bagage in VM

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

bagage in VM

#1 Bericht door Broeno »

Toen ik mijn Smart kocht, dacht ik bij mezelf: 'en de volgende wordt er eentje op elektriciteit of waterstof'. Maar nu ik hier zo veel hoor en zie over velomobielen, begin ik ook wel een beetje te spelen met de idee mijn Smart uiteindelijk te vervangen door een VM. Eerst een beetje mijn vervoersnoden analiseren of het haalbaar is natuurlijk, maar wie weet...
Voor mij is het wel belangrijk dat ik mijn saxofoonkoffer mee kan nemen, want ik doe de helft van mijn verplaatsingen met mijn instrument mee. Welke VM heeft een bagageruimte waar mijn koffer van 82x32x18cm in kan?... :?: :?:
@brunomobiel

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#2 Bericht door crash-quest-dummy »

de bakmobiel http://www.fietser.be/nl/nieuwsartikels/bakmobiel.htm
of die amerikaanse (de dollar is nog steeds aan het vallen) met 2 achterwielen (stormy weather http://www.vaxxine.com/regrodaro/)
maar een dakkoffer-aanhangwagen werkt ook http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/proj ... ect_nr=346.
of dit (basis van vorige) http://www.roland-werk.de/engl/

de normale VMmen met 1 achterwiel kunnen zoiets niet verstoppen, me dunkt.

in een Quest ga je je sax wel kunnen meenemen hoor, maar niet in de koffer : zelf een beschermende koffer(s) maken in een aangepaste vorm en je problemen zijn opgelost.

je kan ook van instrument wisselen : een blokfluit of een ukulele misschien ? NEEN, GEEN PIANO !

Crash-speelt zelf sax-Dummy
Stop Fueling Around

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#3 Bericht door Broeno »

Mja... :? Als ik een VM zou kopen, zou ik er wel eentje willen die er een beetje sportief uitziet. En altijd met aanhangwagen moeten rijden om toch maar de sax mee te kunnen nemen vind ik ook nie alles... :?

Los daarvan: die aanhangwagen met Thule dakkoffer ziet er wel heel mooi uit! Sjiek ding! 8) Al heb ik een beetje mijn twijfels over de zichtbaarheid van zoiets ultralaag. :roll:
@brunomobiel

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

Voor zover ik het begrepen heb gaat dat kunnen met de bries. Het zal dan wel niet erin zijn, maar er (achter) op.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#5 Bericht door crash-quest-dummy »

:?:

een bries met een dakkoffer dus :shock:
Stop Fueling Around

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#6 Bericht door rik »

crash-quest-dummy schreef::?:

een bries met een dakkoffer dus :shock:
Niet echt, maar je kan wel het bovenste deel van de staart wegnemen en dan kan je daar naar 't schijnt zelfs een frigo op vervoeren :wink: :lol:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
ET
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 19:33
Postcode: 1910
Fiets: Zelfbouw AAW nr 139
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#7 Bericht door ET »

Met dienen Bries kan precies heel veel, zoniet alles. Ik ga diene dringend eens moeten testen...

ET

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#8 Bericht door Broeno »

rik schreef:
crash-quest-dummy schreef::?:

een bries met een dakkoffer dus :shock:
Niet echt, maar je kan wel het bovenste deel van de staart wegnemen en dan kan je daar naar 't schijnt zelfs een frigo op vervoeren :wink: :lol:
Mijne saxkoffer is nie waterdicht... :? En al helemaal niet aerodynamisch! :P Nee, ik bedoelde wel BINNEN in de velomobiel, anders was 't gemakkelijk: ne Go-One3 met de sax op de bagagedrager.
@brunomobiel

Plaats reactie