Fietsverzekering

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

Fietsverzekering

#1 Bericht door wim »

Naar aanleiding van de recente fietsdiefstal :
Iemand enig idee hoeveel een fietsverzekering kost ?
Wim Willems

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

ik dacht gehoord te hebben rond de 250€, hopelijk per jaar, je kunt er wel eens voor informeren in je bank of je verzekeringsagent.

verzeker dat ze je daar kunnen helpen, nadeel is echter dat je enkel verzekering krijgt als een baalt soort slot op je fiets is bevestigd, kostelijk en blijft vast op je fiets (gewicht) verder lijkt het redelijk houdbaar, maar hou er rekening mee, als iemand een fiets echt wil ontvreemden, gaat dat slot wel mee hoor, ik hoop echter dat we geen dief-gevallen meer moeten vernemen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#3 Bericht door graddus »

Geen idee wat een fietsverzekering in belgie kost, ik heb het (toen mijn fiets net nieuw was) eens nagevraagd en hier in NL was dat al een bedrag dat in vier jaar een nieuwe fiets betaalde ongeveer. En dan zat je dus idd. vast aan een door de fabrikant gemonteerd AXA slot, anders werd het nog duurder zoniet onmogelijk om je fiets te verzekeren. Aangezien verzekeringen in belgie over het algemeen nog duurder zijn dan hier in nederland vrees ik het ergste voor de haalbaarheid van een fietsverzekering...

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#4 Bericht door Dries »

Als ik me niet vergis kan je bij de ligfiets een verzekering verkrijgen, kost een aantal percent van de nieuwwaarde per jaar. Leek me redelijk kostelijk de laatste keer dat ik ernaar informeerde. anderzijds ben ik ook al 3 dure fietsen kwijt... ik had het er al ruimschoots uitgehaald...

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#5 Bericht door GeertJ »

Als ik da hier zo allemaal lees wordt er eigenlijk nogal wat afgestolen van ligfietsen. Nooit gedacht! Zal me ook maar eens een goed slot kopen :?
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#6 Bericht door Bruno Van den Bussche »

Ik heb mijn velomobiel verzekerd aan 2, 75 % van de nieuwwaarde. Dus als je nieuwe fiets 2500 euro kost, is dat 68,75 euro per jaar (2777 BEF), diefstal inbegrepen. Bij schade is de eerste 115 euro wel voor jou. Daar heb je anders geen nieuwe fiets voor. Je moet hem wel met een goedgekeurd slot vastleggen. Bij
Van Herp Assurantiën BV in Eindhoven. Alles geregeld via mail en de post. Mailadres: vanherp@boelaarsenlambert.nl
Voor dure fietsen is dit nu de goedkoopste verzekering op de markt.

Groetjes.
Bruno Van den Bussche

Gast

#7 Bericht door Gast »

Bruno Van den Bussche schreef:Ik heb mijn velomobiel verzekerd aan 2, 75 % van de nieuwwaarde. Dus als je nieuwe fiets 2500 euro kost, is dat 68,75 euro per jaar (2777 BEF), diefstal inbegrepen. Bij schade is de eerste 115 euro wel voor jou. Daar heb je anders geen nieuwe fiets voor. Je moet hem wel met een goedgekeurd slot vastleggen. Bij
Van Herp Assurantiën BV in Eindhoven. Alles geregeld via mail en de post. Mailadres: vanherp@boelaarsenlambert.nl
Voor dure fietsen is dit nu de goedkoopste verzekering op de markt.

Groetjes.
Ik heb ook al contact met ze gehad voor het verzekeren van mijn toekomstige Versatile.

Alleen hoe heb jij de eisen van het slot opgelost? Ik heb aan Flevobike gevraagd of ze aan de achterbrug een oog kunnen monteren waaraan ik een ketting kan vastmaken. Maar hoe doe jij dat?

Verder: heb je ook zo'n datatag in je Versatile laten inbouwen? Dat ben ik nog wel van plan.

Gast

#8 Bericht door Gast »

Hm.... ik was blijkbaar niet ingelogd. Waarom kan een niet geregistreerde gast ook posten?

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#9 Bericht door WFvN »

Anonymous schreef:Hm.... ik was blijkbaar niet ingelogd. Waarom kan een niet geregistreerde gast ook posten?
This is weird... ik meene toch echt dat ik me had ingelogd het tweede bericht. Blijkbaar is het inloggen niet goed verlopen. Deze keer moet het goed gaan, m'n loginnaam WFvN zie ik netjes boven in het menu staan.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#10 Bericht door Bruno Van den Bussche »

Gewoon een sterk Abusslot door het achterwiel. En dan stal ik hem binnen, dus een tweede slot beschermt extra.
Verder heb ik nog een slot met alarm dat gaat loeien als je er aankomt of de fiets aanraakt. Er is ooit een leerling op school aan de Versatile geweest en ik kan je verzekeren dat hij nu niet meer aan mijn fiets komt. :twisted:
Bruno Van den Bussche

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Fietsverzekering

#11 Bericht door Cris »

Er is wel degelijk een goede fietsverzekering mogelijk! Ik zal meer details geven van zodra ik meer weet van mijn nederlandse fietsverzekering die ik nam bij Cornelis Profile in Oostburg!
Cris Claessens

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#12 Bericht door Dries »

Heb vandaag van een verzekeringsagent de verzekering gekregen dat zelfs een 'omnium' mogelijk is.
Voor de Waw komt het op een 460euro per jaar, en alleen als je er een brandverzekering bijneemt. Heb maar niet gevraagd wat dan precies allemaal gedekt is... :-({|=

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#13 Bericht door Ward De Meyer »

Is er al een goedkopere oplossing gevonden i.v.m fietsverzekeringen...

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#14 Bericht door marini »

ik vind 2.5% presies ni duur. en normaal vind ik alles duur
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#15 Bericht door Ward De Meyer »

Kan je zo'n verzekering dan ook afsluiten voor een tweedehandse ligfiets?

Plaats reactie