Teleurgesteld in HP velotechniek en Biesemans; ben ik uniek?

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#31 Bericht door Wouter D »

we kunnen dit topic ook verplaatsen naar de babbelhoek en als alles uitgeraast is, verwijderen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#32 Bericht door Edje »

je kan het ook ineens verwijderen, komt toch geen kortere levertijd :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#33 Bericht door hugo »

materiaal en techniek is idd niet beste rubriek
de rubriek "andere" zou wellicht beter geweest zijn

niet babbelhoek
leveringstermijn en goede communicatie zijn een "onderdeel" "van ..."

de aankoop gaat over + 4000.00
naar mijn aanvoelen voelt de klant zich wat in het kruis gegrepen


zowel de mensen van hp als tim ervaar ik persoonlijk als erg "competent"

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#34 Bericht door marksje »

Van mij moogt de boel sluiten; ik zal later dit jaar wel een nieuw item open over hoe "de zaak" gelopen is, en met "zaak" bedoel ik zaak in de werkelijke zin van het woord (1,2,3 ja zelfs 4 keer geef ik iemand een kans, dan word ik boos); wordt vervolgd.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#35 Bericht door Vital »

Ik ben het er volkomen mee eens dat het niet de bedoeling is om op dit forum mensen in de grond te boren, maar... als ik zie dat meerdere mensen gelijkaardige ellende hebben meegemaakt bij die of deze fietsenzaak dan vind ik dat wel heel nuttig om te weten. Als ik dan op het forum slechte ervaringen van anderen kan terugvinden en dit mij daardoor in de toekomst ellende bespaart dan zeg ik bedankt forum!
Happiness is not a destination, it is a way of life

ossi
Helper
Berichten: 298
Lid geworden op: do 09 okt 2008, 22:31
Postcode: 2920
Locatie: kalmthout
Contacteer:

#36 Bericht door ossi »

Volledig mee eens.

Gebruikersavatar
Pixel-Man
Helper
Berichten: 277
Lid geworden op: vr 15 feb 2008, 12:12
Postcode: 59000
Fiets: Quest
Locatie: Lille (Rijsel, F)
Contacteer:

#37 Bericht door Pixel-Man »

Zou wij ook een topic starten met een « Ik ben super tevreden van mijn dealer » ?
Ik denk dat een dealer of een fabrikant dat de forums niet van belang neemt, wel een groot risico neemt.
Inderdaad, een ligfiets of een velomobiel kost enorm veel geld. Enkel daarvoor MOETEN de dealers of de fabrikanten respect voor de klanten tonen. Dit laatste punt is niet te discussiëren.
Zo’n topic open doen is wel interessant voor iedere potentieel kopper, en verdient dus een goed zichtbaarheid in het forum.
Ik blijf ook zeker dat de meest fabrikanten en dealers hun best doen.

Een vraagje:
Hoe weten de meest mensen dat het ligfiets bestaat?
Antwoord: via Internet. :wink:
Ik ben franstalig... fouten gezien: 't is normaal.
http://www.piximatic.net/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#38 Bericht door Johan Clerx »

Misschien vergezocht maar toch even een kanttekening/tip als moderator.
Onderstaande geldt niet als reactie op dit specifiek voorval maar wel op posts op een internetforum in het algemeen.

Let een beetje op met wat je schrijft op een publiek forum.
Ben zelf een actief lid van het supportersforum van KRC Genk. Vorig jaar heeft er op dat forum ook iemand serieuse beschuldigingen geuit aan het adres van een bepaalde persoon. Deze kon daar niet mee lachen en heeft een klacht ingediend wegens laster en eerroof. De gegevens van het forumlid werden opgevraagd bij de forumbeheerders. Betrokkenen kon de beschuldigingen niet hard maken en was, zoals ze dat in Genk zeggen, "vies begaaid". Of zijn beschuldigingen juist of fout waren deed niet ter zaken. Hij kon ze niet zwart op wit voor de rechtbank bewijzen.

Nogmaals, deze opmerking is geen rechtstreekse reactie op dit specifiek voorval maar enkel een algemene tip. Opmerkingen zoals "jama ... ik heb zoveel mails van Tim" of "ik kan dit en dit bewijzen" dus graag achterwegen laten.

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#39 Bericht door slangetje »

Vital schreef:Ik ben het er volkomen mee eens dat het niet de bedoeling is om op dit forum mensen in de grond te boren, maar... als ik zie dat meerdere mensen gelijkaardige ellende hebben meegemaakt bij die of deze fietsenzaak dan vind ik dat wel heel nuttig om te weten. Als ik dan op het forum slechte ervaringen van anderen kan terugvinden en dit mij daardoor in de toekomst ellende bespaart dan zeg ik bedankt forum!
Vital, ik zit al 2 jaar met problemen bij een andere fietsenmaker... Ze zijn allemaal hetzelfde volgens mij... Het is daarom inderdaad niet nodig om dat in het groot en breedt op het forum te zetten. Deze mensen zijn ook ligfietsers, zij komen ook op dit forum...

Groetjes,
Mireille
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#40 Bericht door rik »

Persoonlijk vind ik dat je het ook op dit forum mag zeggen als je een negatieve ervaring met iemand hebt, zolang het op een fatsoenlijke manier gebeurt. Dan kan de andere partij repliek geven indien gewenst en ik ben er zeker van dat in dat geval beide partijen ervan bijleren. Dat vind ik beter dan achter iemand zijn rug gaan kwaad spreken.
Voorwaarde is wel, zoals reeds gezegd, dat alles op een fatsoenlijke en volwassen manier gebeurt.
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#41 Bericht door eeuwige reiziger »

slangetje schreef:Vital, ik zit al 2 jaar met problemen bij een andere fietsenmaker... Ze zijn allemaal hetzelfde volgens mij...
Sta me toe van mening te verschillen, heel grondig zelfs. Ik ben nu al sedert jaar en dag 'thuis' bij Cornelis in Oostburg, een fietsenmaker die heel vakkundig is en bijzonder correct met z'n klanten omgaat. Ook scoort de man bijzonder goed als het om communicatie gaat: is een onderdeel niet onmiddellijk beschikbaar, dan laat hij dat weten. Is je fiets klaar, dan krijg je een telefoontje. E-mails worden steeds beantwoord. Is er een probleempje na herstel - zoals met m'n Maguraremmen - dan haalt hij de fiets gratis op en werkt het probleem ook weg, al even gratis. Hij doet ook moeite om de klant echt terwille te zijn: zo heeft m'n dure B&M-dynamo enige tijd geleden de geest gegeven. Onverklaarbaar, maar jammer genoeg net buiten de garantietermijn. Hij liet me weten dat ik de dynamo mag inleveren en dat hij een garantiebeding zal uitwerken. Bij veel fietsenmakers ga je in die situatie horen: "Tja, de garantietermijn is verstreken... Jammer." Niet bij Cornelis. Klantvriendelijkheid staat heel hoog in het vaandel van die man: als je er komt, nemen ze echt tijd voor je. Je krijgt een kop koffie aangeboden, bij wat grotere bestellingen ga je met hem aan tafel zitten. Ligfietsen is niet dé specialiteit van Cornelis, maar hij heeft wel een mechanicus in dienst die eraan weet te werken.

Ik zou ze dus echt niet allemaal over dezelfde kam scheren, echt niet!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#42 Bericht door slangetje »

ER, ik heb met mijn fietsenmaker in Sint-Niklaas geen problemen, maar hij doet ook geen ligfietsen, dus voor aankopen en zaken onder garantie kan je niet bij hem terecht.

Ik heb het over ligfietsenmakers. Wie heb je in België? Biesmans, de ligfiets en A-bike. Zijn er nog?
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#43 Bericht door quattrovelootje »

rik schreef:Persoonlijk vind ik dat je het ook op dit forum mag zeggen als je een negatieve ervaring met iemand hebt, zolang het op een fatsoenlijke manier gebeurt. Dan kan de andere partij repliek geven indien gewenst en ik ben er zeker van dat in dat geval beide partijen ervan bijleren. Dat vind ik beter dan achter iemand zijn rug gaan kwaad spreken. Voorwaarde is wel, zoals reeds gezegd, dat alles op een fatsoenlijke en volwassen manier gebeurt.
Voila, dat is goed samengevat, Rik !

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#44 Bericht door Wouter D »

wat mij betreft is alles gezegd, en ik ben zo vrij hier een slotje op te zetten,

dank voor uw begrip
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gesloten