sites, forums, ...

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jwn
Neo Prof
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 21:32
Fiets: Hurri
Locatie: Hoboken (Antwerpen)
Contacteer:

#16 Bericht door Jwn »

Hela,

Even ook mijn mening:

:arrow: Het forum heeft vandaag al een ideale vorm. Het is inderdaad wel zo dat het vandaag niet enkel de "gentse" liggers zijn. Uitbreiden van de toertocht rubrieken per provincie is hier het beste antwoord op. "Toertochten Antwerpen" werkt prima :-)
:arrow: De indeling van de andere topics is prima. Houden zo.
:arrow: Het toeval wil dat ik al jarenlang een gelijkaardig forum gebruik met een andere groep sportievelingen (klimmers - zie http://alpha.messageboard.nl/55 ) en ook hier loopt het soms uit de hand. Ik denk dat we gewoon wat meer discipline moeten vragen van de gebruikers. En zeveren mag, tenslotte is een messageboard ook een sociaal gebeuren.
:arrow: Wat je ook kan doen is moderators aanstellen per topic (is nu toch ook al zo, niet ?) en laat deze mensen opkuisen waar nodig. Zo spreid je het werk over een aantal mensen

Een forum is maar zo succesvol als je iedereen de nodige vrijheid geeft om zijn ding te doen, op zijn manier (serieus, grappig of met veel gezever). Beperk het dus niet, maar zorg dat de gebruikers mekaar in de hand kunnen houden.

Just my 2 cents,

Jwn

PS Onze favoriete emoticon bij de klimmers: Afbeelding :-)

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#17 Bericht door marini »

ere wie ere toekomt , ik vind de naam gentseliggers prima. de toertochten in het antwerpse vind je onder de desbetrefende rubriek. Moet ik alleen nog tijd maken om mee te rijden.
Ik lees trouwens ook alle berichten , en inderdaad ook alle onzin , vind ik wel leuk. Steeds uitkijkend naar gele vlaggetjes , het zou een teleurstelling zijn moesten het er minder zijn.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

speedy
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 24 mar 2004, 13:55
Fiets: greenmachine
Locatie: kapellen
Contacteer:

duidelijkheid plannen voor andere site

#18 Bericht door speedy »

Omdat er nu al redelijk veel over gediscussieerd is op deze site wil ik graag een beetje duidelijkheid brengen over wat er nu juist gaat gebeuren en waarom i.v.m. de nieuwe site die gaat opgericht worden.
de naam van de nieuwe site is www.toerclub.be zoals de naam al doet vermoeden is deze site een punt waar alle toertochten op kunnen komen. Om te beginnen zouden we zelf een soort toerclub in antwerpen willen oprichten op deze site. omdat er nu al regelmatig toertochten gehouden worden in het antwerpse hebben we deze mensen die volgens ons de drijvende krachten hierachter waren gecontacteerd met de bedoeling ze een site te geven waarop ook nieuwe toerders hun zullen vinden wat op de moment voor veel mensen niet vanzelfsprekend is.

wat hier blijkbaar een beetje gedacht wordt is dat we van plan zijn een nieuw forum te maken, dit is dus absoluut niet de bedoeling, dit is een goed forum dus waarom een tweede? (een paar veranderingen zouden uiteraard wel welkom zijn maar rome is ook niet op één dag gbouwd)

op toerclub.be zal dus komen: een agenda, een gastenboek, een plaats voor geregistreerde gebruikers om voorstellen te doen voor nieuwe tochten. een plaats waar foto's gezet kunnen worden en waarbij bij elke foto iedereen commentaar kan bijschrijven, eventueel kunnen er nog dingen bijkomen, dat moet nog verder uitgewerkt worden.

wat er dus niet op komt is een gelijkaardig forum zoals dit.

in de toekomst zouden we graag ook links zien op deze site naar andere regionale toerclubs over heel belgië, eventueel (en zelfs graag) kan elke club een paar paginas aanmaken op deze site en de agenda zal altijd over gans belgië gaan zodat je altijd weet waar er tochten gehouden worden

Als laatste ook nog belangrijk om te weten dat toerclub.be een ofhankelijke site zal zijn, wel komt er een reclamebanner op waarvoor ook elk bedrijf of winkel in aanmerking komt om hier reclame te maken

ik hoop dat bij deze de plannen voor de antwerpse toerclub en de bijhorende site duidelijk zijn, als er mensen zijn uit het antwerpse die hieraan willen meewerken kunnen ze ward of mij contacteren

groeten, tim

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#19 Bericht door Duckjibepete »

:shock: Waauw, te gek, ik val van mijn stoel van verbazing!!! :shock:

Greet, Herbert, Dirk, Marc, Frank en ik gaan enkele keren samen fietsen, met af en toe is iemand anders die zin heeft, en dan moet dat opeens georganiseerd worden? Wie van ons heeft hiernaar gevraagd???

Ik dacht dat we gewoon samen met enkele vrienden gingen fietsen?
Blijkbaar is dit niet genoeg... Gaan we de toer op van onze noorderburen??? Veel blabla en weinig boemboem???
Begrijp er niets van, wie beslist die dingen? Het gaat toch perfekt zoals het nu gaat? Sorry, maar dit gaat me toch effe te ver hoor! Ben benieuwd wat de andere 'drijvende krachten' hiervan vinden!

hang loose, Peter

Gebruikersavatar
Jwn
Neo Prof
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 21:32
Fiets: Hurri
Locatie: Hoboken (Antwerpen)
Contacteer:

#20 Bericht door Jwn »

Euhmmm...

Ik had me even stilgehouden omdat ik dacht dat ik gewoon niet "betrokken was geweest"... maar idd Peter, ik deel je mening!

Gaan we binnenkort dus op 3 aparte sites moeten zoeken naar de nieuwtjes ?

Jwn

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#21 Bericht door graddus »

Ik ga proberen in het kort weer te geven wat ik er van vind.

Wat ik wel geweldig vind:
Dat mensen zo geinteresseerd zijn in het hele ligfietsgebeuren, dat ze al hun energie en enthousiasme willen delen op het internet.

Wat ik minder geweldig vind:
Dat we dingen dubbel gaan doen op datzelfde internet.

Wat bedoel ik nu eigenlijk?
Ik bedoel te zeggen dat ik niet begrijp waarom het nodig is een speciale website op te zetten om toertochten in het antwerpse op te organiseren, wanneer er een perfekt drukbezocht medium is waar dat al gebeurt.

Wat bedoel ik niet?
Ik bedoel absoluut niet om het enthousiasme van mensen te temperen, ik bedoel zeker niet om hier het alleenrecht op het organiseren van tochtjes op te gaan eisen. Nog minder bedoel ik dat een nieuwe site als concurrentie gezien moet/mag worden.

Wat wil ik nu eigenlijk zeggen?
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het ontzettend jammer vind, dat de nieuwe site, die voor zover ik op dit eigenste moment kan overzien wordt gedragen door Ward en Tim, zich richt op een markt die deels al is voorzien. Liever zou ik zien dat ze een aanvulling zouden maken op hetgeen al bestaat. Een forum is er al, zij geven zelf al aan ook geen nieuw forum te beogen. Een toerclub in Antwerpen bestaat nog niet, leuk initiatief, zeker proberen opzetten, een website aan vast knopen, nog beter, leuk voor de naamsbekendheid, uitwisselen van ervaringen etc etc.

Maar, waarom niet het een met het ander combineren? Waarom niet het bestaande, goed lopende forum gebruiken om met elkaar in contact te blijven? Waarom niet dit nieuwe initiatief aangrijpen om het ligfietsen te profileren, te propageren en te promoten (wat natuurlijk eigenlijk alledrie op hetzelfde neerkomt)? Waarom de twee niet naast elkaar leggen, flink aan elkaar linken en elkaar laten aanvullen? Waarom niet gewoon elkaar steunen en aanvullen, zonder dat we dingen gaan opsplitsen. Ik zou het eerlijk gezegd doodzonde vinden wanneer ik dingen ga missen omdat ik domweg niet altijd de tijd en zin heb om op verschillende sites de diverse informatie te moeten halen, vergelijken, uitzeven en combineren. Nu kan ik op het forum van de gentse liggers alle info over wie er wanneer waar gaat fietsen simpel en snel terugvinden. Afspraken zijn voor iedereen duidelijk en eenvormig te maken. Wat ik wel mis bijvoorbeeld, is een leuke pagina waar je ervaringen kwijt kunt, reisverhalen, foto's van de toertochten, etc. etc. Daar is een lagune, een gat in de markt, een ideale plaats om het forum aan te vullen in plaats van uit te hollen. En ik moet toegeven dat ik nu toch aan het doen ben wat ik niet van plan was, en dat was in de 'tegenaanval' gaan. Al was het maar omdat ik een dergelijk tof initiatief om het ligfietsen verder te ondersteunen niet wil omschrijven als een aanval, omdat concurrentie op een dergelijk gebied niet nodig, niet gewenst en vooral moordend voor de leefbaarheid is.

Daarom nog een keer heel duidelijk mijn meest oprechte oproep, jongens, bal al jullie energie samen in een geweldige site voor ervaringen, wetenswaardigheden, verslagen, fotoboeken etc etc, maar houdt alstublieft de rechtstreekse communicatie zoals we die tot nu toe hebben opgebouwd op een centrale plaats, op het forum. Ik en ik hoop velen met mij zullen u dankbaar zijn voor uw wijsheid en al hetgeen jullie ons nog gaan brengen.

Ik ben uitgesproken, het is me niet gelukt om kort te zijn, maar ik ben dan ook maar...
Laatst gewijzigd door graddus op do 02 dec 2004, 2:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

#22 Bericht door Gast »

Afgaande op het onderschrift moet ik aanmerken dat ik bovenstaande dus wel geen zever vind.

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#23 Bericht door marini »

wel ik deel de mening van de twee vorige berichten
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#24 Bericht door graddus »

Waarvoor dank.

Gebruikersavatar
Jwn
Neo Prof
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 21:32
Fiets: Hurri
Locatie: Hoboken (Antwerpen)
Contacteer:

#25 Bericht door Jwn »

Ahaa,

jullie beginnen het te begrijpen ;-)

Afbeelding

Jwn

:lol:

Gast

#26 Bericht door Gast »

Wijze woorden "mr graddus dutchman".

Mijn mening hierover:

Er is al zoveel te bekijken en te lezen op het net dat je op de duur tussen het bos de bomen niet meer ziet ( of is het omgekeerd :wink: ). Bovendien leiden de tientalen links je dan toch altijd naar dezelfde sites.

Ik vind dit een prachtig forum waar ik heel veel informatie vind. Dat ik van 0 begonnen ben met het ligfietsen en nu al een redelijke kennis heb, mag ik wel toeschrijven aan de gentse liggers.

En zit daar een rubriek Antwerpse of Limburgse tochten tussen kan dat alleen maar bijdragen tot meer kwaliteit en kennis die doorgegeven kan worden. Want als dit zo doorgaat hebben we binnenkort voor elke provincie een apart forum en als we het ECHT belgisch zouden willen doen misschien nog 1 in elke landstaal :shock:.

Om daarop verder te brouwen. Mochten de leden beslissen een tocht in te leggen richting Kortrijk langs de Leie en je passeert in Wakken: (Zie rubriek West Vlaamse Toertochten :wink: :wink: ) Als je mij op tijd op de hoogte brengt zet ik de koffie (of iets sterkers) klaar. We wonen in vogelvlucht op 500m van de Leie en dit is misschien een goede ligging voor een eerste rustpost.

Misschien niet helemaal hetzelfde als dit forum, maar als je kijkt op het messageboard van ligfiets.net krijg je ook veel berichten, maar lees je X aantal keren hetzelfde bericht vooraleer je een reactie kan lezen. Ik krijg 2x per dag een "daily digest" en als je zo'15 berichten per digest krijgt is het een warboel en doe je niet meer de moeite om het te lezen.

Mijn conclusie: houden zo en bundel alle krachten hier op "De Genste Liggers".

Gast

#27 Bericht door Gast »

houden zo en bundel alle krachten hier op "De Genste Liggers".
:!: idd houden zo!!!!
deel ook de mening van graddus hier enkele berichten boven

Gebruikersavatar
Tjorque
Helper
Berichten: 366
Lid geworden op: do 02 dec 2004, 12:04
Postcode: 2000
Fiets: HP Grasshopper
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

#28 Bericht door Tjorque »

enkele nota's:

- monopoly is slecht voor de kwaliteit
- "gentse liggers" erg algemene naam voor een belgisch ligfiets forum =D>
- rivaliteit is non-sense in een non-profit gebeuren

speedy
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 24 mar 2004, 13:55
Fiets: greenmachine
Locatie: kapellen
Contacteer:

#29 Bericht door speedy »

peter schreef:
Waauw, te gek, ik val van mijn stoel van verbazing!!!

Greet, Herbert, Dirk, Marc, Frank en ik gaan enkele keren samen fietsen, met af en toe is iemand anders die zin heeft, en dan moet dat opeens georganiseerd worden? Wie van ons heeft hiernaar gevraagd???

Ik dacht dat we gewoon samen met enkele vrienden gingen fietsen?
Blijkbaar is dit niet genoeg... Gaan we de toer op van onze noorderburen??? Veel blabla en weinig boemboem???
Begrijp er niets van, wie beslist die dingen? Het gaat toch perfekt zoals het nu gaat? Sorry, maar dit gaat me toch effe te ver hoor! Ben benieuwd wat de andere 'drijvende krachten' hiervan vinden!
Peter ik denk dat je hier niet goed gelezen hebt, we willen niets opleggen aan iemand om dingen te organiseren we brengen jullie gewoon op de hoogte van wat er gaat gebeuren op toergebied in antwerpen. Omdat jullie reeds enkele malen tochten zijn gaan rijden vond ik het correct om jullie hiervan op de hoogte te brengen voor het geval jullie zouden willen meewerken aan dit project, als je dit dus niet wil ben je absoluut niets verplicht, ga je met je vrienden rijden wanneer je wil.
ik begin deze toerclub omdat er veel mensen mij vragen om dergelijke site op te starten, deze mensen zitten doorgaans niet op dit forum en een forum intresseert die mensen ook niet.

Wat ik hier met ward nu probeer te doen is jullie (de lezers van dit forum) op de hoogte brengen en als er mensen geïntresseerd zijn in onze toerclub mogen ze zeker meewerken met ons, als je niet geïntresseerd bent is dat geen probleem, maak er dan ook niet ons probleem van.

wat betreft dat je op deze manier binnenkort op verschillende sites moet gaan kijken: hieraan word ook gewerkt en ook daar ben ik samen met een paar andere mensen naar een degelijke oplossing aan het zoeken zodat alle bestaande site's in het belgische ligfietsland gekoppeld worden aan elkaar met gelijklopende agenda's. dus als je op één site de agenda bekeken hebt heb je ze allemaal bekeken. wat is het nut dan van verschillende sites: de <a target="_blank" href="http://searchmiracle.com/text/search.ph ... </a>oeling is om er mar een paar te hebben en een forumsite spreekt voor veel mensen niet aan om er toertochten op te gaan zoeken

ik hoop dat bij deze heel de zaak een beetje duidelijk word voor iedereen. nog eens samen gevat: ben je voor de site en wil je meewerken laat het dan weten, ben je ertegen dan moet je er niet aan meewerken, wil je niet meewerken maar binnenkort wel mee toeren, wacht dan gewoon nog een paar maanden en kijk dan op de site waar de toertochten doorgaan en wees welkom

tim
Tim "speedy" Biesemans

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#30 Bericht door graddus »

Tim, ik ben niet van zinnens een soort competitie op te starten wie wat waar het beste doet, verre van zelfs. De enige vraag die bij mij opkomt is deze: Wie is er dan bezig met toertochten waar niemand van ons nog iets van weet? Ik ben nu toch redelijk actief in zowel het gentse als het antwerpse, zie er steeds andere gezichten, maar nog niet eerder heb ik iets gehoord over nog andere groepen die zulke tochten opzetten. Daarom eigenlijk mijn verbazing, want als ik jou zo bezig hoor lijkt die er toch te zijn en volledig parallel te lopen aan wat wij doen, zonder dat er enige link is. Wat ik dan vreemd vind, aangezien bijvoorbeeld Ward wel vaak met ons meefietst en nog nooit eerder over een dergelijke andere 'organisatie' heeft gerept. Mijn indruk is gewoon dat jullie willen proberen zo'n groep op poten te zetten. Mooi streven, maar is het niet veel handiger om dit dan te doen samen met de mensen die er al mee bezig zijn, in plaats van die voor voldongen feiten te stellen en dan mee te delen dat ze mee kunnen doen of niet? Ik mis een stukje participatie en wat me vooral stoort is dat er gesproken wordt over mensen die blijkbaar onzichtbaar zijn, blijkbaar dus geen moeite willen doen om aansluiting te vinden en die dan maar op hun wenken dienen te worden bediend, ten koste van diegenen die er wel al energie en actie in hebben gestoken. Correct me if I'm wrong please.

Plaats reactie