Hondenkar

Bericht
Auteur
BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

#31 Bericht door BartC »

eeuwige reiziger schreef:Her en der heb ik immers al gehoord dat witte was bij dergelijke alternatieven na verloop van tijd wat grauw wordt.
Dat grauw worden is door het ontbreken van 'optische witmaker' in die alternatieven. Het is dus niet dat je was noodzakelijk minder proper is, maar hij ziet er gewoon minder wit uit.

Voor meer informatie hierover verwijs ik je naar het artikel over optische witmakers op Wikipedia
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#32 Bericht door swa »

Was de titel van dit draadje nu niet "hondenkar"?

Gast

#33 Bericht door Gast »

BartC schreef:Kries, heb je zelf ervaring met die dingen?
Ja hoor, werkt prima. En als je vind dat het niet fris genoeg ruikt kan je er altijd nog etherische olie aan toevoegen.

'k Zal je eens enkele schaaltjes meegeven als je wil.
K

Stijnsmb
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 16:18
Contacteer:

#34 Bericht door Stijnsmb »

Kries schreef:Er is trouwens ook bewezen dat vleesetende mensen agressiever zijn dan veggies.....conclusie...??? :lol:
Conclusie? Euhm... Dat veggies geen kracht genoeg meer hebben om agressief te zijn? :twisted:

Stijn - is geen veggie
Voorlopig nog zonder ligfiets... Challenge Fujin beviel enorm na testrit.

Stijnsmb
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 29 aug 2007, 16:18
Contacteer:

#35 Bericht door Stijnsmb »

BartC schreef:
eeuwige reiziger schreef:Her en der heb ik immers al gehoord dat witte was bij dergelijke alternatieven na verloop van tijd wat grauw wordt.
Dat grauw worden is door het ontbreken van 'optische witmaker' in die alternatieven. Het is dus niet dat je was noodzakelijk minder proper is, maar hij ziet er gewoon minder wit uit.

Voor meer informatie hierover verwijs ik je naar het artikel over optische witmakers op Wikipedia
Wilt ge uwe was wit, kunt ge hem nog altijd zoals vroeger in "the old days" buiten op de wasdraad hangen om te drogen, en nadien in het gras leggen om af te bleken...

Stijn
Voorlopig nog zonder ligfiets... Challenge Fujin beviel enorm na testrit.

Gast

#36 Bericht door Gast »

Stijnsmb schreef: Conclusie? Euhm... Dat veggies geen kracht genoeg meer hebben om agressief te zijn? :twisted:

Stijn - is geen veggie
:lol: :lol:

Vandaag een rustdag gehad....25 km gewandeld en 50 km gefietst....Morgen beter....

Serieus : veel duursporters (tria en meervoudige tria) zijn veggie....gewoon omdat je vlees je lever zwaar belast. En dat kan je als duursporten net niet hebben....

Wielrenners wel, maar ja, die eten dan ook half-gesneden en van die toestanden :cry:

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#37 Bericht door Broeno »

Een mens is een omnivoor. Vegetariërs of veganisten hebben 'moral high ground' maar zijn tegennatuurlijk bezig.
En zijn geïmporteerde surrogaten zoveel milieuvriendelijker dan plaatselijk gekweekt vlees?... :roll:
Honden hebben het gebit van een carnivoor. De reden dat honden/wolven niet als 'roofdieren' gezien worden, is dat ze veel opportunistischer zijn dan bv de kat en gemakkelijker overgaan tot aaseten.
Tot zover mijn bijdrage tot de ontspoorde 'hondenkar'-thread... :P
@brunomobiel

Gast

#38 Bericht door Gast »

Broeno schreef:Een mens is een omnivoor. Vegetariërs of veganisten hebben 'moral high ground' maar zijn tegennatuurlijk bezig.

Onzin, er zijn wetenschappelijke bewijzen dat een deel van de mensheid van nature vegetariër is en slechts in uiterste geval van nood overgaat tot het eten van dierlijk voedsel.
Een hond gaat bij grote hitte of slecht weer ook niet jagen maar voedt zich met granen, fruit, rauwkost of wat hij zonder grote inspanning kan vinden.
En is dus een omnivoor, evenals een groot deel van de mensen.

Enkele bronnen :
Peter J. D'Adamo
E. Van den Eynde

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#39 Bericht door eeuwige reiziger »

Kries schreef:Onzin, er zijn wetenschappelijke bewijzen dat een deel van de mensheid van nature vegetariër is en slechts in uiterste geval van nood overgaat tot het eten van dierlijk voedsel.
Een deel dus dat de algemene regel nu eenmaal bevestigt. Hoe men het nu draait of keert, de geschiedenis alsook de verschillende culturen van de mensheid leren ons dat de mens een omnivoor is. Maar goed, dit gaat al lang niet meer over een hondenkar, zeker... 8)
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Broeno
Helper
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 1:06
Postcode: 8790
Fiets: Azub Max
Locatie: Waregem
Contacteer:

#40 Bericht door Broeno »

De mens eet geen hondenkarren... :twisted: :P :lol:
@brunomobiel

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#41 Bericht door Jan.E »

Sommigen eten wel honden. :lol: :? :shock:

Plaats reactie