Naamsverandering forum?

Moet de naam "gentse liggers" gewijzigd worden

 
Totaal aantal stemmen: 0

Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#46 Bericht door eeuwige reiziger »

Johan Clerx schreef:Om het toch een beetje democratisch te houden heb ik de poll aangepast.

Denk dat, op basis van wat er hier gepost werd 2 opties overblijven:

1. Het behouden van de naam en het logo Gentse Liggers met een aangepast onderschrift "ligfietsers uit Vlaanderen en wijde omgeving"
2. Een naamswijziging naar ligfietsforum.be (die in de vorige poll ruim meer stemmen kreeg dan de andere mogelijkheden).

Indien ik een optie over het hoofd heb gezien graag een seintje. Dan pas ik de poll opnieuw aan.
Als je mijn mening vraagt, vind ik "ligfietsforum" een wel heel prozaïsche naam die iedere gevoelswaarde van het groepsgebeuren ontbeert. 't Komt over als heel koel, terwijl de "Gentse Liggers" samen met een nieuw onderschrift niet alleen de link legt met "groep" maar ook de wortels niet afkapt met de achterliggende geschiedenis. Een tweede domeinnaam www.ligfietsforum.be vind ik geen probleem. Dat lijkt me dan ook een derde optie te zijn; de middenweg tussen de twee.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#47 Bericht door Wouter D »

ik zal eens kijken, maar ik weet dit, als je een poll wilt aanpassen, moet je de poll verwijderen en een nieuwe poll plaatsen, daar kan zelfs een beheerder niet veel aan veranderen

ik weet niet wat jij hebt uitgespookt, maar de poll lijkt er nog te staan terwijl hij er niet meer staan. denk dat je beter een nieuw tread start.

wat mij betreft, hetgeen ik al eerder heb gezegd, met toevoeging, hetwelk ik zo vanzelfsprekend vond het er niet bij te hoeven vermelden.
natuurlijk behouden we ook de huidige domeinnaam, voor die max 20 euro extra per jaar per domeinnaam gaan we niet zeveren he. in het ergste geval gaat de klak nag eens rond

maar ik denk dat ik iets beters weet,
we maken onderschrift 'ligfietsers uit vlaanderen en wijde omgeving'
daaronder: donaties kan je altijd storten op 979-6443924-25
dit is de rekening van de gentse liggers bij argenta voor zij die dat niet weten :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#48 Bericht door Edje »

lang leve de belastingen :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#49 Bericht door Wouter D »

wat wil je daar nu mee zeggen?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#50 Bericht door Edje »

heb zo'n ondertitel met een banknummer ook eens gebruikt op een forum, en mocht het gaan uitleggen in Houthalen bij meneer den inspecteur. Later maar besloten om die regel weg te halen ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#51 Bericht door Wouter D »

ha, ik snap het, beter indien nodig de klak eens laten rondgaan, anders denkt de belanstingsdienst dat wij stukken van mensen verdienen waarop zij maar al te graag hun deel van innen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#52 Bericht door Edje »

ongeveer, ze zien naar het aantal leden en plekken er zelf een bedrag op ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#53 Bericht door Wouter D »

dat was dus een minder goed idee,
dus beter

liggers uit vlaanderen en wijde omgeving
en klakzwaaiers :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#54 Bericht door Edje »

:twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#55 Bericht door marksje »

Ik had bij de aanvankelijke poll het liefst gestemd op behoudt van de naam GL. Ik zag dat ik evenwel de enige ging zijn en dat dit dus weinig zin had. Daarnaast zag ik dat forumdingens al 8 stemmen had en Vlaamse liggers nog maar 6. Mijn slecht karakter zei mij dus om te stemmen op Vlaams om eventueel een gelijke stand te krijgen :twisted: en nog wat discussie te zien :lol:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#56 Bericht door Johan Clerx »

spruitje schreef: ik weet niet wat jij hebt uitgespookt, maar de poll lijkt er nog te staan terwijl hij er niet meer staan. denk dat je beter een nieuw tread start.
Ik weet het ook niet. Nieuwe tread is gemaakt.

En nu ga ik slapen of ik krijg die 100km morgen nooit afgemalen.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#57 Bericht door Johan Clerx »

renaat schreef: Ik zou het heel jammer vinden dat er een naamswijziging komt. We zijn zo gastvrij geweest om iedereen hier te verwelkomen. Nu willen de gasten blijkbaar de zaak overnemen. Een wrang gevoel dus.
Renaat,

Ben het eigenlijk helemaal niet eens met deze ietwat emotionele zienswijze.

Heb me hier nooit gast gevoeld maar steeds een volwaardig lid van de Gentse Liggers.

Het is enkel door de "so called" gasten dat de Gentse Liggers zijn uitgegroeid tot een ligfietsgroepke met leden uit heel Vlaanderen.
Als het bij de oorspronkelijke paar liggers was gebleven sprak er nu wellicht niemand meer over de Gentse Liggers want van die oorspronkelijke club blijven er hier niet veel actieve leden meer over.

Sterker nog ... zonder deze "gasten" zou er inmiddels misschien wel een ander Vlaams/Belgisch forum van ligfietsers bestaan.

Ben zelf ook nogal emotioneel gehecht aan de naam "Gentse Liggers" omdat ik hier een hele trits toffe mensen heb kunnen ontmoeten. Bovendien heb ik heel veel respect voor de pioniers die dit mogelijk hebben gemaakt. Maar misschien is, met het oog op de toekomst, het moment nu wel gekomen om die nostalgie aan de kant te zetten. What's in a name.....

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#58 Bericht door renaat »

Johan Clerx schreef:Heb me hier nooit gast gevoeld maar steeds een volwaardig lid van de Gentse Liggers.
Klopt Johan,
iedereen is welkom en is volwaardig lid, ook bukkers!
Dat is altijd onze filosofie geweest en nog steeds. We hebben onze passie en kennis met iedereen gedeeld waar we konden. Zowel langs de weg als op het internet. Het Gentse Liggersforum was steeds heel actief, ook toen we nog met weinig waren.
Als je mij vraagt waarom ons forum wel succes had en dat van HPV Be niet dan is het precies door onze begeestering, energie en actieve houding die we uitstralen.
Vergeet niet dat ligfietsen onze passie is en dat er toch mensen waren die aardig wat tijd in dit forum gestopt hebben om het op te starten. (Wim, Geert) Terwijl dat ze diezelfde tijd ook op hun fiets hadden kunnen liggen. En dat geldt ook voor iedereen die bijdragen postten.

In vind het ook een beetje gebrek aan respect. Het is natuurlijk makkelijker iemands werk over te nemen dat zelf iets uit de grond te stampen.
In de tijd had HPV Be geen enkel probleem met de naam Gentse Liggers toen ze hun forum sloten en doorverwezen naar ons.
Nu vinden sommigen dat er een forum moet zijn met een andere naam, is het dan niet tijd dat men terug naar HPV Be trekt? Daar zal de vlag gelijk de lading dekken.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het hier een leuke boel + een forum met inhoud. Ik zou het jammer vinden mocht dit verdwijnen. Maar ik zou het even jammer vinden mocht onze naam verdwijnen.
En ik respecteer de mening van diegenen die roepen om een forum met een andere naam maar moet dat ten koste van de Gentse Liggers? Nee, zeg ik. Dan nog liever 2 fora.
Greetz,

renaat

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#59 Bericht door rik »

renaat schreef:
Johan Clerx schreef:Heb me hier nooit gast gevoeld maar steeds een volwaardig lid van de Gentse Liggers.
Klopt Johan,
iedereen is welkom en is volwaardig lid, ook bukkers!
Dat is altijd onze filosofie geweest en nog steeds. We hebben onze passie en kennis met iedereen gedeeld waar we konden. Zowel langs de weg als op het internet. Het Gentse Liggersforum was steeds heel actief, ook toen we nog met weinig waren.
Als je mij vraagt waarom ons forum wel succes had en dat van HPV Be niet dan is het precies door onze begeestering, energie en actieve houding die we uitstralen.
Vergeet niet dat ligfietsen onze passie is en dat er toch mensen waren die aardig wat tijd in dit forum gestopt hebben om het op te starten. (Wim, Geert) Terwijl dat ze diezelfde tijd ook op hun fiets hadden kunnen liggen. En dat geldt ook voor iedereen die bijdragen postten.

In vind het ook een beetje gebrek aan respect. Het is natuurlijk makkelijker iemands werk over te nemen dat zelf iets uit de grond te stampen.
In de tijd had HPV Be geen enkel probleem met de naam Gentse Liggers toen ze hun forum sloten en doorverwezen naar ons.
Nu vinden sommigen dat er een forum moet zijn met een andere naam, is het dan niet tijd dat men terug naar HPV Be trekt? Daar zal de vlag gelijk de lading dekken.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het hier een leuke boel + een forum met inhoud. Ik zou het jammer vinden mocht dit verdwijnen. Maar ik zou het even jammer vinden mocht onze naam verdwijnen.
En ik respecteer de mening van diegenen die roepen om een forum met een andere naam maar moet dat ten koste van de Gentse Liggers? Nee, zeg ik. Dan nog liever 2 fora.
Beste Renaat,
Met veel respect voor je mening en inzet moet me toch even van het hart dat ik 2 fora toch iets van het goede te veel vind. Dat heeft volgens mij echt geen enkele zin. Dit is een goed forum, en het is dan ook absoluut niet de bedoeling om het te kapen denk ik.
Wel zul je (denk ik toch) moeten aanvaarden dat er nieuwe mensen bijkomen met andere meningen (het is nu eenmaal een internetforum), en dan hou ik persoonlijk het liever op het democratische principe. Ik begrijp dat dit dan mogelijk inhoudt dat er dan mensen zouden kunnen wegblijven, maar enkel voor een naam lijkt mij dat eerder een beetje flauwtjes.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#60 Bericht door renaat »

rik schreef: Beste Renaat,
Met veel respect voor je mening en inzet moet me toch even van het hart dat ik 2 fora toch iets van het goede te veel vind. Dat heeft volgens mij echt geen enkele zin. Dit is een goed forum, en het is dan ook absoluut niet de bedoeling om het te kapen denk ik.
Wel zul je (denk ik toch) moeten aanvaarden dat er nieuwe mensen bijkomen met andere meningen (het is nu eenmaal een internetforum), en dan hou ik persoonlijk het liever op het democratische principe. Ik begrijp dat dit dan mogelijk inhoudt dat er dan mensen zouden kunnen wegblijven, maar enkel voor een naam lijkt mij dat eerder een beetje flauwtjes.
Beste Rik,

als België plots Marokko 2 gaat heten, zou jij daar zo blij om zijn?

En ik geloof ook dat er maar plaats is voor 1 groot forum. Vallen leden hier over de naam, dat deden ze trouwens niet toen ze toetraden(!), dan mogen ze gerust van mij een nieuw forum uit de grond stampen en dan worden de Gentse Liggers maar weer wat kleiner. Daar heb ik totaal geen probleem mee, niet met kleine Gentse Liggers, niet met een ander groot forum in België.
Greetz,

renaat

Plaats reactie