Teleurgesteld in HP velotechniek en Biesemans; ben ik uniek?
-
- Supporter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 06 nov 2006, 11:06
- Postcode: 2320
- Fiets: Nazca
- Locatie: Hoogstraten
- Contacteer:
Teleurgesteld in HP velotechniek en Biesemans; ben ik uniek?
Beste allemaal,
op 19/3/2009 bestelde ik een HP speedmachine met roloff naaf bij Tim biesemans in Kapellen. Er was voor de standaardkleur die ik koos een levertermijn van kracht van 4 a 6 weken en de fiets koste meer dan 4000 euro. Dat is niet goedkoop denk je dan en geen snelle levering maar goed; je wil iets dat niet standaard is dus ja... dan duurt het even en kost het wat.
Na 6 weken te hebben gewacht en minstens 8 telefoontjes naar Dhr Biesemans krijg ik te horen dat er jammer genoeg nog 4 weken bij de levertermijn moeten geteld worden. Het was toen 4/5/2009. Je bent dan niet blij maar vermits Tim biesemans dan de levertermijn wilde bevestigen en ik tenminste een datum kreeg wachte ik af.
Na deze 4 weken (gisteren) heb ik hem wederom verzocht om een reactie.
Ik krijg nu te horen dat ik nog eens 6 weken moet wachten.
Dus . als deze keer het verhaaltje wel uitkomt heb ik 114 dagen of 16 weken gewacht vanaf bestelling , maar ook dat moet ik nog zien!!
Dus als je een HP wil bestellen via Biesemans voor volgende zomer wordt het hoogtijd om te bestellen
Ik heb beiden een email gestuurd om eea aan teklagen.
Ik houd jullie op de hoogte van het verdere verloop.
op 19/3/2009 bestelde ik een HP speedmachine met roloff naaf bij Tim biesemans in Kapellen. Er was voor de standaardkleur die ik koos een levertermijn van kracht van 4 a 6 weken en de fiets koste meer dan 4000 euro. Dat is niet goedkoop denk je dan en geen snelle levering maar goed; je wil iets dat niet standaard is dus ja... dan duurt het even en kost het wat.
Na 6 weken te hebben gewacht en minstens 8 telefoontjes naar Dhr Biesemans krijg ik te horen dat er jammer genoeg nog 4 weken bij de levertermijn moeten geteld worden. Het was toen 4/5/2009. Je bent dan niet blij maar vermits Tim biesemans dan de levertermijn wilde bevestigen en ik tenminste een datum kreeg wachte ik af.
Na deze 4 weken (gisteren) heb ik hem wederom verzocht om een reactie.
Ik krijg nu te horen dat ik nog eens 6 weken moet wachten.
Dus . als deze keer het verhaaltje wel uitkomt heb ik 114 dagen of 16 weken gewacht vanaf bestelling , maar ook dat moet ik nog zien!!
Dus als je een HP wil bestellen via Biesemans voor volgende zomer wordt het hoogtijd om te bestellen
Ik heb beiden een email gestuurd om eea aan teklagen.
Ik houd jullie op de hoogte van het verdere verloop.
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
tja, dit noemen we dan maar de ziekte van liegfietsleveranciers vrees ik, denk dat Tim hier niet veel kan doen dan puchen en meehopen met U.
dit staat in HP voorwaarden, ik zou zelfs twijfelen om daar een fiets te bestellen:
Delivery times are not binding. If a delivery date is missed by more than six weeks, the purchaser is entitled to set a reasonable time limit of at least a further 6 weeks for delivery and to withdraw from the contract if delivery is not made within that time. If our suppliers are unable to meet their obligations, we are entitled to withdraw from our contract with a purchaser. The same is true in case of circumstances beyond our control, acts of God, strikes or official action. Delivery is made at the purchasers cost and at the purchasers risk. We may choose the method of delivery. The purchaser assumes responsibility for the purchased item at the time of delivery or when he or she is advised that the item is ready for pickup. This also applies to purchasers making a personal pickup and to couriers. Transport insurance will only be arranged on specific request and at the purchaser's cost. If express delivery is requested, the purchaser must pay any additional costs. If the purchasers does not accept the delivered goods, we are entitled to store them at the purchaser's cost. We may make partial deliveries and COD deliveries.
dit staat in HP voorwaarden, ik zou zelfs twijfelen om daar een fiets te bestellen:
Delivery times are not binding. If a delivery date is missed by more than six weeks, the purchaser is entitled to set a reasonable time limit of at least a further 6 weeks for delivery and to withdraw from the contract if delivery is not made within that time. If our suppliers are unable to meet their obligations, we are entitled to withdraw from our contract with a purchaser. The same is true in case of circumstances beyond our control, acts of God, strikes or official action. Delivery is made at the purchasers cost and at the purchasers risk. We may choose the method of delivery. The purchaser assumes responsibility for the purchased item at the time of delivery or when he or she is advised that the item is ready for pickup. This also applies to purchasers making a personal pickup and to couriers. Transport insurance will only be arranged on specific request and at the purchaser's cost. If express delivery is requested, the purchaser must pay any additional costs. If the purchasers does not accept the delivered goods, we are entitled to store them at the purchaser's cost. We may make partial deliveries and COD deliveries.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
- wost
- the travelling cook
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
- Postcode: 9220
- Fiets: Velo-de-Ville
- Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
- Contacteer:
zucht
ik koop altijd tweedehands, direkte levering gegarandeerd
ik koop altijd tweedehands, direkte levering gegarandeerd
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
En dat denk ik nu niet en ik heb daar mijn redenen voorEdje schreef:... ik, denk dat Tim hier niet veel kan doen dan puchen en meehopen met U.
Euh,.... ik zal maar zwijgen of ik ga mij hier nog kwaad maken; wordt zeker nog vervolgd en ik hoop dat Tim dat beseft (maar ik twijfel er aan).
COMMUNICATIE = 0 !!!!
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
- slangetje
- dokter
- Berichten: 1499
- Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
- Postcode: 9100
- Fiets: Nazca - Gaucho
- Locatie: Sint-Niklaas
- Contacteer:
Tja, met Tim heb ik geen ervaring, maar bij Manu is dat net hetzelfde. Veel getetter als je er bent en geen tijd hebt, maar eens iets laten weten al shet nodig is??marksje schreef:En dat denk ik nu niet en ik heb daar mijn redenen voorEdje schreef:... ik, denk dat Tim hier niet veel kan doen dan puchen en meehopen met U.
Euh,.... ik zal maar zwijgen of ik ga mij hier nog kwaad maken; wordt zeker nog vervolgd en ik hoop dat Tim dat beseft (maar ik twijfel er aan).
COMMUNICATIE = 0 !!!!
Probleem is het monopolie. Als we morgen bij alle fietsenwinkels, liggers zouden vinden, zou het snel opgelost zijn. (maar ik ga geen fietsenwinkel beginnen).
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer
-
- Nieuweling
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 13:25
- Postcode: 3550
- Fiets: Raptobike
- Locatie: Doelenlaan Heusden Zolder
- Contacteer:
Tja, ik heb ook een minder goede ervaring met Biesmans.
Eerst een paar mailtjes gedaan die niet beantwoord werden.
Dan eens langs gegaan en kreeg dan als reactie 'oh was dat mailtje van U?'. Dan heb ik de fiets besteld en men ging hem proberen te leveren voor Kerst.
Week na Kerst even gebeld en ja de fiets was daar maar er moesten nog spatbordjes op gemonteerd worden
en de Sram naaf was niet in stock dus de vraag of een Shimano ook goed was, die hadden ze liggen.
Uiteindelijk heb ik mijn fiets midden Jan kunnen halen.
Als je zelf niet eens navraagd dan blijf je maar wachten is mijn ervaring.
Eerst een paar mailtjes gedaan die niet beantwoord werden.
Dan eens langs gegaan en kreeg dan als reactie 'oh was dat mailtje van U?'. Dan heb ik de fiets besteld en men ging hem proberen te leveren voor Kerst.
Week na Kerst even gebeld en ja de fiets was daar maar er moesten nog spatbordjes op gemonteerd worden
en de Sram naaf was niet in stock dus de vraag of een Shimano ook goed was, die hadden ze liggen.
Uiteindelijk heb ik mijn fiets midden Jan kunnen halen.
Als je zelf niet eens navraagd dan blijf je maar wachten is mijn ervaring.
-
- Belofte
- Berichten: 110
- Lid geworden op: do 02 okt 2008, 8:44
- Postcode: 3200
- Fiets: NME
- Locatie: Aarschot
- Contacteer:
jongelui ,
Ik wil niet iemand verdedigen of aanvallen of wat dan ook . Ik werk zelf als fietsenmaker bij VELO ( fietspunt Aarschot ) en het is niet altijd even gemakkelijk , zowel voor de klant als voor de hersteller . Vaak kan de hersteller er niet aan doen als er onderdelen niet geleverd of laattijdig geleverd worden .
Wel is het natuurlijk zo om altijd eerlijk te zijn en open kaart te spelen met de klant zodat hij weet waar hij aan toe is . Communicatie is hier inderdaad het sleutelwoord.
En als een herstelling niet goed uitgevoerd is dan moet de fietsenmaker ook eerlijk zijn en de herstelling opnieuw uitvoeren ( liefst met garantie ) .
Verder moet de klant ook beseffen dat er altijd wel eens iets fout kan lopen . Ik denk dat iedereen op zijn werk wel eens een slechte dag heeft .
Eric
Ik wil niet iemand verdedigen of aanvallen of wat dan ook . Ik werk zelf als fietsenmaker bij VELO ( fietspunt Aarschot ) en het is niet altijd even gemakkelijk , zowel voor de klant als voor de hersteller . Vaak kan de hersteller er niet aan doen als er onderdelen niet geleverd of laattijdig geleverd worden .
Wel is het natuurlijk zo om altijd eerlijk te zijn en open kaart te spelen met de klant zodat hij weet waar hij aan toe is . Communicatie is hier inderdaad het sleutelwoord.
En als een herstelling niet goed uitgevoerd is dan moet de fietsenmaker ook eerlijk zijn en de herstelling opnieuw uitvoeren ( liefst met garantie ) .
Verder moet de klant ook beseffen dat er altijd wel eens iets fout kan lopen . Ik denk dat iedereen op zijn werk wel eens een slechte dag heeft .
Eric
RESULTS NO EXCUSES !
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Jammer genoeg ben ook ik een van deze schijnbaar steeds aangroeiende lijst mensen die niet zulke prettige herinneringen heeft aan Biesemans. Alhoewel ik om de hoek een uitstekende fietsenmaker heb (tevens heel geïnteresseerd in velomobielen; een man met een open geest), dacht ik Biesemans een pleziertje te doen. 'n Jongeman die een ligfietsenwinkel uit de grond stampt, dààr had ik wel bewondering voor. Ter gelegenheid van een stockverkoop bracht ik m'n Birdy vouwfiets mee en vroeg een naafdynamo in te spaken, belichting aan te brengen en tevens een nieuwe stuurpen te bestellen en te monteren.Johan6 schreef:Als je zelf niet eens navraagd dan blijf je maar wachten is mijn ervaring.
"Goed", klonk het, "ik bel je zodra de stuurpen er is." 't Ging om een oude stuurpen en het was helemaal niet zeker als die nog gemakkelijk leverbaar was. Aldus de opgediste uitleg. De weken gingen voorbij, maar ik hoorde niets. De maand was om, en nog steeds niet. Ondertussen had ik het echt druk, waardoor er toch geen tijd was om naar Antwerpen te rijden. 'n Andere maand ging voorbij, en nog steeds geen telefoontje. Tussendoor stuurde ik enkele mailtjes waarvan echter geen enkele werd beantwoord... Op een bepaald ogenblik besloot ik toch de hoorn te nemen.
Tot mijn verwondering werd me aan de andere kant toegesnauwd: "Ja, zeg, durf jij nog te bellen?" Toen ik hem erop wees dat hij beloofd had me te bellen, kreeg ik als wederwoord: "Eigenlijk was ik al van plan geweest je fiets met het oud ijzer mee te geven..." Toen was voor mij de maat vol en heb ik hem eens de levieten gelezen. "Klantvriendelijkheid, daar heb jij waarschijnlijk nog nooit van gehoord...!" Enkele dagen later heb ik de fiets opgehaald. Tim was in geen mijlen te bespeuren, alhoewel ik dag en uur met hem had afgesproken. Een medewerker kwam de zaak regelen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Dat is het ondertussen geworden. Voor kleine zaken ga ik naar Oostburg, bij Cornelis. Uitstekende service, bijzonder correct en hij brengt de fiets zelfs - gratis - tot in Brugge als je dat vraagt.tborre schreef:mss dan toch maar eens denken aan een trip naar nederland.. liever effe langer rijden en goede service.....
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)