Verzekering: nog eens!

Bericht
Auteur
Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

Verzekering: nog eens!

#1 Bericht door Harry59 »

Vandaag heb ik me lid laten maken van de "Vlaamse Wielrijdersbond" € 33,00 voor een gezinsaansluiting. Ik heb het vooral gedaan omdat je verzekerd bent als je aan het fietsen bent. Lijkt me toch belangrijk. Je bent verzekerd vanaf dat je op de fiets zit: naar de winkel, uitstapjes, werk, training of wedstrijd en dat voor het ganse gezin. Voorts een knap clubblad en lid van de Shimanoclub (= gratis cataloog vermoed ik). Vanaf tien leden heb je een clubaansluiting. Het zou veel vragen die al gesteld zijn over dat onderwerp overbodig maken denk ik. Voila we zijn al met drie.
Slyway Explorer Ultegra

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Jep lees dat er al drie zijn die daaar verzekerd zijn, snap wel nie tals hpv zo'n verzekering aanbied dat er maar vier geïnteresserden zijn als de verzekering maar 5 € kost, logisch dat HPV ermee ophoudt ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#3 Bericht door paulheyndrickx »

Edje schreef:Jep lees dat er al drie zijn die daaar verzekerd zijn, snap wel nie tals hpv zo'n verzekering aanbied dat er maar vier geïnteresserden zijn als de verzekering maar 5 € kost, logisch dat HPV ermee ophoudt ;-)
Wist ik niet Edje. Heb vorig jaar lidgeld betaald van de hpv. Nooit iets van gehoord. Heb een tijdje geleden verschillende berichten gestuurd naar de hpv ivm die verzekeringskwestie. Nooit iets van gehoord. Zou dat ermee te maken kunnen hebben???????
Bij de Vlaamse Wielrijdersbond krijg je na 30 seconden antwoord.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

Tja als ze er geen reklame voor maken kan je het niet weten he, maar dit wist ik dan weer niet, nu dit jaar is sportievak van polis veranderd, vanwege te weinig interesse, dus is nu niet interessant meer denk er zelf ook over om naar de Vlaamse Wielrijdersbond te gaan.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#5 Bericht door Harry59 »

Ik heb het bericht niet gepost om een polemiek te openen enkel om aan te geven dat je degelijk kunt verzekerd worden op die manier. Wat HPV betreft moet ik helaas ook de andere leden bijtreden. Ik zou het wel zonde vinden dat er 21 Gentse Liggers individueel zouden aansluiten, als het ook zou kunnen als lid van de "Gentse Liggers". Kwestie van sentiment.
Slyway Explorer Ultegra

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#6 Bericht door tom peeters »

kan iemand zeggen waarvoor, waartegen en voor hoeveel je dan wel verzekerd zou zijn ?
tom peeters

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

Indeed Harry, zal me volgende maand is aansluiten
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#8 Bericht door Harry59 »

En als men interesse zou hebben:
http://www.vlaamsewielrijdersbond.be/
Slyway Explorer Ultegra

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#9 Bericht door paulheyndrickx »

Vorige week ingeschreven en betaald bij Vlaamse Wielrijdersbond, vandaag 4 lidkaarten en tijdschrift netjes in de bus. Service tot nu toe ok.

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#10 Bericht door Harry59 »

Bij mij ook: drie aparte lidkaarten: voor elk gezinslid ééntje. Ik heb ondertussen via telefoon gevraagd wat het voordeel zou zijn om als club ingeschreven te zijn. Het zijn dan de clubevenementen die verzekerd zouden zijn. Tot zelfs het teerfeest toe. Pluspunt is dat men de "helpers" die niet aangesloten zijn bij op de aanvraag kan vermelden waardoor deze eveneens verzekerd zijn. Alles over hun verzekering:
http://www.vlaamsewielrijdersbond.wad.b ... d.php?ID=5
Met mijn drie lidkaarten en de vier van paulheyndrickx hebben we er al genoeg om de aanvraag te doen.
Ik denk dat dit een voorzet voor open doel is...
Slyway Explorer Ultegra

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#11 Bericht door Duckjibepete »

paulheyndrickx schreef:Vorige week ingeschreven en betaald bij Vlaamse Wielrijdersbond, vandaag 4 lidkaarten en tijdschrift netjes in de bus. Service tot nu toe ok.
idem bij ons, en nog eens 10% korting bij Van Eyck nondedju, heb ze verleden vrijdag nog gesponsord... :roll: ,leuk tijdschrift trouwens! Ideale toiletlectuur :lol:
ride to live, live to ride

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#12 Bericht door Harry59 »

10% korting op vertoon van uw lidkaart VWB?
Slyway Explorer Ultegra

Gebruikersavatar
hugo
Kopman
Berichten: 515
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 21:24
Postcode: 8000
Locatie: Brugge
Contacteer:

#13 Bericht door hugo »

zou deze verzekering de familiale verzekering kunnen vervangen ?
wat is beter / goedkoper

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#14 Bericht door Edje »

Volge,s wat ik lees niet het is een rechtsbijstandsverzeekering, de door U aangebrachte schade zal door je familiale moeten gedekt worden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#15 Bericht door Harry59 »

Je bent verzekerd voor medische kosten (voor jezelf), burgerlijke aansprakelijkheid (schade aan derden) en rechtsbijstand. Met andere woorden alles behalve je eigen goederen; daar zou je een omniumverzekering moeten voor hebben natuurlijk. Als clubaansluiting kun je je evenementen laten verzekeren (wel op voorhand aangeven) waarbij tevens je helpers (die niet aangesloten zijn) ook mee verzekerd zijn. Nu blijft het natuurlijk zo dat de beste verzekering die is die je nooit moet aanspreken. Maar ingeval dat ... is het toch interessant dat je er eentje hebt denk ik.
Slyway Explorer Ultegra

Plaats reactie