Naamsverandering forum?

Moet de naam "gentse liggers" gewijzigd worden

 
Totaal aantal stemmen: 0

Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Naamsverandering forum?

#1 Bericht door rik »

Omdat het al eerder ter sprake is gekomen, en nu weer opnieuw met het topic over de Limburgse liggers, open ik er maar eens een nieuw topic over.
Wat denken jullie ervan als het forum gewoon in zijn huidige vorm en naam zou blijven bestaan, maar dat er voor één of eventueel meerdere domeinnamen (bijvoorbeeld: vlaamseliggers.net) gezorgd wordt die dan rechtstreeks aan het forum gelinkt worden? Ik bedoel dus: als je dan bijvoorbeeld www.vlaamseliggers.net zou intypen dat je rechtstreeks naar het forum van de gentseliggers zou gaan.
Of heeft er nog iemand een ander voorstel of idee hierover?
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#2 Bericht door paulheyndrickx »

Als een thema altijd terug komt dan betekent dat daar reden toe is, heb ik in mijn vak geleerd. Dat blijkt met dit thema ook zo te zijn zoals David in een andere draad heeft uitgevogeld . http://www.gentseliggers.net/forum/view ... c&start=30
Het helpt niet als je het blijft wegduwen, het is als een balletje dat je onder water houdt: eens je het loslaat komt het weer boven. Misschien toch maar ineens de korte pijn. Kans voor creatievelingen om een nieuw logo en een nieuwe naam te ontwerpen.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Lijkt me een goed voorstel Rik.
En de ondertittel dan veranderen van "ligfietsers uit Gent en wijde omgeving" naar "ligfietsers uit heel Vlaanderen"

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#4 Bericht door Luc Willaert »

Ik ben al altijd voorstander geweest om de naam volledig te veranderen in "Vlaamse liggers".

Luc

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

Re: Naamsverandering forum?

#5 Bericht door quattrovelootje »

rik schreef:Wat denken jullie ervan als het forum gewoon in zijn huidige vorm en naam zou blijven bestaan, maar dat er voor één of eventueel meerdere domeinnamen (bijvoorbeeld: vlaamseliggers.net) gezorgd wordt die dan rechtstreeks aan het forum gelinkt worden? Ik bedoel dus: als je dan bijvoorbeeld www.vlaamseliggers.net zou intypen dat je rechtstreeks naar het forum van de gentseliggers zou gaan.
Of heeft er nog iemand een ander voorstel of idee hierover?
Ik zou het gewoon zo simpel mogelijk houden : verander gwoon de naam van dit forum (zoals Luc al schrijft : Vlaamse Liggers dekt m.i. ook de volledige lading). Een nieuwe link die doorklikt naar een bestaande link met een andere naam, kan alleen maar verwarring opleveren voor nieuwelingen....
Hou desnoods een polleke, kan er achteraf ook niemand met reden komen klagen dat hij/zij geen inspraak heeft gehad ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Naamsverandering forum?

#6 Bericht door Filip »

allewedertje schreef:
rik schreef:Wat denken jullie ervan als het forum gewoon in zijn huidige vorm en naam zou blijven bestaan, maar dat er voor één of eventueel meerdere domeinnamen (bijvoorbeeld: vlaamseliggers.net) gezorgd wordt die dan rechtstreeks aan het forum gelinkt worden? Ik bedoel dus: als je dan bijvoorbeeld www.vlaamseliggers.net zou intypen dat je rechtstreeks naar het forum van de gentseliggers zou gaan.
Of heeft er nog iemand een ander voorstel of idee hierover?
Ik zou het gewoon zo simpel mogelijk houden : verander gwoon de naam van dit forum (zoals Luc al schrijft : Vlaamse Liggers dekt m.i. ook de volledige lading). Een nieuwe link die doorklikt naar een bestaande link met een andere naam, kan alleen maar verwarring opleveren voor nieuwelingen....
Hou desnoods een polleke, kan er achteraf ook niemand met reden komen klagen dat hij/zij geen inspraak heeft gehad ....

Tihamér
Bij naamswijziging lijkt de normale gang van zaken:
De site en domeinnaam een nieuwe naam geven (Ik kan me voorstellen dat dit technisch niet zo simpel is).
Maar het oude adres moet nog een tijd automatisch blijven doorlinken naar de 'nieuwe' site (is technisch heel eenvoudig).

Vooraleer een polleke te houden: voorstellen voor de nieuwe naam verzamelen!

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Naamsverandering forum?

#7 Bericht door rik »

allewedertje schreef: Hou desnoods een polleke, kan er achteraf ook niemand met reden komen klagen dat hij/zij geen inspraak heeft gehad ....
Tihamér
Misschien geen slecht idee, maar ik ga nog even wachten op Spruitje zijn reactie.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#8 Bericht door lieve »

ik persoonlijk zou het houden op " belgischeliggers" dat ander doe me al derect denken aan de vlaamse leeuw en politiek

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#9 Bericht door Piet Piraat »

De Liggers!

Al liggend sporten, toeren, reizen, forenzen en genieten van de eigen kracht. Forum over ligfietsen, velomobielen en roeifietsen.

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#10 Bericht door hugo »

onderschrift groter

met nadruk op wijde omgeving



gent ligt nogal centraal / ik kan er mee leven


domeinnaam wijzigen doe je niet zomaar

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#11 Bericht door wost »

lieve schreef:ik persoonlijk zou het houden op " belgischeliggers" dat ander doe me al derect denken aan de vlaamse leeuw en politiek
We wonen toch in vlaanderen he. Er is geen enkele zeeuw bijvoorbeeld die idemdito gedachten zou krijgen bij zeeuwse liggers.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#12 Bericht door Johan Clerx »

wost schreef: We wonen toch in vlaanderen he.
Klopt als een bus. Maar als je het woord Vlaams tegenwoordig gebruikt zijn er altijd wel een aantal die onmiddellijk aan politiek denken. :wink:

Vlaamse Liggers lijkt me dus idd een toepasselijke naam.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#13 Bericht door Filip »

Piet Piraat schreef:De Liggers!

Al liggend sporten, toeren, reizen, forenzen en genieten van de eigen kracht. Forum over ligfietsen, velomobielen en roeifietsen.

"De Liggers"

Schitterend gevonden en blinkt uit door zijn duidelijke eenvoud!!!

Ik kan me voorstellen dat vele forumgebruikers zich inderdaad niet meteen 'Gents' voelen, maar ik voel me ook niet bepaald 'Vlaams(ch)', en anderen zullen zich niet meteen 'Belg' voelen.
"De Liggers" brengt alles meteen terug tot de essentie, en tot wat ons verenigt!!!
Dank je wel Piet en Lieve !!

Groetjes
Filip

P.S. Eigenlijk vind ik het logo van de GL zó knap dat ik het niet meteen zou vervangen (eventueel misschien een subtiele bijschaving van de 'G' tot een gewoon wieltje 'O' ??)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#14 Bericht door slangetje »

Filip schreef:"De Liggers"
Schitterend gevonden en blinkt uit door zijn duidelijke eenvoud!!!

Ik kan me voorstellen dat vele forumgebruikers zich inderdaad niet meteen 'Gents' voelen, maar ik voel me ook niet bepaald 'Vlaams(ch)', en anderen zullen zich niet meteen 'Belg' voelen.
Ik voel me ook meer Belg dan Vlaming, maar ben wel Vlamingen en als het een Belgisch forum wordt, in welke taal? Belgisch misschien???
:shock: Juist ja.
Filip schreef:P.S. Eigenlijk vind ik het logo van de GL zó knap dat ik het niet meteen zou vervangen (eventueel misschien een subtiele bijschaving van de 'G' tot een gewoon wieltje 'O' ??)
Zo denk ik er ook over, maar vernieuwing hoeft niet slecht te zijn. Misschien kunnen er nieuwe logo's worden aangebracht en dan kiezen (daarom schrijf je het oude niet af).


Wouter, stop met alles van de lijn te volgen en laat je horen :-) :D :)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#15 Bericht door BartC »

Enne, de domeinnaam deliggers.be is dan ook nog eens vrij (in tegenstelling tot liggers.be).

Wat mij betreft stoort de naam van het forum me niet, maar ik denk wel dat het inderdaad mensen kan afschrikken, wat volgens mij niet de bedoeling kan zijn. Ik sta dan ook achter het idee van een naamsverandering om die reden, en kan me goed vinden in de naam 'De Liggers'.

Technisch moet het allemaal niet zo moeilijk zijn... Het enige waar je bij moet opletten is dat de bestaande links op search-engines ook gaan blijven werken, waardoor je zeker toch een tijd de 2 domeinnamen gaat hebben. (even technisch) met mod_rewrite kan eventueel elke link die naar gentseliggers.net verwijst automatisch omgezet worden naar de juiste link, waarna de bezoeker daarnaar doorverwezen wordt, zodat die dadelijk de juiste url te zien krijgt.
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Plaats reactie