Fiets & toebehoren & belastingen

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jo zanders
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: di 12 feb 2008, 11:00
Postcode: 3000
Fiets: Hurricane
Locatie: Leuven
Contacteer:

Fiets & toebehoren & belastingen

#1 Bericht door jo zanders »

Hallo,

Door het lezen van het bericht van bcans vroeg ik mij af of er hier nog mensen zijn die hun fiets & toebehoren inbrengen in hun belastingaangifte. Ik ben zelf zelfstandige in bijberoep en gebruik de ligfiets en binnenkort ook mijn kar voor een deel voor mijn beroep.
Weet iemand hoe dat zit met vastgelegde percentages voor dewelke je kosten mag inbrengen? Zo weet ik dat er een verschil is tussen een auto en een moto - moto mag je dacht ik helemaal inbrengen. Maar een fiets?

Ik weet dat het een kluwen is van reglementeringen, zo komt het mij alvast voor, maar het loont toch de moeite om het te beginnen ontwarren. Ik kan er maar mijn voordeel uit halen.

Groetjes,
Jo

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#2 Bericht door BartC »

Ik ben zeker geen autoriteit op het gebied, maar ik dacht dat je een fiets (net als een moto) helemaal in kon brengen. Ik vermoed echter wel dat het kiezen is tussen:
- de werkelijke kosten voor de aankoop/onderhoud/kleding in te brengen
- forfaitair bedrag per kilometer aftrekken.

Ook hier zou ik je aanraden eens contact op te nemen met de belastingen, of iemand anders die het kan weten :-)
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
jo zanders
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: di 12 feb 2008, 11:00
Postcode: 3000
Fiets: Hurricane
Locatie: Leuven
Contacteer:

#3 Bericht door jo zanders »

Dat ga ik eens doen, maar er zit geen haast achter want de volgende belastingbrief zal nog even op zich laten wachten. Maar ik zal het hier dan ook meedelen.

Jo

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#4 Bericht door BartC »

Ja, kan misschien wel interessant zijn voor een aantal mensen hier.
Voor mij maakt het niet uit, aangezien ik een fietsvergoeding krijg (tenzij dat toch combineerbaar blijkt te zijn met aftrek van kosten, maar dat betwijfel ik ten zeerste).
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Plaats reactie