Oprichting "Limburgse liggers"

Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#61 Bericht door rik »

slangetje schreef:
Luc Willaert schreef:
allewedertje schreef:Is Wouter de enige die hierover gaat ???
Tihamér
Neen, het forum is van niemand en van iedereen, dus is het moeilijk om zo iets te beslissen. :twisted:

Luc
Wie betaald de jaarlijkse bijdrage voor de naam "gentseliggers.net"? Het forum verdient volgens mij niet, dus wie draagt de kosten?
Ik vermoed HPV en durf zeggen (ondanks beter weten) dat elke zichzelf respecterende vereniging regelmatig vergadert. Dus kunnen we als leden alleen maar vragen of het bestuur dit puntje even op de agenda zet van de volgende vergadering.
Fout, het is niet hpv die de kosten betaalt. Wie het dan wel doet weet ik niet precies. Enkele jaren geleden hebben we wel met een aantal mensen bijeengelegd om het forum in stand te houden.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#62 Bericht door Luc Willaert »

Gentseliggers wordt momenteel betaald door de sponsor rechtsboven.

Vroeger is dat een tijdje betaalt door fietser.be en ook door vrijwillige schenkingen van deelnemers. Zo duur is dat allemaal niet.

Aangezien het enkel een forum is en geen officiële vereniging, is er dan ook geen bestuur en zijn er geen vergaderingen. Er zijn alleen treffens en toetochten.

Er zijn enkele leden die hier als moderator fungeren en zo proberen de discussie's in goede banen te leiden.

Luc

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#63 Bericht door Edje »

Inderdaad, het forum heeft is een tijdje zonder sponsor gezeten, en toen is Spruitje is met zijn klak rondgeweest, en zo kon Gentseligger weer een tijdje verder, het jaar nadien is onze Sponsor tevens forumbeheerder ons tegemoet gekomen. HPV heeft het voorrecht om de Gentseliggers hun officieel forum te noemen ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#64 Bericht door slangetje »

Edje schreef:Inderdaad, het forum heeft is een tijdje zonder sponsor gezeten, en toen is Spruitje is met zijn klak rondgeweest, en zo kon Gentseligger weer een tijdje verder, het jaar nadien is onze Sponsor tevens forumbeheerder ons tegemoet gekomen. HPV heeft het voorrecht om de Gentseliggers hun officieel forum te noemen ;-)
Ik leer bij... Jammer dat in september school weer zoveel tijd gaat opslorpen. Nog een jaartje doorbijten en dan heb ik tijd om me met andere zaken bezig te houden... GL en HPV, de tussenliggende verhoudingen en zo interesseren met steeds meer...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#65 Bericht door eeuwige reiziger »

slangetje schreef:GL en HPV, de tussenliggende verhoudingen en zo interesseren met steeds meer...
Oei, oei, oei... Wordt de Doos van Pandora weer opengewrikt...?!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#66 Bericht door eeuwige reiziger »

Edje schreef:Inderdaad, het forum heeft is een tijdje zonder sponsor gezeten, en toen is Spruitje is met zijn klak rondgeweest, en zo kon Gentseligger weer een tijdje verder, het jaar nadien is onze Sponsor tevens forumbeheerder ons tegemoet gekomen.
Uit de oude doos:

http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2608&
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#67 Bericht door marksje »

Amaai, een paar dagen niet gekeken en ik moet hier al een gans boek lezen.
Is er hier een staats- of beter forumgreep bezig ? :wink:

Als ge het ligfietsen wilt promoten dan moet je uit je eigen hoekje komen en al eens met je ligfiets onder de "gewone" mensen komen.
Regelmatig eens in groep aan een fietsevenement meedoen en er bvb met een promoploegje flyertjes van de "GL" \:D/ uitdelen.
Zelf een toer organiseren en bukkers uitnodigen (Dit laatste gebeurt omzeggens nooit, voor mij zou dit nochtans bvb één van de hoofdbezigheden van HPV moeten zijn).

We blijven hier altijd in onze eigen pot te roeren en voor velen, zelfs voor mensen die al jaren ligfietser zijn, is de drempel, om hier even hun kwek te komen roeren, laat staan mee te rijden op een toer, hoger dan je zou denken.

Dus mijn antwoord op de "Limburgse Liggers" is " :evil: "
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#68 Bericht door Vital »

marksje schreef:
Zelf een toer organiseren en bukkers uitnodigen (Dit laatste gebeurt omzeggens nooit, voor mij zou dit nochtans bvb één van de hoofdbezigheden van HPV moeten zijn).
Dat is niet haalbaar, de gemiddelde GL tocht kan de snelheid en actieradius van bukfietswielertoeristen niet aan. :twisted: Tenzij dat we ergens wat bejaarden bij elkaar scharrelen maar die hebben tegenwoordig allemaal trapondersteuning dus die trappen ook 25km/h... :wink:
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#69 Bericht door Edje »

marksje schreef:Is er hier een staats- of beter forumgreep bezig ? :wink:
Nee maar dat maken jullie ervan, vind het heel triestig maar we gaan gewoon verder, en hopelijk zien jullie latr wel wat we bedoelen.

Ik heb geen zin om alles te blijven herhalen 8) veel te mooi weer voor 8)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#70 Bericht door rik »

marksje schreef:Amaai, een paar dagen niet gekeken en ik moet hier al een gans boek lezen.
Is er hier een staats- of beter forumgreep bezig ? :wink:

Als ge het ligfietsen wilt promoten dan moet je uit je eigen hoekje komen en al eens met je ligfiets onder de "gewone" mensen komen.
Regelmatig eens in groep aan een fietsevenement meedoen en er bvb met een promoploegje flyertjes van de "GL" \:D/ uitdelen.
Zelf een toer organiseren en bukkers uitnodigen (Dit laatste gebeurt omzeggens nooit, voor mij zou dit nochtans bvb één van de hoofdbezigheden van HPV moeten zijn).

We blijven hier altijd in onze eigen pot te roeren en voor velen, zelfs voor mensen die al jaren ligfietser zijn, is de drempel, om hier even hun kwek te komen roeren, laat staan mee te rijden op een toer, hoger dan je zou denken.

Dus mijn antwoord op de "Limburgse Liggers" is " :evil: "
Ik begrijp echt niet waar je het haalt, dus ga ik er hier verder ook niet op reageren. Ik nodig je bij deze wel uit om tussen pot en pint op een volwassen manier hierover te praten.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#71 Bericht door slangetje »

marksje schreef:Als ge het ligfietsen wilt promoten dan moet je uit je eigen hoekje komen en al eens met je ligfiets onder de "gewone" mensen komen.
Regelmatig eens in groep aan een fietsevenement meedoen en er bvb met een promoploegje flyertjes van de "GL" \:D/ uitdelen.
Zelf een toer organiseren en bukkers uitnodigen (Dit laatste gebeurt omzeggens nooit, voor mij zou dit nochtans bvb één van de hoofdbezigheden van HPV moeten zijn).
Markske we verzamelen ideeën (of Rik is daar toch mee gestart). Het is leuk als iedereen dan op een constructieve manier meewerkt. Je idee is goed (en volgens mij terecht), maar het komt over als een verwijt en dat is jammer.

Ik heb al gezed: als ik dit jaar niet op reis ben begin november geef ik 31/10 een tochtje (en ik plan dan 2 afstanden en snelheden te doen). Als ik een tochtje organisseer zullen er meer bukkers dan liggers uitgenodigd zijn. Gezien 99% van mijn vrienden en familie bukt...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#72 Bericht door quattrovelootje »

slangetje schreef:Markske we verzamelen ideeën (of Rik is daar toch mee gestart). Het is leuk als iedereen dan op een constructieve manier meewerkt. Je idee is goed (en volgens mij terecht), maar het komt over als een verwijt en dat is jammer
Toch vreemd dat als je durft te zeggen/schrijven dat je het niet met een stelling of mening eens bent, dat meteen wordt geïnterpreteerd als verwijten, afschieten ed. meer. Om als volwassenen te kunnen praten (zoals Rik het omscrhijft), moet dat ook van 2 kanten komen he :wink: ?!

Tihamér -verheugt zich al op zondag as :twisted: :wink: :P
i ride my bikes to ride my bikes

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#73 Bericht door rik »

allewedertje schreef: Toch vreemd dat als je durft te zeggen/schrijven dat je het niet met een stelling of mening eens bent, dat meteen wordt geïnterpreteerd als verwijten, afschieten ed. meer.
Dat zijn conclusies die jij zelf trekt, ik heb het daar enkel i.v.m. jouw commentaar over gehad. Ik herhaal Edje zijn woorden: lezen wat er staat a.u.b.
Geen commentaar van verschillende mensen door elkaar gooien.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#74 Bericht door quattrovelootje »

rik schreef: Dat zijn conclusies die jij zelf trekt, ik heb het daar enkel i.v.m. jouw commentaar over gehad. Ik herhaal Edje zijn woorden: lezen wat er staat a.u.b. Geen commentaar van verschillende mensen door elkaar gooien.
Als er iemand is die §voorbarige) conclusies trekt, ben jij het toch wel hoor Rik ! In mijn eerste post staat nergens iets van je initiatief al af te breken voordat het is begonnen, er stonden alleen maar bedenkingen en vragen in tov. jouw initiatief. JIJ trekt die conclusie (mss moet jij maar eens eerst lezen wat er staat :wink: ).
Marksje laat ook wat -terechte- kritische noten horen en hopla, dat wordt door iemand anders dan weer als een verwijt ervaren ....
Dat heeft allemaal niks met het trekken van conclusies te maken, gewoon maar lezen wat er staat. Ik heb de indruk dat sommige mensen soms dingen zoeken in bepaalde berichten die er helemaal niet zijn. Het is niet omdat mensen vragen en/of bedenkingen bij je idee hebben, dat je meteen je stekels moet opzetten ...

(het begint er hier precies weeral dezelfde kant op te gaan als bepaalde andere "hete" onderwerpen, jammer . :roll: ...)

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#75 Bericht door eeuwige reiziger »

Vital schreef:Dat is niet haalbaar, de gemiddelde GL tocht kan de snelheid en actieradius van bukfietswielertoeristen niet aan. :twisted:
Een oudere ligfietser uit Oedelem bij wie ik enige tijd geleden op bezoek was, meende dat juist dit een grote misvatting is, nl. snelheid benadrukken om de ligfiets te promoten. Spreek mensen over het comfort, zo raadde hij me aan. Ik vraag me trouwens ook af of er wel veel valt te halen bij die wielertoeristen...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gesloten