Naamsverandering forum?

Moet de naam "gentse liggers" gewijzigd worden

 
Totaal aantal stemmen: 0

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#16 Bericht door Dries »

Mijn suggestie: ligfietsforum.be of .net
zegt exact waarop het slaat, en dan hoeft er niet perse een website onderhouden te worden.
En omdat Gentse Liggers een leuke naam was voor mensen die elkaar al kenden (al wisten ze het zelf niet altijd), maar omdat liggers misschien niet helemaal eenduidig is. Al helemaal niet als liggers.be al bestaat

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Naamsverandering forum?

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef:Omdat het al eerder ter sprake is gekomen, en nu weer opnieuw met het topic over de Limburgse liggers, open ik er maar eens een nieuw topic over.
Wat denken jullie ervan als het forum gewoon in zijn huidige vorm en naam zou blijven bestaan, maar dat er voor één of eventueel meerdere domeinnamen (bijvoorbeeld: vlaamseliggers.net) gezorgd wordt die dan rechtstreeks aan het forum gelinkt worden? Ik bedoel dus: als je dan bijvoorbeeld www.vlaamseliggers.net zou intypen dat je rechtstreeks naar het forum van de gentseliggers zou gaan.
Of heeft er nog iemand een ander voorstel of idee hierover?
Kom maar af met dat "Vlaamse Liggers", want hoe meer Vlaanderen hoe beter... Oei, nu begeef ik me zowaar in politiek vaarwater. :wink: Nu, los van alle politiek gedoe lijkt het me maar normaal dat we uiteindelijk voor een nieuwe naam kiezen die de huidige lading dekt. En ja, dit forum wordt toch hoofdzakelijk door liggers uit Vlaanderen "gefrequenteerd". Dus, laat maar komen. Al zal ik de oude naam wel missen, maar let maar niet op m'n nostalgische ziel.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#18 Bericht door Luc Willaert »

Ik heb er een poll bijgezet.

Geprobeerd zo'n beetje alle voorstellen te verwoorden.

Is volledig vrijblijvend en gewoon om te zien of er voldoende interesse is voor een naamsverandering

Als er duidelijk voldoende interesse is kunnen we dan later nog de verschillende namen eens heroplijsten en erover stemmen

Luc - hoopt dat iedereen met deze werkwijze kan leven - Willaert

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#19 Bericht door Edje »

ik heb gestemd, wat het wordt maakt me niet echt uit, enkel moeten we zien of sponsor ermee kan leven.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#20 Bericht door quattrovelootje »

Edje schreef:ik heb gestemd, wat het wordt maakt me niet echt uit
Ikke ook, ben toch eens benieuwd 8) ...

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#21 Bericht door slangetje »

Edje schreef:zien of sponsor ermee kan leven.
Wie is de sponser?
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#22 Bericht door Edje »

rechts bovenaan ;-) Eco friendly
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#23 Bericht door Filip »

Tussenstand:
Ligfietsforum.be : 9
Vlaamse Liggers : 8
De Liggers: 1

Ik geef de voorkeur aan het ludieke 'De Liggers' boven 'Ligfietsforum.be'
Maar als ik 'De Liggers' stem, dan riskeert 'Vlaamse Liggers' het misschien te halen van 'Ligfietsforum.be'.
En dit terwijl 'Ligfietsforum.be' mijn tweede keus is boven 'Vlaamse Liggers'... :?

Of: Hoe werkt democratie nu ook weer?
Eventueel in 2 stemrondes? Dit lijkt soms wenselijk?

Laat me dus nog heel even de kat uit de boom kijken :wink:

Grtz

Filip

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#24 Bericht door BartC »

Zo, gekozen voor ligfietsforum.be/.net.
Een naam die duidelijk zegt waar het om gaat, al is hij dan wat minder ludiek dan 'de liggers'.

Moest de sponsor dat niet zo zien zitten, dan hebben jullie bij deze al een nieuwe :-)
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#25 Bericht door crash-quest-dummy »

de nederlandstalige liggers de belgique :wink:

maar ligfietsforum.be is ook goed,
al is de lig(g)(st)er(tje)s.be ook niet slecht

of misschien jaarlijks van stamstad wisselen ?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

Heeft iemand eigenlijk weet van mensen die zich gehinderd hebben gevoeld door de naam "Gentse Liggers"? Als ik immers de geografische spreiding van de forumleden bekijkt, dan bekruipt me toch de indruk dat die terugkerende discussie over de naam eigenlijk nergens op slaat: uit heel Vlaanderen en zelf Nederland vinden we leden.

Mij heeft de naam "Gentse Liggers" altijd als heel sympathiek overgekomen, tegelijkertijd ook wijzend op een stukje geschiedenis die we niet uit het oog mogen verliezen: hoe alles groeide en uiteindelijk tot dit forum leidde. Eigenlijk zou ik deze benaming niet zomaar overboord willen gooien, maar eerder opteren het onderschrift te veranderen in bijvoorbeeld "Vlaams ligfietsforum", "Vlaanderens ligfietsforum" of "ligfietsforum Vlaanderen". Tevens zou ik een bijzonder korte inleiding bij de naam schrijven die dan ergens in een vaste rubriek "wie zijn we" of dergelijke staat.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#27 Bericht door Wouter D »

ben ik even een paar dagen niet op het forum geweest, en ik sta direct al aan de kant, is gelijk voetballen op de bank :-)

wat kan mij dat nu schelen of dat gentse liggers heet of iets anders, als ik dan toch de stempel moet doordrukken, doe mij dan maar ligfietsforum.be
dat benadrukt het forumgebeuren

als de limburgse liggers dan een appart hoekje willen, dan kunnen de gentse (lees oostvlaamse) liggers toch ook een hoekje krijgen, zo hoef je dus niet van naam te veranderen, maar gewoon het forum een hoger doel te geven.

betreft het logo, als je die G als een O ziet zonder iets te veranderen, dan is het overtollige streepje toch gewoon de achtervork die tot de as loop. dus wat mij betreft houden we dat logo zolang het niet stoort, willen jullie er een nieuw logo op, mij ook geen probleem

we moeten het wel eens vragen aan de sponsor, want die heeft ook een vinger in de pap. ben wel voorstander de originele domeinnaam nog even dor te linken naar de nieuwe,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#28 Bericht door Jan.E »

Ik geef eeuwige gelijk, een naamsverandering gaat geen wereld van verschil maken denk ik. Alé hup, schiet mij nu maar weer af.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#29 Bericht door paulheyndrickx »

Jan.E schreef:Ik geef eeuwige gelijk, een naamsverandering gaat geen wereld van verschil maken denk ik. Alé hup, schiet mij nu maar weer af.
We zijn hier niet in Afghanistan hé, gewoon polleke invullen en we zien wel wat het wordt :) Alle argumenten zijn hier wel al eens gepasseerd.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#30 Bericht door rik »

Jan.E schreef:Ik geef eeuwige gelijk, een naamsverandering gaat geen wereld van verschil maken denk ik. Alé hup, schiet mij nu maar weer af.
'k Heb geen pistool :lol: en ik ben het ermee eens dat een naamsverandering geen wereld van verschil gaat maken.
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie