een lidgeldjen

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#16 Bericht door wost »

Ward De Meyer schreef:Ik bedoel gaat dit wel nuttig zijn? Niet dat iemand zo'n T-shirt niet zou willen dragen maar vloeit er voldoende winst uit voor er iets mee te doen :?
Stel bv je laat 50 T-shirts drukken en koopt ze in aan 5€, je verkoopt ze aan 10€ dat is 50 x 5€ winst denk je. Nee dat is tot de 25 ste T-shirt verlies. en vanaf dan 10€ per T-shirt.

Een andere vraag: Waar halen we het geld om de T-shirts te laten drukken? Lidgeld misschien?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#17 Bericht door Wouter D »

of, je zoekt een sponser onder de bestaande ligfietswinkels die er dan ook zijn naam mag bijzetten samen met ons logo, en dan verkoop je de T-shirts voor iets minder dan 10€, het blijft pure winst.

al moeten we daar een ietsiepietsie mee wachten tot de forum een algemene naam heeft aangenomen, dan kunnen we met zijn allen uitkijken naar de nodige sponsering voor T-shirts en dergelijke die kunnen bijdragen aan het voortbestaan van de club.

ik moet eigenlijk wel een beetje lachen, stel nu je maakt stickers 200 of 300 stuks, je verkoopt ze aan bvb 1€ dan heb je vanaf de 70ste sticker pure winst, ok. Dan kunnen we T-shirts maken aan mooi tarief, stel dat we dan per T-shirt 5 € kunnen winnen op een prijs van 10€.

als elk lid zo een sticker en zo een T-shirt koopt, dan heeft ie 11€ betaald, bestaande uit +/-6€ winst voor de club en een T-shirt en een sticker, dan is die 6€ eigenlijk wel lidgeld he, allee, heb je er persoonlijk bijna nieks aan, anders heb je nog iets waarmee je kunt gaan toeren.

goed, de eerste die een mooi aanbod heeft om t-shirts goeikoop te maken, gaan we op in, ik wil juust logo van voor, en van achter mag er voor mijn part vanalles op staan :P
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#18 Bericht door Dries »

k vrees dat je met een paar t shirts en stickers er niet komt als je vrijwilligerswerk uitschakelt.
als je daar niet meer op kunt rekenen kan je de boeken gewoon toe doen.

op dit moment is er geen financieel probleem? Ik mag hopen dat fietser.be de kosten minstens gewoon gedekt heeft, anders had er wat meer moeten zijn

als je nu gewoon ervoor zorgt dat de Gentse Liggers een onderdeel van hpv.be wordt, kan je aanspraak maken op noodhulp van die kas. met stickeracties en websitesponsoring kan je die kas ook spijzen. Bovendien goed mogelijk dat je extra leden aanbrengt aan hpv.be

anderzijds, dat idee van een rekening en een online boekhouding vind ik ook wel aansprekend; ik wil gerust 5 euri op een rekening storten, ik vermoed dat er nog wel volk zal zijn die dat wil doen, op die manier kan er een spaarpotje aangelegd worden, waarmee dan gemakkelijk t-shirts en stickers kunnen gemaakt worden, die dan op termijn weer opbrengen. kortom, een bloeiend eenvoudig vereniginkje wordt opgericht
de wet kent trouwens ook zoiets als 'feitelijke vereniging': geen statuten of wat dan ook, iedereen is verantwoordelijk voor wat hij zelf doet.

lang leve de vrijwilligersorganisaties verder...

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#19 Bericht door Ward De Meyer »

Dries schreef:
als je nu gewoon ervoor zorgt dat de Gentse Liggers een onderdeel van hpv.be wordt, kan je aanspraak maken op noodhulp van die kas.
Ik denk niet dat dit te overwegen valt want zij zitten zelf ik pramende nood! (dacht ik toch ergens vernomen te hebben :? )
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#20 Bericht door Wouter D »

ward, we kunnen dat wel onder in voorbehoud houden he,
en kunnen zien, ik zou indien we op basis van giften aangaan, wil ik in de online boekhoudig-ng niet direct een lijst van leden die wel betaalt hebben naast dus deze die niet betaalt hebben, want als we daarmee beginnen krijgen we eerste steen van een kapotte club.

dus moeten er eht wel uikomen.

anders kom ik met volgend voorstel (ik ben zelf geen voorstander van een lidgeld):
oftewel kopen we een ijzeren brandkast met een gleufje :P
oftwel openen we een rekening (bvb bij ergentia wat kostelaas is): swat

we zorgen dat een rekeningnr beschikbaar is en iedereen kan voor zichzelf beslissen of er iets word overgeschreven.
....

verder voor de rest gaan we zelf gaan spijzen met stickers en andere atributen die we voor een zo laag mogelijke prijs aan de man kunnen brengen.
al had ik ze liever voor nieks gegeven, (maarja, was ik er niet over begonnen, dan hadden we nog nie over geklapt :cry: )
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#21 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter schreef: we zorgen dat een rekeningnr beschikbaar is en iedereen kan voor zichzelf beslissen of er iets word overgeschreven.

verder voor de rest gaan we zelf gaan spijzen met stickers en andere atributen die we voor een zo laag mogelijke prijs aan de man kunnen brengen.
Lijkt me een verstandig idee. :!: Ik weet enkel niet of je veel zal ophalen als je gewoon een rekening open houdt... (Maar het is het proberen waard)

Met die attributen ben ik het volledig met je eens. Die zullen volgens mij de deur uitvliegen. (Wie wilt er nu niet met een sticker of T-shirt rondrijden die ons zo met elkaar verbindt.)
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#22 Bericht door wost »

Jongens zijn we naief of zo. Een rekening openen met vrije giften en geen vermelding on-line over wie wat stort. Wie garandeert mij dat de 500€cent die ik stort niet verdwijnt?

Ik heb trouwens iets tegen vrije bijdragen. Ik versta echt niet dat 5€ teveel is voor een jaar gentse liggers. Zolang alles gratis is zijn de gentse liggers super. Als er ook maar over geld gesproken word dan zijn diegenen die daarover durven spreken sfeerbedervers en doodgravers van Gentseliggers.

Awel spit on me, Ik wil de gentseliggers leefbaarder maken niet kapot doen maar toch ga ik niet van mijn standpunt.

Nog zo een argument tegen lidgeld is dat door een vereniging op te richten je meningsverschillen krijgt en zo.

Awel da is dan positief want dankzij meningsverschillen zijn hier al heel wat interessante dingen aan bod gekomen.

En nu ben ik weg want ik trap et ieraf
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#23 Bericht door wost »

wost schreef: En nu ben ik weg want ik trap et ieraf
En straks kom ik et weer bijleggen.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gast

#24 Bericht door Gast »

Wost, als gij de penningmeester wordt, wil ik met plezier jaarlijks 5 euro geven :!: Wat is er trouwens beter dan een leraar wiskunde voor dergelijke zaken.
En à propos, moet gezegd, de Belgische schooljeugd schoort wereldwijd het best op wiskundegebied. Maar dat wist je al. Toch een reden om, terecht, fier over te zijn.

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#25 Bericht door marini »

in gevallen zoals deze volg ik de stroom , is er lidgeld goed is er geen lidgeld ook goed. zolang al de rest dat er nu is maar blijft.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#26 Bericht door Dries »

wost schreef: Ik versta echt niet dat 5€ teveel is voor een jaar gentse liggers.
hawel, moest ik moeten betalen om op een forum te mogen, dan kwam ik niet op dat forum...

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#27 Bericht door marini »

dries als ik het goe heb zijt gij het toch die tot hiertoe betaald heeft of ni? :?:
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#28 Bericht door wost »

Dries schreef:
wost schreef: Ik versta echt niet dat 5€ teveel is voor een jaar gentse liggers.
hawel, moest ik moeten betalen om op een forum te mogen, dan kwam ik niet op dat forum...
Gij betaalt veel meer voor dit forum. Het is trouwens net de bedoeling meer te bieden dan een forum alleen. Maar ja als er geen lidgeld komt dan zoeken we andere oplossingen zeker. Misschien is het probleem ook wel dat niemand hier kan beslissen wat we doen.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#29 Bericht door graddus »

je moet ook geen lidgeld vragen om op het forum te mogen, hooguit om bv donateur te worden met als voordeel dat je dan afplakkers en afdragertjes met het logo kunt verkrijgen, zoiets... :lol: Allez het lijkt mij in elk geval niet zo'n geweldig idee om er een betaalsite van te maken...

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#30 Bericht door Frank II »

Tres juste Marc.

Gesloten