sites, forums, ...

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#31 Bericht door graddus »

Oh en PS, al die mensen die graag eens mee gaan toeren zijn natuurlijk van harte welkom a.s. zaterdag 4 december om 11 uur aan de ligfiets in Antwerpen. 8)

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#32 Bericht door graddus »

Zeveneens schreef:enkele nota's:

- monopoly is slecht voor de kwaliteit
- "gentse liggers" erg algemene naam voor een belgisch ligfiets forum =D>
- rivaliteit is non-sense in een non-profit gebeuren
enkele antwoorden:

- monopolisme wordt voorkomen door een forum dat door iedereen kan worden geschreven, waarop iedereen welkom is, waarop iedereen zijn mening kan geven en iedereen zijn ding kwijt kan. Iets dat van iedereen is kan toch moeilijk van monopolisme beschuldigd worden?
- die naam is gekozen voordat het forum zo'n groot succes werd. In principe hoeft hier niet aan te worden vastgehouden, al is de inmiddels toch vrij grote naamsbekendheid natuurlijk een pre in de uitbouw ervan.
- rivaliteit is wel het laatste dat we beogen, vandaar dat we ook liever samenwerken dan dat we elkaar gaan beconcurreren.

speedy
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 24 mar 2004, 13:55
Fiets: greenmachine
Locatie: kapellen
Contacteer:

#33 Bericht door speedy »

@ graddus:

ik zal proberen een beetje duidelijkheid te brengen, er zijn al heel veel actieve mensen en anderzijds zijn er mensen bij mij in de winkel die elke keer als ik ze zie aan mij vragen of er geen tochten gereden worden. ik antwoord dan "ja dat gebeurt en je kan op gentseliggers.net kijken waar en wanneer" de reactie die ik dan dikwijls krijg is dat ze geen zin hebben in een forum en geen zin om alles uit te zoeken ze zouden gewoon liever een agenda krijgen op een simpele site waar ni te veel andere dinges op staan. Dat is de reden dat we ondervonden dat er vraag was naar een antwerpse toerclub. dus de mensen die ik weet dat er naar vragen, toeren op de moment niet samen.
Omdat ik iets wil doen om deze mensen te helpen had ik twee keuzes

1: ik start een toerclub vanuit mijn winkel voor mijn klanten en daarmee gedaan, dit wilde ik niet doen omdat ik vind dat we beter allemaal kunnen samen werken

2: ik probeer mijn best te doen om de reeds bestaande toertochtrijders een beetje georganiseerd te krijgen zodat nieuwe kandidaat toerrijders zich daar kunnen bij aan sluiten. hiervoor moest ik natuurlijk eerst één ding doen en dat is de huidige toerrijders op de hoogte brengen van wat de plannen zijn, eventueel in samenwerking bespreken wat er zeker op de site moet staan. en ik vond omdat zij reeds een tijdje samen rijden ze niet mochten vergeten worden.

als ik dit uitleg en ik krijg dan heel felle reacties omdat ik respect heb voor wat andere reeds gedaan hebben en omdat dit niet ten koste mag gaan van de huidige toerrijders dan vraag ik me af wat ik verkeerd doe voor jullie.

dus nog eens de bedoeling:
- toerclub.be wil een antwerpse club zijn omdat er vraag naar is
- we willen de kans geven om de huidige toerders hierin te betrekken
- toerclub.be staat volledig los van mijn winkel en iedereen is er welkom
- de huidige toerders kunnen er voordelen uit halen om meer en nieuwe mensen te leren kennen
- toerclub.be wil geen competitie maar een samenwerking met de huidige rijders


als laatste nog je schrijft:
"Mijn indruk is gewoon dat jullie willen proberen zo'n groep op poten te zetten. Mooi streven, maar is het niet veel handiger om dit dan te doen samen met de mensen die er al mee bezig zijn, in plaats van die voor voldongen feiten te stellen en dan mee te delen dat ze mee kunnen doen of niet?"

we zijn begonnen met mensen aan te schrijven en iedereen de kans geven zijn mening hierover te zeggen, ik krijg echter zo'n heftige reacties hierop dat ik het heel simpel moet neerschrijven hier zodat het duidelijk is daarom zeg ik wat de toekomstplannen zijn en geef iedereen de kans om mee te doen, ik stel niemand voor voldongen feiten maar ik zeg er ook bij dat als er mensen zijn die dit niet zien zitten ze gewoon niet mee hoeven te doen en er dan ook verder geen woorden aan vuil moeten maken.


ik hoop dat nu stillaan alles een beetje duidelijk is voor iedereen, indien ik de hleft ben vergeten uit te leggen beantwoord ik met plezier al jullie gerichte vragen hierover


tim
Tim "speedy" Biesemans

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#34 Bericht door graddus »

Tim, ik denk dat dit je meest duidelijke post tot nu toe is. Ik ga hem later nog eens op mijn gemak herlezen, want ik ga nu eerst nog een rondje fietsen, maar ik kan je nu al zeggen dat ware je met een dergelijke duidelijke uitleg begonnen, de reakties zouden een stuk minder heftig zijn geweest. Misschien gewoon eerst wat meer de samenwerking zoeken alvorens te roepen dat je iets nieuws gaat opstarten. Ik denk dat veel mensen, waaronder ikzelf moet ik toegeven, geschrokken zijn van dit plotse initiatief. Je begrijpt dat ik, toch op zowat elke toertocht aanwezig, niet meer kan volgen als er plots gezegd wordt dat er iets niet in de haak is met de manier waarop een en ander wordt georganiseerd. We moeten misschien maar gewoon eens wat duidelijker van gedachten wisselen over het hoe en wat. Het was ook eigenlijk mijn bedoeling om nog voor deze discussie gestart werd een speciaal topic hier te openen om een en ander van in het begin heel gestructureerd te bespreken, maar onze voorzitter was mij voor. Zoals al eerder gezegd, het is niet mijn bedoeling om jullie initiatief te fnuiken, ik hoop alleen dat we het samen zo kunnen doen dat het een niet ten koste hoeft te gaan van het ander.

gr.
marc

speedy
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 24 mar 2004, 13:55
Fiets: greenmachine
Locatie: kapellen
Contacteer:

#35 Bericht door speedy »

het eerste bericht was idd misschien niet zo duidelijk maar dat komt ook omdat we "achter de schermen" al een paar uur gemsn'd hadden hierover en dat ik dan ff snel probeerde een samengevat bericht van een gesprek van een paar uur te posten

ik hoop in ieder geval dat het nu duidelijk is voor iedereen
Tim "speedy" Biesemans

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#36 Bericht door de bakker »

het is bijna kerstmis...... vrede aan alle mensen van goede wil

Gast

#37 Bericht door Gast »

tis idd al veel duidelijker!!!! =D>

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#38 Bericht door Wouter D »

okee, duidelijkheid is geschied.

een paar kleine opmerkingkjes op berichten die ik hiervoor las.

- marc sprak over een gat in de markt: een plaats om reisverslagen en foto's neer te poten: ik zou zeggen, dan heb je het forum nog niet volledig bekeken (al betwijfel ik dat in jou geval) maar er is een rubriek "verslagen" die er al van in den beginnen op staat. Verder probeert Geert een site draaiende te houden waar we dat soort dingen lekker op kwijt kunnen. daar dit niet zo goed lukte, zijn Geert en Wim nu samen een alternatief aan het testen dat binnenkort online komt.

in de zelfde lijn zal ook waarschijnlijk tourclub.be voor dit soort zaken beschikbaar zijn (dacht ik)

- zeveneens sprak over monoploie en de algemeenheid van de naam, kreeg daar al enigzins een antwoord op. Maar in een van voorgaande berichten schreef ik dat we mogelijk de domeinnaam van het forum kunnen veranderen in ligfietsforum.be (die zou zelfs geponserd worden) en dan zijn (nu ook al trouwens) gentse liggers slechts een onderdeel van het forum waar de rubriek "toertochten" verandert word in toertochten "gentse liggers"
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Greet
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 03 mei 2004, 10:01
Fiets: Challenge hurricane mini
Locatie: Antwerpen/ Nijlen
Contacteer:

#39 Bericht door Greet »

Anders gaan we gewoon fietsen .....

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#40 Bericht door graddus »

I second that motion!

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#41 Bericht door graddus »

Tim, misschien een kleine les voor de toekomst, doe op het internet niet teveel achter de schermen, zeker niet op een forum, want er lezen zoveel mensen mee die dan dingen verkeerd gaan begrijpen. De doelgroep is immers altijd zoveel groter dan je kunt omvatten.

speedy
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 24 mar 2004, 13:55
Fiets: greenmachine
Locatie: kapellen
Contacteer:

#42 Bericht door speedy »

@ graddus, ik zal mijn best doen hoor 8) :lol:
Tim "speedy" Biesemans

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#43 Bericht door graddus »

Zonder zever, heel fijn.

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#44 Bericht door marini »

ja watte , ik ben allang de draad kwijt ....
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

pomgod
Supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: di 07 dec 2004, 13:47
Contacteer:

Idd duidelijkheid maar toch nog een paar opmerkingen

#45 Bericht door pomgod »

Ik heb met Tim en Ward de laatste tijd ook al véél aan het discussiëren geweest over tourclub.be en de hele polemiek hierrond maar heb nog maar pas de tijd kunnen nemen om alles hierover op het forum na te kunnen lezen. En waarschijnlijk zal ik het nog wel eens een paar keer moeten doen om het allemaal te begrijpen maar:

1) Hoe meer informatie over de ligfietswereld hoe beter. En technisch is het perfect mogelijk om een aantal topics op verschillende sites synchroon te laten lopen zodat idd wordt vermeden dat iemand die op de verschillende sites ingeschreven is 37 keer de zelfde informatie krijgt. (vb www.newstoday.com). Dus dat probleem kan zonder al teveel problemen uit de wereld worden geholpen.

2) Ik snap niet dat er zoveel zever wordt verkocht over het feit dat er op een andere locatie ook informatie is te vinden. Tourclub.be legt andere accenten dan GentseLiggers.net. Ieder zijn eigen ding, wilt nog niet zeggen dat er niet kan samengewerkt worden. Om dan even een vergelijking te maken met chocolade: LEO en OLE (van den Aldi) worden door dezelfde fabriek gemaakt, zelfde materie, zelfde koekje alleen een andere verpakking en een andere doelgroep. Concurrentie: ja en nee. Het één beter dan het andere: misschien. Voor mij persoonlijk onbelangrijk voor andere mensen misschien wel.

3) Hoewel ik nog niet lang betrokken ben bij de ligfietswereld (+/-1jaar) heb ik vooral 1ding ervaren: nobele initiatieven van jongen mensen die worden doodgezeverd door de "Die-Hard" ligfietsers die "er allemaal al véél ervaring mee hebben en het dus beter weten". Steun gewoon die jonge initiatieven zonder teveel zever. Af en toe tegen de lamp lopen kan géén kwaad. En uiteindelijk valt alles op zijn plooi. Als tourclub.be niet van de grond geraakt, dan is dat ook zo. Dan hebben we er alleszins met z'n allen van geleerd.

4) Misschien gewoon omdat ik er niet véél van weet maar: als er mensen zijn die problemen hebben met de oprichting van een apart forum (zoals tourclub door sommige werd geïnterpreteerd maar wat het dus NIET zal worden) waarom is dit forum dan géén onderdeel van HPV. Is dat niet de organisatie langst waar alles zou moeten gebeuren en is dat niet de enige juiste plaats voor informatie? Als je het zo bekijkt heeft het forum van de Gentse liggers even weinig bestaansredenen als tourclub.be. Feit dat het hier is en dat het wordt gebruikt wil zeggen dat de mensen zich daar géén bal van aantrekken. Als ik informatie te weten wil komen dan begin ik gewoon te zoeken. En of het nu op Gentse Liggers is, Tourclub.be, Ligfietsforum.net of ik-wil-gewoon-een-tourtje-maken-met-mijn-ligfiets-en-ik-ben-op-zoek-naar-andere-mensen-uit-mijn-buurt.ik-ben-al-onderweg.tk is niet belangrijk. En als tourclub de informatie van Antwerpen kan groeperen op zijn eigen manier en deze informatie deelt met de GentseLiggers dan kan iedereen zijn informatie vinden op de plaats die hij/zij wilt.

5) Bij deze heb ik ook mijn hoopje gezever kunnen achterlaten over dit onderwerp en bij deze wijze woorden ga ik verder ontwerpen aan de tourclub.be website. Want draai of keer het zoals je wilt, het is een mooi initiatief. En de "harde kern" (gentse) ligfietsers mag gerust zijn: er zal een mooie link naar dit forum opstaan.

______________
Schol, en volgende keer echt offroad met de triker

Plaats reactie