Oprichting "Limburgse liggers"

Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Oprichting "Limburgse liggers"

#1 Bericht door rik »

We hebben met enkele mensen de koppen bij elkaar gestoken en we vonden het nodig om een poging te doen om de “Limburgse liggers” op te richten.
Dit omdat we regelmatig nog liggers tegenkomen die we niet kennen en/of op dat moment niet kunnen bereiken. Ook zouden we meer “potentiële liggers” willen bereiken. We zijn van oordeel dat dit beter op lokale basis kan gebeuren en daarom willen we dus een poging wagen om zoveel mogelijk Limburgse liggers samen krijgen. We gaan daarbij liggers uit andere provincies zeker niet afwijzen, maar we willen wel het idee stimuleren om in de andere provincies ook zo’n poging te ondernemen. Waarom? Wel, al te dikwijs zien we op het forum mensen die afhaken voor een toertocht omdat het te ver van hun deur is.
Hoe meer liggers wij kunnen samenkrijgen, hoe meer mogelijkheden dit schept. We zien wel waar we uitkomen, the sky is the limit! Let wel: we respecteren alle bestaande organisaties zoals de Gentseliggers en HPV, en het is absoluut niet onze bedoeling om deze te ondermijnen. Integendeel!
Om alles een beetje bekend te maken gaan we een startdag organiseren. Daarover later meer.
Ben je het idee genegen, en wil je je eventueel bij ons aansluiten, laat het dan even weten aan mij of aan Edje.
Alvast bedankt voor je aandacht.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door Vital »

Ik sta achter initiatieven om meer ligfietsers te verzamelen. Alleen hoop ik van harte dat dit initiatief een aanvulling wordt op de gentse liggers in plaats van een afscheiding hiervan. Het is niet zo dat de gentse liggers groot genoeg zijn om op leden weg te halen naar mijn mening...(want zeg nu zelf, wat zijn de gentse liggers zonder de Limburgers :twisted: :wink: )
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

gentse liggers is dan waarschijnlijk ook een medium om die limburgse ligger bij elkaar te krijgen, of wordt het een mailinglijst om af te spreken op toertochtjes

hoedanook, als de limburgers een toerke gaan rijden, zullen zij dat wel op het forum zetten om anderen ook uit te nodigen

ik vind het een tof initiatief
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

Zoals al gezegd: het is absoluut geen afscheiding van bestaande "organisaties", integendeel. Het is een poging om te "verenigen" en indien mogelijk zelfs uit te breiden. We willen zelfs het idee stimuleren om dit in andere provincies ook te doen.
We gaan de gentseliggers dus zeker "gebruiken", op dit moment is er geen sprake van een aparte mailinglijst of iets dergelijks. Alles zal via het forum verlopen.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#5 Bericht door slangetje »

Misschien is het, zeker in beginfase, een beter idee om het anders aan te pakken.

Als je het forum een neutralere naam geeft (dat niet meer naar 1 plaats in Vlaanderen verwijst), gaat dat al minder mensen afschrikken.
Dan kan je op dit forum een indeling per provincie maken. Pas als dat echt aanslaat, kan je nog naar verschillende fora overstappen.
Vergeet niet dat je ook veel verliest als je een deelgroep opricht. Je kan nooit even intens met 2 groepen bezig zijn en moet dus heel voorzichtig zijn, want voor je het weet is het een afscheuring ipv een aanvulling (zonder dat je dat als oprichter wilt).

Ik weet dat de discussie over de naamsverandering al vaak gevoerd is, maar ik merk toch dat ze afschrikt bij sommigen.

Mireille
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#6 Bericht door rik »

slangetje schreef: Je kan nooit even intens met 2 groepen bezig zijn en moet dus heel voorzichtig zijn, want voor je het weet is het een afscheuring ipv een aanvulling (zonder dat je dat als oprichter wilt).

Mireille
We gaan het niet zien als 2 groepen, maar gewoon als allemaal liggers. Daarom willen we dit forum ook blijven gebruiken. Als we nieuwe mensen kunnen aantrekken komen die automatisch ook op het forum terecht.
Trouwens, tijdens toertochten (of eventueel andere activiteiten) is uiteraard iedereen welkom.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

slangetje schreef:Ik weet dat de discussie over de naamsverandering al vaak gevoerd is, maar ik merk toch dat ze afschrikt bij sommigen.

Mireille
Het is een van de dingen die ons ertoe gebracht heeft om dit is te proberen, het gaat er gewoon om we willen fietsen, er zijn limburgers die niet buiten de provincie te krijgen zijn, en die willen dat ook, tja je zit hier dan ook met goede fietspaden he.
Nu Gentseligger blijft een vrolijke bende, die ik voor geen geld wil missen, dus waarom die mensen niet aanporren, al zien we wel dat de reactie via ligfietsplaza erzijn, dus er zijn zeker nog onbekende liggers te vinden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#8 Bericht door slangetje »

rik schreef:We gaan het niet zien als 2 groepen, maar gewoon als allemaal liggers. Daarom willen we dit forum ook blijven gebruiken. Als we nieuwe mensen kunnen aantrekken komen die automatisch ook op het forum terecht.
Trouwens, tijdens toertochten (of eventueel andere activiteiten) is uiteraard iedereen welkom.
Misschien moet er meer reclame gemaakt worden voor het forum. Bij (lig)-fietswinkel(s) en zo. Toen ik mijn fiets kocht, wist ik niets van het forum.

Nobel idee, duimen dat het werkt.

Ik rij 's ochtends vaak met iemand naar 't werk die sinds begin dit jaar ook ligt, maar voor hem is dat een leukere manier om naar 't werk te rijden, maar in 't weekend gaan toeren of zo, dat is niet aan hem besteed...
Mijn moeder loopt met iemand die verschillende fietsen heeft (hij heeft een nick) maar nog nooit gezien op 't forum, mijn broer en schoonzus: zelfde verhaal...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#9 Bericht door rik »

Edje schreef:
Nu Gentseligger blijft een vrolijke bende, die ik voor geen geld wil missen, dus waarom die mensen niet aanporren, al zien we wel dat de reactie via ligfietsplaza erzijn, dus er zijn zeker nog onbekende liggers te vinden.
Niet te vergeten dat er ook nog andere media zijn om iets bekend te maken, en die gaan we zeer binnenkort dankzij Edje eens aanspreken! :wink:
DF 269
Ice sprint1 26"

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

#10 Bericht door Frank II »

GenKse liggers ? :)

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#11 Bericht door Johan Clerx »

Frank II schreef:GenKse liggers ? :)
Yep ... in blue and white!!

You'll never recumbent alone...

jonathan

#12 Bericht door jonathan »

en als je nu eens 4km over de grens woont ;-) ??

Jonathan-ikke dus

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#13 Bericht door rik »

jonathan schreef:en als je nu eens 4km over de grens woont ;-) ??

Jonathan-ikke dus
Geen enkel probleem, je bent zeker welkom!
Al ben je geen echte ,hé :P :wink: :lol:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#14 Bericht door Edje »

jonathan schreef:en als je nu eens 4km over de grens woont ;-) ??

Jonathan-ikke dus
Tja Jonathan :? dan moet je 8 km verder fietsen he :lol:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#15 Bericht door Jan.E »

Allemaal overbodig als ge het mij vraagt. Er zijn al veel te weinig liggers. We hebben al moeite om genoeg initiatieven op de wereld te krijgen zonder dat we op provinciaal vlak beginnen. Dus voor mij hoeft het niet echt.

Gesloten