in de media

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

in de media

#1 Bericht door crash-quest-dummy »

Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#2 Bericht door marksje »

Gehoord dat er op TV1, in Vlaanderen Vakantieland, in een glimp (in het donker) een alleweder te zien was. Blijkt ook even te zien te zijn in het trailertje. Wie is het ?
trailer te zien op ("video - deze week in V.V.L.")
http://www.een.be/televisie1_master/pro ... ndex.shtml
Als ge de afspeelsnelheid op "langzaam" zet is het iets beter te zien.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#3 Bericht door crash-quest-dummy »

da's wel erg glimperig hé : is het er echt 1, of is het een WAW of was het Elvis ?
Stop Fueling Around

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

Volgens dat ik op tv gezien heb was het een blinkende alleweder!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#5 Bericht door Jef »

Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#6 Bericht door crash-quest-dummy »

uit http://www.knack.be/cmp/11/1675/48215/2 ... ticle.html

(van de man die nu aan wetenschapscommunicatie doet omtrend de evolutietheorie)

________________________________________________
JOHAN BRAECKMAN
(Docent wijsbegeerte, UGent)

De eindeloze autoloze zondag

Op 28 augustus 1859 boorde de Amerikaan Edwin Laurentine Drake een gat in de grond in Titusville, Pennsylvania. Daaruit kwam waarop hij hoopte: olie. Pas zo'n vijftig jaar later werd olie echt belangrijk, als brandstof voor motoren. Vandaag beïnvloedt vrijwel niets de geopolitieke situatie méér dan de vloeistof die Jean Paul Getty vergeleek met een wild dier: wie het vangt, eigent het zich toe. Niet toevallig is het grootste deel van de wereldreserves in handen van een klein aantal landen, met onstabiele en veelal corrupte regeringen.

Iedereen weet dat alle oliebronnen ooit zullen zijn uitgeput. De schattingen over de aanwezige reserves lopen sterk uiteen. Volgens sommigen is het over enkele decennia al zover, volgens anderen bereiken we moeiteloos het einde van de eeuw. Maar of de aarde nog een grote of een kleine voorraad ter beschikking heeft, doet geen afbreuk aan een onontkoombaar feit: een wereldeconomie die dagelijks 85 miljoen vaten olie per dag verbruikt en geen immense inspanningen levert om voor alternatieve energiebronnen te zorgen, is gedoemd om in elkaar te storten. Een vat bevat 159 liter. Het menselijk verstand kan het jaarverbruik nauwelijks bevatten. Naar schatting is er in 2035 behoefte aan 140 miljoen vaten per dag.

De jacht op olie leidde in de twintigste eeuw tot oorlogen en talloze militaire en politieke conflicten. Dat zal er niet op verminderen naarmate het goedje schaarser wordt. Het massale gebruik van olie heeft ons opgezadeld met talloze milieuproblemen. De naar schatting zeshonderd miljoen auto's die momenteel op de aarde rondrijden, zorgen dagelijks voor honderden doden en duizenden gewonden. Van het aantal dieren, geslachtofferd op het altaar van de automobielindustrie, kan niemand zich een voorstelling maken. De wegen die voor de auto zijn aangelegd, verscheurden landschappen, natuurgebieden en gemeenschappen.

Dat we vroeg of laat verder moeten zonder olie, is voor steeds meer mensen een denkbare gedachte. Maar dat we ons daarop vandáág moeten voorbereiden, is voor de grote meerderheid volstrekt óndenkbaar. Ook in China en India wil men autorijden, en over de SUV-idiotie wil ik het hier niet hebben.

Wat de toekomst na de olie biedt, is grotendeels onvoorspelbaar, maar mijn toekomstvisioen is de eindeloze autoloze zondag. Fietsen op de snelweg. De massale productie van velomobielen, momenteel nog onbekend en onbemind bij het grote publiek. Een uitbarsting van creativiteit op het vlak van mobiliteit; van zeil- en zonnewagens tot veilige zeppelins en ultralichte vliegtuigjes, aangedreven door menselijke spierkracht en andere milieuvriendelijke energie. Afkicken van olie, wie weet wordt het nog plezierig.
_______________________________________
Stop Fueling Around

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

crash-quest-dummy schreef:Wat de toekomst na de olie biedt, is grotendeels onvoorspelbaar, maar mijn toekomstvisioen is de eindeloze autoloze zondag. Fietsen op de snelweg.
Mmmm. Dit heeft een sterk geitenwollensokkengehalte. Mijns inziens komen er geen autoloze zondagen, maar zal men inventief genoeg zijn om alternatieven voor de benzine- en dieselaangedreven voertuigen ontwikkelen. Daarenboven denk ik dat we als ligfietsers ons moeten hoeden om in dergelijke redeneringen mee te stappen, anders kleeft er een bepaalde imago op de ligfietsers die ze geenszins verdienen.

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#8 Bericht door rik »

eeuwige reiziger schreef: Daarenboven denk ik dat we als ligfietsers ons moeten hoeden om in dergelijke redeneringen mee te stappen, anders kleeft er een bepaalde imago op de ligfietsers die ze geenszins verdienen.
En welk imago zou dat dan wel zijn?
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#9 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef:En welk imago zou dat dan wel zijn?
't Geitenwollensokkenimago... 't Wereldje van de anti- en andersglobalisten.

Ongetwijfeld horen enkele van onze medeliggers hiertoe (even voor alle duidelijkheid: ik vel er geen oordeel over), maar andere dan weer niet. Laten we ons echter niet in een bepaald vakje stoppen. Leuker en toegankelijker blijft het als er een grote diversiteit behouden blijft en we niet vastgepind worden op een bepaald plaatje.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#10 Bericht door paulheyndrickx »

eeuwige reiziger schreef: 't Geitenwollensokkenimago... 't Wereldje van de anti- en andersglobalisten.

Ongetwijfeld horen enkele van onze medeliggers hiertoe
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn: je roept maar wat langs hier en kleeft een etiket langs daar en voilà je hebt een mening!

Zouden we hier ook van gedachten kunnen wisselen zonder dat plakgedoe? (behalve dan de lekke banden).
Eeuwige, je pleit voor diversiteit zonder etiketten maar je bent de eerste om er hier een te plakken.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#11 Bericht door crash-quest-dummy »

(héhé, ik wist het, daar moest ik zelf niet op antwoorden :D)
graag naar de babbelhoek met imagoproblemen.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#12 Bericht door crash-quest-dummy »

http://lowimpactman.wordpress.com/2008/ ... onder-co2/

Naar zee zonder CO2
Geplaatst op augustus 18, 2008 door lowimpactman
Ik vermoed dat ze op zijn; de presentatrices, zangers, meetjesland- en andere missen. En aangezien de goede sporters en in hun zog een hoop minder goede politici in Peking zitten hebben ze ten einde raad naar mij gebeld. Of ik te gast wou zijn in het één programma ‘Zomer 2008′. En omdat wij wereldverbeteraars altijd vinden dat we met onze boodschap te weinig het brede publiek bereiken heb ik toegezegd.

Omdat het televisie is heb ik beslist om op een Low Impact manier naar Oostende te komen. Daarvoor maak ik dankbaar gebruik van de fietsbolide van Wouter en ga ik vandaag dus 80 kilometer fietsen door wellicht weer en wind. Vanavond zijn er dan de opnames, waarbij ik naast schlagerzanger Christoff ook Vlaams minister van milieu Hilde Crevits zal ontmoeten. En dit is natuurlijk een uitgelezen kans om met haar even van gedachten te wisselen over het Vlaamse LIM-beleid. De uitzending is gepland voor morgen dinsdag, rond 21u45. Geen reden om televisie te kijken denk ik, tenzij je wil zien hoe ik eruit zie met ongestreken kleren, gewassen met regenwater en zonder shampoo. Er zullen voor het eerst ook enkele beelden te zien zijn van onze reis naar Zweden en daar ben ik zelf wel heel benieuwd naar.
Bijlagen
rij zonder co2.JPG
rij zonder co2.JPG (6.67 KiB) 4493 keer bekeken
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

#13 Bericht door skywise »

crash-quest-dummy schreef:... Daarvoor maak ik dankbaar gebruik van de fietsbolide van Wouter en ga ik vandaag dus 80 kilometer fietsen door wellicht weer en wind...
En over welke wouter gaat het? Ik heb geen Flevo Alleweder op naam van een Wouter op mijn grote lijst (beetje monomaan bezig, kweeget :oops: )
Skywise (WAW 558 & 011)

Scorpion Rider
Helper
Berichten: 319
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 22:28
Postcode: 3012
Fiets: HP Scorpion (trike)
Locatie: Wilsele (Leuven)
Contacteer:

#14 Bericht door Scorpion Rider »

Alle publiciteit is goed: hoe meer zielen, hoe meer vreugde.

Alle fietsvormen zijn goed: hoe minder olie je verbruikt, hoe beter voor jezelf en het milieu!

"To be or not to be that is the question" :D
Al ligfietsend door het leven, (be)leef je meer.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#15 Bericht door paulheyndrickx »

Heb het bewuste programma niet gezien maar wel de aankondiging door Marcel (Van) Tilt in het bijzijn van een mysterieuze figuur in een Alleweder op de zeedijk. Het had wel een zeker Marvel-gehalte. Misschien was dat wel de bedoeling.

Plaats reactie