VWB - leden

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#76 Bericht door Filip »

spruitje schreef:zij willen daarmee zeggen dat als filip valt met zijn fiets, hij lichamelijke schade vergoed krijgt, tenzij filip valt ten gevolge van een lichamelijk mankement om een extreem voorbeeld te nemen, filip krijgt een hartinfarct en valt daarom, dan is het geen sportongeval.
Nu je 't zo stelt ja.
Maar geef toe dat dit op 't eerste zicht niet zo duidelijk is!
Zal 't nog eens bekijken.
Groeten
Filip

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#77 Bericht door Filip »

Goed zo OK
Er valt vaneigens wat voor te zeggen:
25 euro aansluiting waarvan 15 à 20 terug via de mutualiteit: Dit is geen geld natuurlijk.
Ervan uitgegaan dat we een verzekering afsluiten in de hoop ze nooit nodig te hebben, hebben we een ledenblad, kortingen, info, introduceren we het 'ligfietsdom' in een ruimere omgeving etc

Nu is er:

1) Sportievak, waar ik niet veel meer over weet, maar dit is blijkbaar louter verzekering

2) De 'Vlaamse Wielrijdersbond' VWB, waarover hierboven
http://www.vlaamsewielrijdersbond.be/co ... n/home.php

Maar ook last but not least:

3) De 'Wielerbond Vlaanderen' WBV
http://www.wielerbondvlaanderen.be
Aansluitingskost is hetzelfde als bij VWB.
Dit is de 'officiele' wielerbond of de Vlaamse aftakking van de BWB ofzo
Heeft ook een tijdschrift, kortingen van 10% bij fietszaken, soms ook op kledij en accessoires
Maar deze heeft ook een sportverzekering, waar men bovendien, via als Concordiaals makelaar, bij AG Insurance verzekerd is met een even uitgebreide sportverzekering, hier zonder de minste twijfel ook incl. eigen schade voor eigen fouten.
De verzekeringsvoorwaarden en tussenkomsten vindt men hier, of op de site http://www.wielerbondvlaanderen.be , klik in menu op 'Wielergids 2009' en dan op 'De Wielergids kan je hier raadplegen', en dan in het selectievakje 'Wat te doen bij ongeval?'
Model ongevalsaangifte met gevevens Concordia vindt men hier.
Contactname met de vriendelijke dame van Concordia (gegevens op model aangifte), mevr. De Clercq, leerde me dat, volgens haar:
- De polisvoorwaarden bij alle sportverzekeringen +/- gelijk zijn want opgelegd door het Sportdecreet
- Deze van de WBV via bemiddelaar Concordia bij AG Ins. eigenlijk iets ruimer zijn buiten het wielergebeuren op zich
- Het een verschil is met de VWB (sub 2) dat alles bij de WBV (sub 3) via Concordia gebeurt als bemiddelaar, bijv incl hulp bij het opmaken van schadedossier ed
Een collega van me die eens moeten beroep doen heeft op deze sportverzekering via WBV, is alleszins enthousiast over de dienstverlening, incl tussenkomst in beschadigde tandprotheses.

Gevraagd of het echt een probleem is qua verzekerd zijn, als een deel van een club zich aansluit bij WBV en een ander deel bij VWB, antwoordt Mevr De Clercq van Concordia me dat dit op zich geen beletsel vormt, en dat dan vaneigens enkel de bij WBV aangesloten leden van de verzekering van WBV zullen trekken, en de anderen van de andere verzekering.
Dit antwoord lijkt me in elk geval minder opdringerig dan zomaar stellen van 'ge moet allemaal bij dezelfde (bij mij dus!), want anders komen we niet meer tussen'

Wat een bijkomend voordeel is bij de WBV (sub 3), is ook de korting (en hopelijk gemakkelijkere toegang) tot infrastructuur zoals de wielerpiste Eddy Merckx op de Blaarmeersen in Gent.
Ik moet zeggen dat ook op de wielerpiste rijden een bijzonder geestige activiteit is, en men na 2 keer piste de aansluitingskost bij WBV al terugverdient (25 - 15 mutualiteit = 2 X 5 euro korting)
Ik beken de beschuldiging: het was op een bukfiets ;)

---
1 X gewijzigd om een link te doen werken
Laatst gewijzigd door Filip op do 01 okt 2009, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#78 Bericht door Wouter D »

nu, waaron vwb (vbr) en niet wbv

met wbv kan je geen brevetten meerijden dacht ik, want daarvoor moet je aangesloten zijn bij de (bbr) vbr wat tegenwoordig samenhangt met vwb

of we dat naast elkaar kunnen gebruiken, moet ik ook even navragen bij vwb zelf, want zij waren er niet voor te vinden samen te werken met sportievak (hetgeen wel van dezelfde verzekeringsmaatschappij komt)

dus ik zal zien of ik er even tijd kan in steken.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#79 Bericht door Edje »

Sportverzekering blijft sportverzekering, zijn enkel de voordelen die je uit je lidgeld kan halen die verschillen. Als we op zoek zijn naar een haalbare verzekering voor ligfietsers die af en toe in groep rijden krijg je een ander verhaal.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#80 Bericht door quattrovelootje »

spruitje schreef:met wbv kan je geen brevetten meerijden dacht ik, want daarvoor moet je aangesloten zijn bij de (bbr) wat tegenwoordig samenhangt met vwb
Waar haal je dat vandaan ???

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#81 Bericht door Filip »

Edje schreef:Sportverzekering blijft sportverzekering, zijn enkel de voordelen die je uit je lidgeld kan halen die verschillen. Als we op zoek zijn naar een haalbare verzekering voor ligfietsers die af en toe in groep rijden krijg je een ander verhaal.
Edje,
Ik kan me dit best voorstellen, maar waarom daar ook zelf over beginnen?
We weten allemaal dat er allerlei vooroordelen zijn, en als zo iemand aan de telefoon hoort dat het LIGfietsen betreft... Oh maar: afschepen, dit slechte risico!!! Desnoods maakt ge ze iets wijs ("ELKE deelnemer bij ons verzekeren, want anders komen we nooit tussen"...
Dit laatste lijkt me trouwens nonsens.
Ik zou nog eens willen zien waar en hoe dit in de algemene voorwaarden van de polis - zwart op wit - staat. Als een individu een ongevalsaangifte indient n.a.v. ongeval tijdens een tochtje fietsen samen met anderen, kunnen ze dit trouwens toch achterhalen, laat staan dat dit een relevante rol speelt (in de zin dat 't ongeval anders niet gebeurd was?).
't Zal mss beroepsmisvorming zijn, maar zolang ik het niet gezien heb, geloof ik het niet)
Ligfiets of gewone fiets... Ik zou ook nog eens de polisvoorwaarden moeten zien waardoor ligfietsen, als het erop aankomt, - zwart op wit - uitdrukkelijk uitgesloten zijn...
Filip

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#82 Bericht door Edje »

ALs je echt de polisvoorwaarden wilt uitvlooien stuur je me maar een mailtje, dan geef ik je die van Arena gerust door.

Nu het officieel is dat ligfietsers minder risico betekenen voor een verzekering is deze verzekering echt niet wantrouwig om ons te verzekeren.

En daarbij we willen gewoon dat de inrichter verzekerd is en het is mooi meegenomen dat de deelnemer dat dan ook is ;-)

Hier zijn blijkbaar geen verzekeringsexperten te vinden, dus ik ga ook niet doen als of ik het weet, maar als bloso an niet meer weet welke verzekering ze nodig hebben dan zit het pas goed mis.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#83 Bericht door Filip »

Edje,
Als je de polisvoorwaarden hebt - ik bedoel de volledige tekst en niet enkel een schemaatje met puntsgewijs enkele voorwaarden en mogelijke tussenkomsten - dan wil ik die wel eens lezen.
Of de exclusiviteit (iedereen bij ons verzekeren of noppes) er met zoveel woorden in staat wil ik wel eens grondiger bekijken!
Stuur maar op (filip.vanbever[apestaart]gmailIKWILGEENSPAM.com).
Grtz
Filip

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#84 Bericht door Wouter D »

tihamér, op en in je tijdschrift vind je terug dat de VBR en de VWB samenwerken, dwz dat alle leden van vwb automatisch lid zijn van vbr en omgekeerd
is al zeker een jaar zo

of krijg jij een ander tijdschrift dan ik?

op het 4de tijdschrift van 2009 zie je in de rechterbovenhoek beide logo's onder mekaar pronken. ook op nr 5 zie je beide logo's.
op de eerste pagina vind je de reclame die ze maken om in te schrijven, en daar staan ook beide clubs vermeld. dus DAAR haal ik dat vandaan

ik heb dus wel degelijk gezegd dat vwb en vbr samenhangen he niet bbr en vwb
vbr is een onderdeel van bbr
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#85 Bericht door quattrovelootje »

spruitje schreef:ik heb dus wel degelijk gezegd dat vwb en vbr samenhangen he niet bbr en vwb
Je hebt gelijk ! Mss onderhand toch eens een brilletje gaan kopen :oops: :wink: ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#86 Bericht door Edje »

heb hier nog eentje liggen, is wel een WC bril :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#87 Bericht door quattrovelootje »

Edje schreef:heb hier nog eentje liggen, is wel een WC bril :twisted:
Die zal daar vast wel goed liggen, dus laat maar. Toch bedankt :P :P :P

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Plaats reactie