VWB - leden

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#61 Bericht door slangetje »

Filip schreef:
spruitje schreef:er werd gezegd dat bij werkongevallen de werkgever dient te betalen, als jij in je vrije tijd tijdens je sport een ongeval hebt, zal je werkgever niet betalen, vandaar de vergoeding bij werkombekwaamheid)
Het gewaarborgd loon vervalt enkel in geval van "een ongeval opgelopen naar aanleiding van een lichaamsoefening uitgevoerd tijdens een sportcompetitie of -exhibitie waarvoor de inrichter toegangsgeld ontvangt en waarvoor de deelnemers in om het even welke vorm een loon ontvangen"
Sorry voor mijn beroepsmisvorming dat ik dit niet zomaar kon laten staan.
mvg
Filip
Mij lijkt het niet of het voor VWB uitmaakt of je nu je gewaarborgd loon ontvangt of niet... Daar wordt toch nergens over gesproken...

Uiteraard kan je je blijven verzekeren... soms is de vraag wat het voordeligst is hé.

Vb mijn hospitalisatie vergoed van 2 maanden voor opname tot 6 maanden na opname, dus VWB komt er niet aan te pas. Franchise voor familiale is 150 euro, dus als ik niet alle 5 jaar iets tegenkom, betaal ik beter mijn franchise. Als je iets ernstigs tegenkomt (hoe groot is die kans %-gezien?) dan moet je beginnen zoeken wie wat voor je betaald dat je er misschien zelf niet meer aan uit kan.
Soms moet je gewoon nadenken of het sop de kolen waard is (en dat is voor iedereen anders)...

Vooral dat niet VWB-verzekerden niet mee zouden mogen, vind ik cru, gewoon zuivere discriminatie.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#62 Bericht door Filip »

slangetje schreef:Vooral dat niet VWB-verzekerden niet mee zouden mogen, vind ik cru, gewoon zuivere discriminatie.
... en voor de eigen winkel spreken.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#63 Bericht door Edje »

slangetje schreef:Vooral dat niet VWB-verzekerden niet mee zouden mogen, vind ik cru, gewoon zuivere discriminatie.
Is maar kwestie van indekken, en zelfs niet onlogisch.

Als jij dit onlogisch vind, dan hebben we allemaal een reden om geen enkele verzekering te pakken, en kan je betr je ligfiets aan een haak hangen in je living, MAAR dan nog oppassen dat hij niet op je kop valt.

Onnodig verzekeren is zeker niet nodig, maar één persoon de hete kolen uit het vuur laten halen vind ik dan weer egoïstis

NU wat zouden jullie doen als je dezelfde verzekering konden krijgen aan 6,5 €
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#64 Bericht door Filip »

Edje schreef:
slangetje schreef:Vooral dat niet VWB-verzekerden niet mee zouden mogen, vind ik cru, gewoon zuivere discriminatie.
Is maar kwestie van indekken, en zelfs niet onlogisch.

Als jij dit onlogisch vind, dan hebben we allemaal een reden om geen enkele verzekering te pakken, en kan je betr je ligfiets aan een haak hangen in je living, MAAR dan nog oppassen dat hij niet op je kop valt.

Onnodig verzekeren is zeker niet nodig, maar één persoon de hete kolen uit het vuur laten halen vind ik dan weer egoïstis
Als ik een tochtje rij, en verkies om zelf de franchise van mijn familiale te dragen als ik door mijn stommiteit iemand teister,... dan is dit helemaal niet egoïstisch en getuigt dit enkel van verantwoordelijkheidszin. En inderdaad ook van een vergelijken van jaarlijkse verzekeringskost met de eventuele franchise

De vragen die hier wel van belang zijn, gaan over:

1) de verantwoordelijkheid van:
- de initiatiefnemer van een toertochtje: deze is volgens mij in de praktijk uiterst beperkt, want dan moet hem een fout + oorzakelijk verband met schade kunnen worden aangewreven (zie mijn posting hierboven)
- de organisator van wedstrijden: Daar moet inderdaad een oplossing voor zijn. Maar ik geef toe: ik laat die vraag over aan mensen die meer met wedstrijden bezig zijn dan ik.

2) lidmaatschap van de VWB, los van het verzekeringsaspect, maar wel voor het tijdschrift, allerlei ondersteuning van de biker op logistiek vlak, het promoten van het ligfietsen in deze omgeving enz.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#65 Bericht door paulheyndrickx »

Edje schreef:
NU wat zouden jullie doen als je dezelfde verzekering konden krijgen aan 6,5 €
Hangt ervan af binnen welk kader. Mag het ook een atb-kader zijn (hebt ge hem?? :wink: ). Voor mij is de vwb interessant omdat ik ook op andere fietsen rij en bvb korting krijg bij toertochten én mijn gezin meeverzekerd is.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#66 Bericht door wost »

Filip schreef:
Als ik een tochtje rij, en verkies om zelf de franchise van mijn familiale te dragen als ik door mijn stommiteit iemand teister,... dan is dit helemaal niet egoïstisch en getuigt dit enkel van verantwoordelijkheidszin. En inderdaad ook van een vergelijken van jaarlijkse verzekeringskost met de eventuele franchise
Jij spreekt voor jezelf en dan moeten we er maar vanuit gaan dat als je iets ernstigs tegenkomt op een toertocht en je voor de rest van je leven in een karretje zit je dit nog steeds volhoudt. dan spreken we nog niet over een dodelijk ongeluk want dan zullen je nabestaanden waarschijnlijk wel bij de organisator gaan aankloppen.

Is het dan echt te veel gevraagd om een paar euro's over te hebben voor ieders gemoedsrust?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#67 Bericht door Filip »

Ik heb beslist wel meer dan een paar euro's over en heb een familiale verzekering.
- als iemand anders schade oploopt door mijn stommiteiten, dan kan deze verzekering tussenkomen; de franchise neem ik erbij
- als IK in een rolstoel zit, dan hoop ik dat de dader idd ook een familiale heeft
- als IK dood ben, dan hoop ik hetzelfde voor mijn nabestaanden
...

Puur verzekeringtechnisch is de VWB niet nodig (behalve voor wedstrijden!)

Pffff
Hierboven wenste ik de draad terug te leiden tot de essentie: eventueel lidmaatschap VWB voor andere goede redenen, en ook voor wedstrijden

't Is moeilijk en ik hou er hier maar mee op

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#68 Bericht door Edje »

Filip schreef:- als IK in een rolstoel zit, dan hoop ik dat de dader idd ook een familiale heeft
- als IK dood ben, dan hoop ik hetzelfde voor mijn nabestaanden
...

Puur verzekeringtechnisch is de VWB niet nodig (behalve voor wedstrijden!)
Rare kronkel :-s

WAT als jij in fout zijt????????? (of ben jij die enige in belgië die nooit fouten maakt, want die zoek ik nog steeds ;-) )
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#69 Bericht door Filip »

Verandert de vwb daar dan iets aan?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#70 Bericht door Edje »

paulheyndrickx schreef:
Edje schreef:
NU wat zouden jullie doen als je dezelfde verzekering konden krijgen aan 6,5 €
Hangt ervan af binnen welk kader. Mag het ook een atb-kader zijn (hebt ge hem?? :wink: ). Voor mij is de vwb interessant omdat ik ook op andere fietsen rij en bvb korting krijg bij toertochten én mijn gezin meeverzekerd is.
Dit begrijp ik volledig Paul, en ik geef je gelijk. Maar het kan wel voor degene die enkel op ligfiets rijden ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#71 Bericht door skywise »

slangetje schreef:Vooral dat niet VWB-verzekerden niet mee zouden mogen, vind ik cru, gewoon zuivere discriminatie.
Grappig, da's nochtans het meest zinvolle. Pas als zowel organisator als ALLE deelnemers dezelfde verzekering hebben ben je zeker van uitbetaling zonder te veel gehakketak. Een verzekeraar gaat immers niet tegen zichzelf beginnen procederen. Maar met de hier op het forum duidelijk heersende "ieder zijn eigen verzekering" ga je juist bevorderen dat de verzekeringen met elkaar in de clinch gaan en dat is vooral voor de organisator heel slecht nieuws want rechtzaken duren ellenlang en hoe langer ze duren, hoe meer ze kosten. Vandaar dat elke organisator er baat bij heeft dat iedereen dezelfde verzekering heeft als hijzelf (waardoor bij de meeste manifestaties de verzekering van de organisator verplicht is). Voor deelnemers maakt het al bij al niet zoveel uit tenzij de verzekering zelf niet deugt natuurlijk. En als ze vallen over het feit dat ze een minimum moeten betalen terwijl ze al een verzekering hebben, moeten ze eigenlijk dan ook maar alleen gaan fietsen want dan weigeren ze impliciet de organisator zijn eigenbehoud...
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#72 Bericht door Edje »

Filip schreef:Verandert de vwb daar dan iets aan?
Natuurlijk dan krijg je medische kosten terug en indien ge de pijp laat krijgt je familie nog een sommeke.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#73 Bericht door Filip »

Edje schreef:
Filip schreef:Verandert de vwb daar dan iets aan?
Natuurlijk dan krijg je medische kosten terug en indien ge de pijp laat krijgt je familie nog een sommeke.
Ik citeer van site van vwb:
"Onder “ongeval” wordt verstaan : een plotse gebeurtenis waarvan de oorzaak of een van de oor-zaken buiten het organisme van het slachtoffer ligt en die een lichamelijk letsel tot gevolg heeft."

Dit is geen omnium hé!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#74 Bericht door Wouter D »

zij willen daarmee zeggen dat als filip valt met zijn fiets, hij lichamelijke schade vergoed krijgt, tenzij filip valt ten gevolge van een lichamelijk mankement om een extreem voorbeeld te nemen, filip krijgt een hartinfarct en valt daarom, dan is het geen sportongeval.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#75 Bericht door Edje »

inderdeed Wouter, zo moet je het interpreteren
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie