En wat is een randonneur feitelijk. Ook liggers??

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

En wat is een randonneur feitelijk. Ook liggers??

#1 Bericht door Gast »

Aangestoken door Robert Lammerts, een LIGGENDE beginnende 2002-er maar eigenlijk een fervente oerdegelijke en Zeelandse randonneur, heb ik mij ingeschreven in België om in 2005 randonnages te doen.

Randonnage : ook bekend als Audax. Van het Latijn afstammend. Betekent 'durven'. Niet dat ik een durver ben, maar ik zou het wel eens durven te durven. En als ik iets in mijn kop heb, dan lukt het meestal, al moest ik zand vreten!!

Alle deelnemers vertrekken telkens samen en leggen de opgelegde afstand af. Van stad naar stad, volgens schema en route, niet minder dan minimum 15 km/uur per werkelijk verlopen uur (zoniet buiten tijd), soms dagen aan één stuk doorrijden (leven als een clochard, zweetstinkend uren in de wind, in slaap vallen met de boterham in de mond, slapen in een bushok of in de berm).
De mogelijke verschillende afstanden per organisatiedag : 200, 300, 400, 600 km. Soms ook 1.000 km en waarom niet : 1.200 km van Orchies (Noord-Frankrijk tegen de Belgische grens) naar Futuroscope en terug.
Nog niet genoeg. Probeer dan 2005 : London-Edinburgh-London -> 1.400 km. Robert Lammerts doet ook mee. Wat een 'kastaar'.

Robert probeert in Nederland liggers ertoe te bewegen om aan randonnages deel te nemen. En dat lukt hem naar ik meen en hoorde.

In België probeer ik dat zelf niet. Is namelijk mijn probleem niet. 2005 ga ik alleen proberen op beperkte schaal. Leve de vrijheid om zelf te denken wat te doen en wat te laten!!

Zijn er toch kandidaten. Mogen het laten weten. Zijn er geen, waarom op 2 juli 2005 (na Sluis-Boulogne-Sluis) niet even Brussel-Luxemburg-Brussel proberen. 427 km lang - vertrek 11.00 u. Zo vertrokken en de volgende dag weeral thuis. Niemand die er erg in heeft. Enkel gans de nacht doorgefietst (feitelijk minstens 24 uur)! Als dat geen kick geeft. Peter? Waar zit je met de zwartmatte Tai (waarschijnlijk nu Fujin).

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

klinkt interessant, maar mezelf kennende ga ik geen loze beloften doen, eerste en vooral mijn conditie weer een beetje opkrikken.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#3 Bericht door graddus »

Ha 2 juli, sorry mijn jaarlijkse festivalafspraak in Denemarken. Ik zal op de fiets gaan, is dat ook goed?

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#4 Bericht door marini »

geen slecht idee maar laat deze topic in maart nog eens opvallen hé kwestie van optijd scherp te staan
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#5 Bericht door graddus »

of zo rond eind juni...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#6 Bericht door Wouter D »

normaal moet je wel ingeschreven zijn in de belgische wielerbond om het brevet te kunnen halen, dacht ik. Wat natuurlijk kan opgelost worden door het geheel voor jezelf te doen en niet voor het brevet en dus gewoon meerijden (al rijdt je dan ook op eigen risico)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#7 Bericht door Gast »

Nee. Iedereen kan vrij deelnemen.
Als je lid bent van de inrichtende bond betaal je minder inschrijfgeld dan hij of zij die een dagvergunning neemt.

Gewoon meerijden zonder ingeschreven te zijn zal wel niet gaan. Je kunt geen beroep doen op enige assistentie.
Trouwens, voor wat hoort wat. Als iemand iets organiseert waar kosten aan verbonden zijn, dan lijkt het mij uit beleefdheid ook nodig om daarvoor als deelnemer te betalen.
Voor niets gaat enkel de zon omhoog.

Gast

#8 Bericht door Gast »

Op het laatst vallen sommigen letterlijk in de gracht naast de weg. Van slaap en oververmoeidheid.
Zij hebben er wél zelf voor gekozen om zo af te zien, want ze waren met 4.100 vertrekkers, voor 1.250 km in max. 90 uur.

Parijs-Brest-Parijs 2003. Om de vier jaar te verrijden in augustus.
Van alle nationaliteiten zijn ze, en met allerhande soorten door spierkracht aangedreven voertuigen.

Misschien iets om tijdens een lange donkere winteravond te bekijken. De site van Jean-Philippe Battu. Weinig tekst, massa's foto's met uitleg. Maar bovenal chronologisch opgevat en de werkelijke sfeer weergevend.

http://jeanpba.free.fr/pbp2003/story.html

Plaats reactie