een lidgeldjen

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

een lidgeldjen

#1 Bericht door Wouter D »

hoi, uit een bericht dat ik op mail verzond, vloeide een kleine nieuwe discussie voort:

Lidgeld??

de meningen waren reeds van in den beginnen verdeeld, en op vraag van velen zet ik het nu maar op het forum.

- de een is voor een vast lidgeld, daar het ons iets dichter brengt van het clubgevoel waarbij gesuggereert werd ons als vzw te gaan gedragen, dit laatste werd gelukkig snel weggewerkt....

- de ander is helemaal niet voor daar we dan de officiële toer op gaan met verplichtingen en dergelijke meer

- en toen kwam er nog een derde optie: ... we voeren een 'lidgeld' in... niemand is verplicht daar ook maar een cent voor neer te tellen, elk voor zicht bepaalt hoeveel het hem waard is met als gevolg dat ieder voor zich uitmaakt welk lidgeld hij/zij betaalt. met eventueel een oline-boekhouding zodat iedereen ten allen tijde weet hoe de stad van zaken is en weet waar alles naartoe gaat.

-... nog opties of zullen we proberen ies te maken uit de stof die we reeds hebben.
Laatst gewijzigd door Wouter D op di 01 mar 2005, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: een lidgeldjen

#2 Bericht door Ward De Meyer »

Als er een keuze wordt gelaten tussen betalen en niet betalen. Wat zijn dan de voordelen die verbonden zijn als je lidgeld betaald? :?
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#3 Bericht door graddus »

Gewoon niet aan beginnen. Het gaat mensen weren en tegelijkertijd vragen oproepen onderling over wie of wat of hoe betaald etc. Als iemand een sticker wil kan ie daar toch gewoon voor betalen zeker, bij voorinschrijving.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#4 Bericht door Ward De Meyer »

Ik vrees eigenlijk ook dat het een warboel gaat worden die blijft aanslepen...
Allé das mijn gedacht hé :?
Optima Stinger EX met Aeropunt

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#5 Bericht door Frank II »

Lidgeld brengt verplichtingen van de club met zich mee.

Moreel tov de leden
Wettelijk

Steunen is meer vrijwillig. Probleem is dan, wat gaat dan de houding zijn tov diegene die geen bijdrage betaald.

Je kan ook een semi steun krijgen door bvb een steun sticker, dan krijg je toch iets terug ( het gaat hier meer om het gevoel, dan om de fysieke waarde)

Ik krijg tegenwoordig het gevoel dat je niets meer in een groep kan doen of er wordt gevraagd om lid te worden van een club en dan nog liefst er ook voor te betalen.

Juist het informele en vrije bij de gentse liggers sprak mij aan. Je wordt anders het zoveelste wielertoeristen clubje.

ik ben maw tegen lidgeld an sich.

Gast

#6 Bericht door Gast »

ik ben ook niet echt voor lidgeld

maar kwil wel betale voor die stickers (supersjieke stickers by the way), is da mogelijk voor da op nen t-shirt te late drukke?

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#7 Bericht door Frank II »

Ik heb ooit T-shirts van een eigen ontworpen logo voorzien. Ging vrij eenvoudig.

neem 1 PC
ontwerp je logo
druk af op een (kleuren)printer op een speciaal vel papier
neem 1 T-shirt (wit)
Strijk je tekening op het T-shirt

Presto

(gaat toch een 15-tal wasbeurten mee, daarna vervagen de kleuren en de tekening sterk)

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#8 Bericht door wost »

Frank II schreef:Juist het informele en vrije bij de gentse liggers sprak mij aan. Je wordt anders het zoveelste wielertoeristen clubje.

ik ben maw tegen lidgeld an sich.
En de kosten worden dan betaald door de zot die ook al het werk doet. En de niet betalende vrijdenkende gebruiker doet gewoon verder.
Hoelang blijft dat duren denk je?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#9 Bericht door wost »

Aan het forum zijn kosten verbonden, aan een uitgebouwde tourwerking zijn kosten verbonden, aan technische activiteiten zijn kosten verbonden,...

Willen de tegenstanders van lidgeld mij even uitleggen hoe we de gentse liggers draaiend houden zonder geld?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#10 Bericht door Frank II »

Voor het forum hebben we voorlopig een sponsor

Kosten bij toeren? Afdrukken van de route beschrijving misschien, maar als je in groep rijdt is dit niet echt nodig zoals verschillende toertochten dit hebben uitgewezen.

Wat zijn de technische activiteiten? Wedstrijden? Brengen deze kosten mee voor de gentse liggers zoals deze vandaag gedefinieerd is?

Het enige wat mi vandaag kosten meebrengt is het forum. Natuurlijk als Wim zijn spontane vrijwillige kosteloze medewerking staakt dan moet er een andere (eventueel betalende) oplossing gezocht worden.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#11 Bericht door wost »

Inderdaad zoals hen nu gaat geen kosten, wel vrijwilligerswerk.

Even voor iedereen er werd gemaild om iets te bekostigen door een vrijwillige bijdrage. En toen was er iemand die geen bijdrage wou geven maar wel lidgeld betalen.

Dus er was wel degelijk een financiële nood. De vraag is hoe we die financiële nood oplossen.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gast

#12 Bericht door Gast »

Laat t-shirts bedrukken. Verkoop ze aan leden en de opbrengst gaat naar de werking van het forum.

Zo maken we publiciteit voor de gentseliggers én met de winst doen we iets voor de mensen die vrijwillig het werk doen: iedereen tevreden ( dacht ik zo :?: )

Gast

#13 Bericht door Gast »

goed idee van hierbove!!!!!

Gast

#14 Bericht door Gast »

stijn schreef:goed idee van hierbove!!!!!
:P well thank you

Peter

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#15 Bericht door Ward De Meyer »

Maar wat kost zo'n T-shirt? En wat zal dan de winst bedragen voor de vrijwillgers?

Een T-shirt kun je toch moeilijk verkopen voor 25€ hé :!:

Ik bedoel gaat dit wel nuttig zijn? Niet dat iemand zo'n T-shirt niet zou willen dragen maar vloeit er voldoende winst uit voor er iets mee te doen :?
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gesloten