Oprichting "Limburgse liggers"

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#76 Bericht door Wouter D »

ik heb het niet allemaal gelezen, maar het topic van limburgse liggers heeft volgens mij meer te maken met naamsverandering dan met limburgers,

of ik de enige ben die daarover gaat, ik heb een mening, waar sommige naar luisteren en andere weer niet; tis niet omdat ik de gentse liggers heb opgericht, dat ik koning van belgie ben he.

zoals ik in het ander topic al zei, als het forum verandert van naam, dan dient dat een hoger doel, daarom hoeven de gentse liggers niet te worden opgedoekt, zij zullen gewoon naast de limburgse liggers liggen.

wel even de sponsor vragen. van de originele leden is het enkel renaat, ikke, graddus an wost die er echt nog regelmatig op zitten, de rest sporadisch, dacht ik. en als die naam verandert, dan zullen zij ook nog komen hoor. de inhoud is belangerijker dan de verpakking.

betreft paswoorden, als ik iedereen zijn paswoord moet doorsturen, dan moet ik dat lid per lid doen, 600 keer 5 minuten en ge weet hoe laat het is, dat zie ik helemaal niet zitten.

als ik een bericht stuur naar alle leden van het forum om te vragen of ze het forum nog gebruiken, dan zijn er vier die antwoorden, waarom zouden de 596 die het forum 'niet' gebruiken dan wel antwoorden?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#77 Bericht door Luc Willaert »

Om nu nog ens terug een beetje dichter bij het onderwerp te komen en onder het mom van één van de opa's van het forum vertelt. :lol: :lol: :lol:


Een viertal jaar geleden hebben we de rubriek toertochten opgeplitst in toertochten per provincie.

Een 3-tal provincie's (West-Vlaanderen, Limburg, Antwerpen dacht ik) hebben dan effectief wat tochten georganiseerd. met groot of klein succes.

Omdat dit het 2de en zeker het 3de jaar toch wel weer een beetje aan het doodbloeden was is beslist om de provinciale toertochten weer onder één gemeenschappelijke rubriek toertochten te zetten.

Dus het limburgse idee is noch nieuw, noch schokkend, noch staatsgreepachtig, noch origineel, noch lastig,..........

hoogstens de moeite waard om het nog eens te proberen.

Luc

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#78 Bericht door Jan.E »

EEuwige, Vital beweert dus wel dat de gemiddelde ligfietser de wielertoeristen niet kan volgen. En terecht. Ik ken ligfietsers in Limburg nota bene, die het forum kennen en ook aangemeld zijn, die geen toertochten meerijden en dat ook niet willen. Marcel Reymen bvb. Niet iedereen heeft behoefte aan gezelschap als hij gaat fietsen. Ik denk dat het forum toegankelijk genoeg is voor al diegenen die ernaar zoeken. Je kan dit niet forceren.

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#79 Bericht door rik »

allewedertje schreef:
rik schreef: Dat zijn conclusies die jij zelf trekt, ik heb het daar enkel i.v.m. jouw commentaar over gehad. Ik herhaal Edje zijn woorden: lezen wat er staat a.u.b. Geen commentaar van verschillende mensen door elkaar gooien.
Als er iemand is die §voorbarige) conclusies trekt, ben jij het toch wel hoor Rik ! In mijn eerste post staat nergens iets van je initiatief al af te breken voordat het is begonnen, er stonden alleen maar bedenkingen en vragen in tov. jouw initiatief. JIJ trekt die conclusie (mss moet jij maar eens eerst lezen wat er staat :wink: ).
Marksje laat ook wat -terechte- kritische noten horen en hopla, dat wordt door iemand anders dan weer als een verwijt ervaren ....
Dat heeft allemaal niks met het trekken van conclusies te maken, gewoon maar lezen wat er staat. Ik heb de indruk dat sommige mensen soms dingen zoeken in bepaalde berichten die er helemaal niet zijn. Het is niet omdat mensen vragen en/of bedenkingen bij je idee hebben, dat je meteen je stekels moet opzetten ...

(het begint er hier precies weeral dezelfde kant op te gaan als bepaalde andere "hete" onderwerpen, jammer . :roll: ...)

Tihamér
Aan iedereen die het wil horen
IK HEB LANGE TENEN, TRAP EROP EN GE ZULT HET WETEN!
Kan het gezever (waar ik mij tot mijn spijt ook aan heb bezondigd) nu stoppen, Tihamér??? A.u.b.???
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#80 Bericht door Edje »

en dan zeggen ze niet dat de topic vervuilt wordt.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#81 Bericht door Edje »

spruitje schreef:ik heb het niet allemaal gelezen, maar het topic van limburgse liggers heeft volgens mij meer te maken met naamsverandering dan met limburgers,
Dacht dat ik je bedoeling uitgelegd had, en uw woorden waren "ik vindt het een goed initiatief 3 of 4 de post".

Het gaat ons niet over naamsveranderingen van een forum, enkel zien of er meer mensen in het limburgse geïntereseerd zijn om met ons maandelijks te gaan toeren, zonder vereniging, eventueel via forum en mail afspreken.

Nu dacht ik dat het forum zo ontstaan was, dus waarom mogen ze dit in Gent wel en in Limburg niet????????????????,

en voor de rest plezier met dit topic ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#82 Bericht door Vital »

Ik heb met edje aan tafel gezeten en als ik het goed begreep was inderdaad de naamsverandering niet het streefdoel. Maar blijkbaar is de naamsverandering wel iets dat veel mensen bezighoudt en ik vond spruitje zijn samenvatting wel interessant.

En wat de discussie in de discussie tussen Rik en o.a. Tihamer betreft, als we rond de tafel zaten zou het zo een vaart niet lopen maar het is eigen aan een forum dat de lichaamstaal van de berichtschrijver niet te verstaan is waardoor we ons volledig moeten baseren op de geschreven tekst. Daarom zijn de smiley's zo belangrijk. Iedere keer in een wat "hetere" discussie voelen mensen zich op hun tenen getrapt, dit is grotendeels hierdoor. Probeer dit in het vervolg langs 2 kanten te begrijpen, schrijf wat meer smiley's en gun de schrijver wat meer het voordeel van de twijfel bij het schrijven. En voor diegenen die gewoon echt lange tenen hebben, neger ze gewoon ... :wink:
Happiness is not a destination, it is a way of life

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#83 Bericht door rik »

Ik heb het topic van de naamsverandering opgestart omdat ik zag dat er een behoefte aan was.
Als ik het resultaat van de poll bekijk was dit terecht want op dit moment heeft NIEMAND ervoor gestemd om de huidige naam te behouden. Laat ons a.u.b. dus hier ook geen discussie over opstarten. 't Is al erg genoeg de laatste tijd! :P :wink: :lol:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#84 Bericht door Vital »

Voila. Nu nog die uitroeptekens weglaten en het sfeertje wordt zowaar weer aangenaam...
Happiness is not a destination, it is a way of life

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#85 Bericht door quattrovelootje »

rik schreef:Aan iedereen die het wil horen
IK HEB LANGE TENEN, TRAP EROP EN GE ZULT HET WETEN!
Kan het gezever (waar ik mij tot mijn spijt ook aan heb bezondigd) nu stoppen, Tihamér??? A.u.b.???
Wel, euh, tja ... :roll: ...
Natuurlijk Rik ! We maken het zondag as. wel goed op één of ander terraske (mag ook met een ijsje zijn :twisted: :wink: :P ) !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#86 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef:Ik heb het topic van de naamsverandering opgestart omdat ik zag dat er een behoefte aan was.
Als ik het resultaat van de poll bekijk was dit terecht want op dit moment heeft NIEMAND ervoor gestemd om de huidige naam te behouden. Laat ons a.u.b. dus hier ook geen discussie over opstarten. 't Is al erg genoeg de laatste tijd! :P :wink: :lol:
Kortom, laat alles bij het oude en breng slechts een kleine verandering aan zoals ik eerder voorstelde.

Eerlijk gezegd lijken de twee desbetreffende discussies van Byzantijnse aarde te zijn. Wie buiten dit forum staat, lacht er ongetwijfeld eens flink mee, net zoals wij schamper doen als we bijvoorbeeld godgeleerden horen discussiëren over het geslacht van de engelen of als het brood bij de mis nu bruin gebakken mag zijn of niet.

In het verleden gingen er zoveel tochten door in het Antwerpse. Enkele jaren geleden waren er enkele heel actieve liggers uit die streek. Hun tochten werden steeds hier aangekondigd; niemand vond de naam toen hinderlijk. Waar zit het beletsel nu plotseling?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#87 Bericht door Edje »

nu breekt mijne klopt, zou den hollander zeggen!!!

Je stemt voor Vlaamse liggers, maar wilt de naam niet veranderen.

Voor mij alllemaal gelijk, als ik mag kiezen zie ik liever ligfietsforum.be, maar wil de eigenheid en het ontstaan best wel blijven erkennen.

Vind het enkel spijtig dat de doelstelling van de oproep HELEMAAL verloren gaat :?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#88 Bericht door slangetje »

Edje schreef:nu breekt mijne klopt, zou den hollander zeggen!!!

Je stemt voor Vlaamse liggers, maar wilt de naam niet veranderen.

Voor mij alllemaal gelijk, als ik mag kiezen zie ik liever ligfietsforum.be, maar wil de eigenheid en het ontstaan best wel blijven erkennen.

Vind het enkel spijtig dat de doelstelling van de oproep HELEMAAL verloren gaat :?
laten sluiten en opnieuw beginnen...
Waar ging het alweer over :?:
Dat limburg al achtergesteld is kwa autowegen en treinverbindingen en de Limburgs zichzelf toch op de kaart willen zetten :?: :wink:

Mi *bedankt de mensen die me al hielpen met me fiets (bijna allemaal uit Limburg): het bewijs dat ze niet echt acthergesteld zijn, meer verstand als die ligfietsenmaker uit Antwerpen/Gent*
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#89 Bericht door Edje »

laat ze maar verder zeveren, gelukkig weten wij nog waar het over gaat :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#90 Bericht door slangetje »

Edje schreef:laat ze maar verder zeveren, gelukkig weten wij nog waar het over gaat :wink:
:wink: Tot zondag, in het mooie Limburg :wink:
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gesloten