSES !

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#40 Bericht door Duckjibepete »

Mr Baeten, je neemt me de woorden uit de mond. Vroeger werd er tenminste nog gefietst, nu is het een chatforum geworden :roll:

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#41 Bericht door rik »

Duckjibepete schreef: Vroeger werd er tenminste nog gefietst:roll:
Dan moet je nu maar 's naar het verre Limburg komen!!! Je gelooft je ogen niet!!! 8)
DF 269
Ice sprint1 26"

jonathan

#42 Bericht door jonathan »

rik schreef:
Duckjibepete schreef: Vroeger werd er tenminste nog gefietst:roll:
Dan moet je nu maar 's naar het verre Limburg komen!!! Je gelooft je ogen niet!!! 8)
das juist ;-)

hé cornelis? :D

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#43 Bericht door marksje »

slangetje schreef:....
Dom voorbeeld: iemand maakt ruzie met een bende fietsers die met 5 naast elkaar op het fietspad rijden, maar niet vooruit gaan. Hij stopt voor de groep om te horen wat het probleem is en er volgt een kettingbotsing van fietsers. Gevolg: enkele gebroken armen/benen/fietsen/...
Bij venootschap zal de verzering van de groep opdraaien en moeite doen om het de persoon zelf te schuiven, bij feitelijke vereniging hoop ik dat de persoon in kwestie (die remt voor de groep) goed verzekert is, want anders draait hij zelf op voor de kosten, tenzij hij kan bewijzen dat hij in naam van de groep handelde. De bewijslast draait.
....
Ik ga mij niet moeien in gans de discussie, ik zie wel waar het uitkomt, maar ge moet serieus blijven.
Geen enkele organisatie, noch de verzekering van die organisatie, gaat u dekken wanneer ge, als deelnemer, op de openbare weg, een verkeersovertreding begaat en hierdoor een ongeval veroorzaakt.
't Is niet omdat ge ergens lid van zijt of meedoet aan iets dat ge op de openbare weg zomaar "'t varken" (vergeef mij de beeldspraak :wink:) moogt gaan uithangen hé.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

#44 Bericht door Beinsberger E »

Maar als je geen overtreding begaat en toch een ongeval krijgt dan ben je toch maar beter verzekerd voor het geval er derden bij betrokken zijn :roll:

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#45 Bericht door tom peeters »

Beinsberger E schreef:Maar als je geen overtreding begaat en toch een ongeval krijgt dan ben je toch maar beter verzekerd voor het geval er derden bij betrokken zijn :roll:
Denk ik niet. Voor een ongeval waarvoor je niet verantwoordelijk bent, komt er geen verzekering tussen, en heb je ook geen verzekering nodig, want je bent niet aansprakelijk. Als ik het goed begrijp, werd er tijdens de ledenvergadering geopteerd voor een verzekering, die enkel tussenkomt voor schade, die veroorzaakt werd door een fout van de organisator van de rondrit. Er zal dus geen dekking zijn voor het lichamelijk letsel of materiële schade van iemand die bijv. valt tijdens een tocht, want dat is niet onder de aansprakelijkheid van de organisator.
tom peeters

Plaats reactie