VWB - leden

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#16 Bericht door Wouter D »

we moeten wel een formulierke invullen met een paar gegevens een soort van statuten maar toch niet vergelijkbaar met die van een vzw.

ik ga de docs wel even doorsturen naar diegenen die hier actief willen aan meewerken, kunnen zij er eens over nadenken en kunnen we dat op een toertocht of zo eens invullen.

dus zij die zich geroepen voelen, laten maar iets weten, zij het hier, via pb of email.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:het gaat over de vlaamse wielrijdersbond.
dat is iets anders dan de fietsersbond.

en ja je kan een verzekering afsluiten die voorhet ganse gezin geldt, dat is die 32 euro, als je enkel individuele wilt is het iets minder, dacht ik.

om het tipje van de sluier op te lichten: ik ben aan het kijken of we via het forum het lmidmaatschap aan VWB niet kunnen aanbieden. het kost het forum niets en we moeten minimum 5 leden hebben. bedrag kunnen we evt afronden naar boven om de kas van het forum een beetje te spekken.
Laat maar komen! Dat lijkt me een bijzonder waardevolle meerwaarde bij de Gentse Liggers. Mij mag je alvast bij die "vijf man en een paardenkop" tellen. Ik wil dan wel voor paardenkop spelen, gezien mijn spreekwoordelijke stijfkoppigheid... :wink:
David schreef:Ik ook nog niet, maar ik ga eens uitzoeken wat dit allemaal inhoudt want dacht dat dit enkel voor wielertoeristen was die aan van die grote georganiseerde toertochten of wedstrijdjes deelnamen.
Hier staat alles te lezen:

http://www.vlaamsewielrijdersbond.be/co ... d.php?ID=5

Belangrijk daarin:
-Verzekering 24 op 24 uur (B.A. + Lich.ongevallen + Rechtsbijstand) ook in buitenland, ook als U alleen fietst, bij ALLE organisaties - Geen specifieke fietskledij vereist, noch een specifieke sportfiets. Ook geldig voor o.m. E-bikes, ligfietsen, 3Wielers.
Ook velomobielen horen er dus bij, al zou ik dat wel door de administratie van de VWB bevestigd willen zien. Wat er ook van zij, die voorwaarden lijken me heel positief over te komen. Ik ben in ieder geval al over de streep getrokken.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#18 Bericht door Edje »

eeuwige reiziger schreef:Ook velomobielen horen er dus bij, al zou ik dat wel door de administratie van de VWB bevestigd willen zien.
Wens je veel sterkte, heb hen aangemaild om inlichtingen te vragen voor wouter, hun antwoord: ALLES staat op de site.

Dus denk dat je trikes en velomobielen op een hoopje moet gooien ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#19 Bericht door eeuwige reiziger »

Edje schreef: Wens je veel sterkte, heb hen aangemaild om inlichtingen te vragen voor wouter, hun antwoord: ALLES staat op de site.
Dus, daar horen alle mogelijke driewielers bij. In ieder geval ga ik dan eens bellen. Morgen al.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#20 Bericht door Edje »

Ben benieuwd hopelijk laat je ons iets weten
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

Edje schreef:Ben benieuwd hopelijk laat je ons iets weten
Jazeker, want ik vind de door Wouter voorgestelde piste bijzonder interessant en een belangrijke meerwaarde voor de Gentse Liggers. Een grijze zone wordt daardoor opgeruimd alsook het eerder gedoe met je-weet-wel...
spruitje schreef:we moeten wel een formulierke invullen met een paar gegevens een soort van statuten maar toch niet vergelijkbaar met die van een vzw.
Op het onderdeel "aansluiten als club" wordt duidelijk dat er geen vzw-structuur vereist is. Ook clubs die slechts een feitelijke vereniging zijn, kunnen aangemeld worden.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#22 Bericht door David »

Net even het meeste gelezen en ik ga me ook lid maken. Moet ik nog wachten om dit via de gentse liggers te doen of maakt dit allemaal niet uit? Als je iets van hulp nodig hebt laat je het me maar weten. Ik heb nog een maandje veel tijd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#23 Bericht door Wouter D »

voorlopig zijn de taken eigenlijk een beetje verdeelt. maar als ik alles op een rijtje heb gezet, wil ik wel eens afspreken met een aantal mensen, aangezien je hier in de buurt woont, ben je zeker welkom
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#24 Bericht door Filip »

Ik vraag me af of de verzekering BA mits een gezinspolis bijv. ook geldt voor de kinderen die een ongeval veroorzaken terwijl ze naar school fietsen:

Onder verzekering algemeenstaat er:
"Verzekering 24 op 24 uur (B.A. + Lich.ongevallen + Rechtsbijstand) ook in buitenland, ook als U alleen fietst, bij ALLE organisaties
- Geen specifieke fietskledij vereist, noch een specifieke sportfiets. Ook geldig voor o.m. E-bikes, ligfietsen, 3Wielers"


Onder de rubriek burgerlijke aansprakelijkheid staat dan weer:
"VWB-leden sportbeoefenaars bij het beoefenen van de hoofdsportactiviteit
Lichamelijke schade = 5.000.000 € (max. 2.500.000 € per slachtoffer) en stoffelijke schade 620.000 € "


Iemand een idee? Kwestie ook dat men zich ook niet dubbel moet verzekeren

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#25 Bericht door slangetje »

spruitje schreef:voorlopig zijn de taken eigenlijk een beetje verdeelt. maar als ik alles op een rijtje heb gezet, wil ik wel eens afspreken met een aantal mensen, aangezien je hier in de buurt woont, ben je zeker welkom
Wouter, let me know, heb ook wel interesse (maar kan niet op maandag, dinsdag en donderdagavond)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#26 Bericht door paulheyndrickx »

Filip schreef: Iemand een idee? Kwestie ook dat men zich ook niet dubbel moet verzekeren
Ik denk dat je best je "familiale" behoudt. Die verzekert doorgaans schade en rechtsbijstand bij allerhande calamiteiten. Bij de vwb gaat het om sport en vrije tijd. De fietsersbond verzekert ook rechtsbijstand in zijn lidgeld.

allbiker
Supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: di 09 jun 2009, 23:31
Locatie: KAMPENHOUT
Contacteer:

#27 Bericht door allbiker »

DAG ALLEMAAL
IK BEN AL ENKELEN JAREN LID VAN DE VLAAMSE WIELRIJDERSBOND
EN BEN DAAR TEVREDEN OVER
EEN FIETS VERZEKERING VOOR MAAR 25€ IDUVIDUEEL
33€ VOOR GEZINSAANSLUITING
EN TWEEMAANDELIJKS EEN MAGAZINE MET VEEL INFORMATIE OVER VOEDING RACEFIETSEN EN MOUNTAINBIKE
TRAINING MAAR VAN LIGFIETSEN OF VELOMOBIELEN NIETS
MET ONZE WTC CLUB HEBBEN WIJ AL REGELMATIG GEBRUIK MOETEN MAKEN VAN DE VERZEKERING EN HEB DAAR NOG GEEN KLACHTEN VAN GEHOORD
DE GROETJES ALLBIKER

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#28 Bericht door Wouter D »

als er geen uitgesproken ligfietsersclub lid is van VWB dan kan je ook niet verwachten dat ze er zelf info over gaan inzetten he, je ziet er trouwens ook vooral veel info die verband houden met de sponsoring die je in dat blad terugvindt, dit wil echter niet zeggen dat ik het niet interessant vind.

als je een echt interessant blad wil, en je verstaat engels, dan moet je je abonneren op velovision, dat is het fietsblad dat ik het liefste lees,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#29 Bericht door Wouter D »

vandaag zat het tweemaandelijks tijdschrift bij mij in de bus met bijhorend het jaarlijks overschrijvingsformulier voor het lidmaadschap.
dat ga ik straks eens overschrijven sie.

David heeft voor mij even opgezocht en gevond dat je niet hoeft te wachten met individueel inschrijven tot gentseliggers zich aanmeld bij VWB, als wij ons aanmelden bij vwb om als club lid te worden volstaat het dat we de namen en stamnr van de respectievelijke leden doorgeven, zij vinden die dan terug in hun systeem en passen het aan. je hoeft dan dus niet opnieuw te betalen :;-)


verder stond ook in het blad:

voor nieuwe leden:
lidmaatschap vanaf nu tot eind 2010, dus je hoeft niet te wachten tot nieuwjaar :)

en geniet van:

een gratis abonnement op "vlaamse wielrijder&biker" magazine met talloze artikels over fietsen, training, techniek, gezondheid, voeding, producttests, fietsvakanties...

sportverzekering: BA, lichamelijke ongevallen en rechtsbijstand - fietsen en biken maar ook bij zwemmen, joggen, wandelen, fitness, atlethiek en turnen

meer dan 1000 hoogstaande recreatieve organisaties zowel op weg als voor mountenbikes

opleidingen techniek mtb en wegfiets, wetgeving ed

clubaansluiting bij shimano-club

kortingen bij vele fietsenzaken, fietsvakanties, evenementen, ...

nog meer info kan je vinden op www.vlaamsewielrijdersbond.be

kortom ik vind het zeer interessant om lid te worden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#30 Bericht door Piet Piraat »

klein vraagje. Waarom is de familiale niet voldoende. Ik bedoel enkel naar derden toe. Wat voor mezelf is, is voor mezelf (en voor de hospitalisatieverzekering in het ergste geval).

Plaats reactie