Naamsverandering forum?

Moet de naam "gentse liggers" gewijzigd worden

 
Totaal aantal stemmen: 0

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#31 Bericht door slangetje »

rik schreef:
Jan.E schreef:Ik geef eeuwige gelijk, een naamsverandering gaat geen wereld van verschil maken denk ik. Alé hup, schiet mij nu maar weer af.
'k Heb geen pistool :lol: en ik ben het ermee eens dat een naamsverandering geen wereld van verschil gaat maken.
Het gaat geen wereld van verschil maken MAAR
Vele kleintjes maken 1 groot en ik denk wel dat de naam voor een hogere instapdrempel zorgt...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#32 Bericht door eeuwige reiziger »

slangetje schreef:Het gaat geen wereld van verschil maken MAAR
Vele kleintjes maken 1 groot en ik denk wel dat de naam voor een hogere instapdrempel zorgt...
Eerlijk gezegd denk ik dat het hoegenaamd geen verschil uitmaakt. Als we vertrekken van het objectief gegeven dat er op dit forum mensen uit alle windhoeken van Vlaanderen en Nederland actief zijn, houdt dit in dat de naam schijnbaar geen belemmering vormt.

Wil men nu toch iets wijzigen, dan suggereer ik een compromis zoals ik al eerder stelde: behoud de naam "Gentse Liggers" (als herinnering aan de geschiedenis), maar werk een nieuw onderschrift uit zoals "Vlaams Ligfietsforum", "Ligfietsforum Vlaanderen" of "Vlaanderens ligfietsforum". Daarbovenop tevens twee domeinnamen: www.gentseliggers.net en www.ligfietsforum.be .

In mijn ogen hoeft het niet "of, of" te zijn, maar gewoon "en, en". Ik meen dat iedereen dan tevreden kan zijn: een compromis in ware Belgische stijl.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#33 Bericht door slangetje »

eeuwige reiziger schreef:
slangetje schreef:Het gaat geen wereld van verschil maken MAAR
Vele kleintjes maken 1 groot en ik denk wel dat de naam voor een hogere instapdrempel zorgt...
Eerlijk gezegd denk ik dat het hoegenaamd geen verschil uitmaakt. Als we vertrekken van het objectief gegeven dat er op dit forum mensen uit alle windhoeken van Vlaanderen en Nederland actief zijn, houdt dit in dat de naam schijnbaar geen belemmering vormt.

Wil men nu toch iets wijzigen, dan suggereer ik een compromis zoals ik al eerder stelde: behoud de naam "Gentse Liggers" (als herinnering aan de geschiedenis), maar werk een nieuw onderschrift uit zoals "Vlaams Ligfietsforum", "Ligfietsforum Vlaanderen" of "Vlaanderens ligfietsforum". Daarbovenop tevens twee domeinnamen: www.gentseliggers.net en www.ligfietsforum.be .

In mijn ogen hoeft het niet "of, of" te zijn, maar gewoon "en, en". Ik meen dat iedereen dan tevreden kan zijn: een compromis in ware Belgische stijl.
Als ik het over de drempel heb, dan gaat het om te komen kijken. "Ik ben niet van Gent, wat zou ik dan zoeken bij Gentse liggers". Eens ze "www.gentseliggers.net" hebben ingetypt is die drempel overschreden. Dus het onderschrift veranderen of niet, is inderdaad niet belangrijk. Het gaat om de URL (zoals je zegt). Gewoon een URL www.ligfietsforum.net (of liggers.be of whatever) die dan automatisch doorstuurt naar hier (zie uitleg BartC) verlaagt de instap. Daarom moet het uitzicht niet veranderen en kan www.gentseliggers.net evengoed blijven.

Of dat hét verschil uit gaat maken... Tuurlijk niet, verwacht niet dat er iets is waardoor je plots 50 mensen op toertocht gaat hebben. Het zijn vele kleine dingen samen.
Voorbeeld: Ik zie regelmatig 3 liggers op 't weg naar 't werk die niet op het forum zitten. De fiets is een verplaatsingsmiddel, maar ze willen zich niet verenigen (zoals velen, zie JanE). Nummertje 4 is nu wel al komen kijken op 't forum. Hij kenden het via Google, maar hoopte dat er ook iets was van liggers uit zijn streek. Na mijn uitleg is hij ingeschren, hij wist nu dat het niet alleen voor mensen uit Gent is...
Volgens mij is dat toch waar we naartoe willen :?:

Mi *ook maar een dom blondje* :wink:
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#34 Bericht door renaat »

Ik heb hier een beetje een wrang gevoel jongens.
Dit zou dan de tweede naamswijziging zijn.

Voor diegenen die er niet bij waren schets ik even het begin. Jaren geleden ligfietsten een aantal mensen uit Gent en omstreken vaak langs de jaagpaden tussen Drongen en Deinze en langs de Schelde. Tuurlijk spraken ze af om af en toe tesamen te rijden. Eén van hen was nogal bedreven met de computer en software (Wim) en er werd een groep opgestart op internet. (MSN, Yahoo, ik weet het niet meer)
Toen waren we de Gentsche Liggers. Wim krijgt de kans om een heuse site te hosten en we verhuizen naar hier. Er volgt een naamwijziging naar Gentse Liggers. Het logo hier linksboven is van de hand van Recumby (Haiden) Toen stond er ook nog een foto van Haiden op zijn M5 LowRacer op de piste van de Blaarmeersen aan de andere zijde.
Ons forum was gekend overal in Vlaanderen en was zeer levendig in tegenstelling tot het forum van HPV België. HPV België acht het opportuun om maar 1 forum te hebben in Vlaanderen en dat wordt het onze. We zijn vereerd en voegen een aantal rubrieken toe.

De hosting moet verhuizen, Wouter gaat tweemaal met de klak rond. Nadien biedt Wim aan om te sponsoren en komt de ECO FRIENDLY ipv Haiden in volle vlucht.

Wim, Haiden, Geert, Wouter , maar ook Mathias, Patrick en nog anderen die ik zeker vergeet. Allemaal uit de buurt van Gent en er bij van het prille begin. Maar vegis je niet, er was zelfs een Nederlander die zich Gentse Ligger noemde ... Marc en die daar geen graten in zag.

Als ondertitel staat er ook: Ligfietsers uit Gent en wijde omgeving.

Ik zou het heel jammer vinden dat er een naamswijziging komt. We zijn zo gastvrij geweest om iedereen hier te verwelkomen. Nu willen de gasten blijkbaar de zaak overnemen. Een wrang gevoel dus.
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#35 Bericht door Filip »

renaat schreef:We zijn zo gastvrij geweest om iedereen hier te verwelkomen. Nu willen de gasten blijkbaar de zaak overnemen. Een wrang gevoel dus.
Pfff..., ik denk dat dit wel wat ver gezocht is.
Uit de naam 'Ligfietsforum' of 'De Ligger' kan/moet gewoon blijken dat elke ligger welkom is. Niets minder en ook niets meer.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#36 Bericht door slangetje »

renaat schreef:Ik zou het heel jammer vinden dat er een naamswijziging komt. We zijn zo gastvrij geweest om iedereen hier te verwelkomen. Nu willen de gasten blijkbaar de zaak overnemen. Een wrang gevoel dus.
Renaat, ik kan het, vanuit nostalgisch oogpunt perfect begrijpen en vind het zeer tof de geschiedenis te kennen. Maar je kan het ook anders bekijken: jullie forum is zo goed en groot geworden dat de rest van Vlaanderen kiest om zich bij jullie (ons Oost-Vlaanderen) aan te sluiten, boven zich af te zonderen. Dat is toch een teken dat het goed is wat je doet? Een teken dat ze tevreden zijn en jullie werk appreciëren...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#37 Bericht door crash-quest-dummy »

terug naar die gentsche liggers ! vree wijs :wink:
kan er iemand mijn bolleke verzetten ?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#38 Bericht door Wouter D »

pfffft ... soms denk ik ... neen, ik neem het terug.

... dan vragen ze eens naar je mening, hebben ze er geen boodschap aan, want er komt niet eens kritiek op. vraag em dan niet he :s
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#39 Bericht door eeuwige reiziger »

renaat schreef:Ik zou het heel jammer vinden dat er een naamswijziging komt.
Of die er komt, is nog maar de vraag... Wouter is tenslotte nu toch de eindverantwoordelijke, of niet soms? Laten we gewoon gaan voor een compromis, want ook ik zie niet graag de naam "Gentse Liggers" verdwijnen. Mij is trouwens helemaal niet duidelijk waarom sommigen plotseling de drang voelen tot naamswijziging te willen overgaan, terwijl een eenvoudige ingreep (tweede domeinnaam met doorverwijzing en nieuw onderschrift) kan tegemoet komen aan een welbepaalde verzuchting.
slangetje schreef:Renaat, ik kan het, vanuit nostalgisch oogpunt perfect begrijpen en vind het zeer tof de geschiedenis te kennen. Maar je kan het ook anders bekijken: jullie forum is zo goed en groot geworden dat de rest van Vlaanderen kiest om zich bij jullie (ons Oost-Vlaanderen) aan te sluiten, boven zich af te zonderen. Dat is toch een teken dat het goed is wat je doet? Een teken dat ze tevreden zijn en jullie werk appreciëren...
Dan geldt toch: "Never change a winning team"...?!
spruitje schreef:als de limburgse liggers dan een appart hoekje willen, dan kunnen de gentse (lees oostvlaamse) liggers toch ook een hoekje krijgen, zo hoef je dus niet van naam te veranderen, maar gewoon het forum een hoger doel te geven.
Er was een tijd dat er aparte toerrubrieken waren per provincie. Uiteindelijk werden die weer verwijderd, omdat de meesten toch liever in de algemene rubriek postten.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#40 Bericht door hugo »

ik pleit voor het onderschrift :

uitgegroeid tot (enige) ligfiets-forum Belgie


hiermee moet een beginner het snappen





bovendien kan dit vandaag nog
niet goed > veranderen

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#41 Bericht door Filip »

Mijn hart gevolgd en gestemd voor "De Liggers"

Maar ik kan ook best leven met "Ligfietsforum"
(.be of .net of .org is me allemaal om het even)

Groetjes
Filip, dwarsligger

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#42 Bericht door Wouter D »

ik heb er even een nachtje over geslapen,

wat lijkt mij het beste om de kerk in het midden te houden, de naam en logo blijven, het onderschrift vervlaamst of nationaliseert*

we maken een nieuwe domeinnaam ligfietsforum.be/net die rechtreeks doorlinkt naar forum gentse liggers **



* er zitten ook franse, duitse, italiaanse, nederlandse ... liggers op het forum, dus zou ik beter 'gent' vervangen door 'vlaanderen' en wijde omgeving laten staan.

** er is eens een jaar geweest dat allerlei domeinnamen gratis konden worden aangemaakt, dat is toen door geert gedaan met ondermeer vlaamseliggers.net en zo, maar daar is zo weinig positieve reactie op ge komen (acteraf) dat we het niet hebben verlengd. daarom twijfel ik of het deze keer iets zal uithalen. ik kan moeilijk begrijpen dat de naam meer dan een paar enkelingen afschrikt, je moet maar eens gaan kijken in de ledenlijst om te zien hoeveel mensen er in gent wonen. de rest heeft zich niet laten afschrikken.

eric baeten heeft een punt . Als HPV op volle toeren draait, dan is het hpv die de nieuwe mensen naar het forum brengt en niet omgekeerd.
ik weet dat ik hier weer een explozie van kritiek op mij afhaal,

waarom zeg ik niet dat we de naam pas veranderen als hpv eindelijk eens erkent wordt door het leeuwendeel van de liggers

Kritiek graag op mijn adres en niet op het forum, hebben dit onderwerp al zo dikwijls aangesneden dat het andere forumgebruikers kan vervelen zodat we ze wegjagen ipv aantrekken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#43 Bericht door Johan Clerx »

Om het toch een beetje democratisch te houden heb ik de poll aangepast.

Denk dat, op basis van wat er hier gepost werd 2 opties overblijven:

1. Het behouden van de naam en het logo Gentse Liggers met een aangepast onderschrift "ligfietsers uit Vlaanderen en wijde omgeving"
2. Een naamswijziging naar ligfietsforum.be (die in de vorige poll ruim meer stemmen kreeg dan de andere mogelijkheden).

Indien ik een optie over het hoofd heb gezien graag een seintje. Dan pas ik de poll opnieuw aan.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#44 Bericht door Edje »

je hebt dat wel HEEL grondig gedaan Poll is weg :wink: toch niet op onbetaald verlof gestuurd he
Laatst gewijzigd door Edje op za 22 aug 2009, 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#45 Bericht door Johan Clerx »

Edje schreef:jehebt dat wel HEEL grondig gedaan Poll is weg :wink:
Sterker nog ... ik krijg dit niet terug aangepast. Krijg een bug melding.

@wouter: kan jij eens kijken of je dit via je beheerdersrechten kan aanpassen aub?

Plaats reactie