fietsroute naar de Motorstraat in GENT

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

fietsroute naar de Motorstraat in GENT

#1 Bericht door Luc Willaert »

Vrijdag heb ik een vergadering in Gent, in het loodswezen in de Motorstraat.

Ik zou met de fiets willen komen.

Ik kom vanuit Oostende, via Brugge, langs het kanaal "Gent-Brugge-Oostende" Gent binnen.

Kan ik dan eenvoudigweg afslaan naar de "gasmeterlaan" en zo verder via "neuseplein", "voormuide", "houtdoklaan", "Aziëstraat", "Afrikalaan", "Vliegtuiglaan", "John Kennedylaan" naar de Motorstraat??
Dat is de route die www.viamichelin.be aangeeft.

Kan ik daar overal fietsen?? Zijn er betere routes?


Groeten

Luc

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#2 Bericht door Dries »

Er ligt bijna overal fietspad. Moeilijkere passages van de vaart naar de gasmeterlaan (500m) en heel efkes aan het neuseplein. En aan de Hubo aan de Kennedyln moet je goed uit de doppen kijken waar je rijdt; de straat keert terug (over de tunnel van de vliegtuiglaan). Als fietser volg je het fietspad tot je net niet terugkeert en neem je een karrespoor om over de spoorweg te rijden.

Een korter alternatief; alleen bruikbaar voor wendbare tweewielers (wegens een helling van 1 meter aan naar schatting 30% gevolgd door een bocht van 90°, er ligt ook ergens een affreus tegelpad en er zitten een paar honderd meter kassei tussen)
Aan het fietspad komende van Brugge ligt er een mooie fietsersbrug aan de linkerkant (500m voor het kruispunt met de R40a) die uitkomt op een fietspad. passeert de Westerbegraafplaats
Op het einde van het fietspad, zelfde richting volgen.
Aan de spoorweg oversteken naar de linkerkant en zelfde richting naast de spoorweg blijven volgen (opletten voor bijtende tegels)
De spoorweg over de spoorwegbrug meevolgen
Naar links over kasseien, twee maal afslaan naar rechts
Je komt opnieuw naast de spoorweg uit, en je zit tussen het verkeer
Rechtdoor kom je op Vliegtuiglaan uit. Zie mijn opmerking over de Hubo.

Samenvattend; De fietsersbrug nemen en altijd rechtdoor, aan de spoorweg de andere kant nemen en aan de kassei heel efkes een bocht maken

Plaats reactie