downhill met een ligger

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

downhill met een ligger

#1 Bericht door hdbiker »

Ik rij nu wel op een bukker 8-)
Maar ik mis wel echt mijne ligger

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

IS dat nu het fietsroute netwerk van italië :twisted: :twisted:

Is precies ook niet eerste keer hij hij ervan af rijdt :twisted:
Laatst gewijzigd door Edje op di 09 jan 2007, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#3 Bericht door Jef »

'k Zou het ni beter kunne :wink:
idd mooi reclamefilmpje. :lol:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
hdbiker
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:53
Fiets: M5 SP559
Contacteer:

#4 Bericht door hdbiker »

Er staan nog mooie filmpjes op de site. http://www.slywayprojects.com/enHOME.html
En de prijzen van de fietsen zijn ook goed te doen: vanaf 1200€ :D
en hun gewicht vanaf een 10kg tot een 15kg, niet slecht dus.....
Ik rij nu wel op een bukker 8-)
Maar ik mis wel echt mijne ligger

Gast

#5 Bericht door Gast »

Ik zou deze sukkelaar graag hetzelfde zien doen in de modder.
Nat of droog, als je voor zoiets een ligfiets meent te moeten gebruiken kun je je ligfiets evengoed beschouwen als een parel die je met veel verve meteen voor de zwijnen gooit.
Ik blijf erbij dat het presteren van dergelijke pogingen enkel ondernomen wordt door mensen die hun ligfiets geen warm en genegen hart toedragen.
Ik ben dit standpunt al lang geleden toegedaan nadat ik ooit in Merelbeke met open mond van verbazing toekeek hoe de zoon van een steenrijke bouwondernemer zijn pas gekregen splinternieuwe superdure bloedrode en bloedmooie Ferrari moedwillig de nek omwrong.
Er was niets mis met de auto, integendeel. Er scheelde blijkbaar iets in de bovenkamer van de bestuurder. En dat wou die bestuurder per se ter plaatse bewijzen. Het leek mij een verkrachting van een godsgeschenk.
Hij slaagde in zijn opzet.
Laatst gewijzigd door Gast op di 09 jan 2007, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#6 Bericht door toy »

Er is zelfs een filmpje bij van wk2006 in Allegre. Klik op "ultrateam 06 race story". Vanaf 1 minuut kan je de tijdritklim zien

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#7 Bericht door marksje »

Zou hij dat omgekeerd ook kunnen, naar boven dus :?:

Gebruikersavatar
rocco
Junior
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 21 aug 2006, 16:22
Postcode: 3500
Fiets: M5 20/26
Locatie: Hasselt
Contacteer:

#8 Bericht door rocco »

of het verkrachting is of niet...

Het discussiepunt komt blijkbaar bij mijn twee hobby's voor.
Dagelijks met een 2cv rijden? Door regen en strooizout? zoiets doe je toch niet?

Ik ben echter van mening datja, als je fiets er een beetje op voorzien is, best off-road kan gaan en nog vlot ook. Als je weet wat je doet en je fiets onderhoudt mag dit toch geen probleem zijn? Mountainbiken of veldrijden... waarom alleen met bukfietsen?

Tof filmpje! Ben er stiekem wel jaloers op... :D
it's a way of ligging

[url]http://www.smaaktnaarmeer.be[/url]

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#9 Bericht door Luc Willaert »

Die fietsen zien er wel mooi uit.

Het zitje lijkt me nogal recht te staan.

Hebben jullie die tijdens het WK kunnen bekijken?

Luc

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#10 Bericht door Duckjibepete »

Is natuurlijk een héél gematigd parcours dat hij afdaalt. Ik heb meer dan 15 jaar mtb ervaring, en ik kan je verzekeren dat ik ooit met mijn taifun ook dacht offroad te kunnen rijden... heb ik welgeteld 2km gedaan en ik zat al met stukken... een stuk steen dat amper 10cm hoog stak, daar tegenaan geschoven en stuurbevestiging naar de haaien. Was op vakantie, en ik gebruikte die tai daar elke dag, was nogal een gesukkel om een boormachine te vinden en dat ding te repareren. Is echt triestig en zéér licht gemaakt, en stuur is een hefboom, waar je dus met de minste stuurbeweging alles naar de vaantjes trekt. Houding en geometrie van de fiets zijn totaal niet geschikt om echt te mtb-en. Eén deftige put of wortel of steen waar je moét springen en je ligt op spoedgevallen met de ligger.
In dat opzicht begrijp ik de redenering van Patrick, maar mijn maten springen hun surfboards van 1500 € ook tijdens de eerste sessie in twee... naar de invoerder ermee, en een nieuwe vragen want is garantie en moet er tegen kunnen.
Ik neem die gast alleszinds niet mee op een écht radicaal stukje downhill, die komt geen honderd meter ver :lol:
Maar soit, wel leuk filmpje om te zien natuurlijk.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#11 Bericht door crash-quest-dummy »

naar mijn bescheiden mening is het bos voor alles wat geen wielen heeft : honden, ezels, paarden en mensen, en verder al het moois dat je niet ziet als je niet traag en stil genoeg passeert.

net de reden waarom ik zonder kinderkar geen fietspad verkies : het bedreigt de oorspronkelijke gebruikers.

(Enig idee hoelang het duurt eer ketting olie wordt afgebroken in een bos ? heeft er iemand biologisch afbreekbare ketting olie ? ik kocht overlaatst een busje in de fietsenwinkel, ver van de kinderen te bewaren !)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#12 Bericht door Duckjibepete »

crash-quest-dummy schreef: (Enig idee hoelang het duurt eer ketting olie wordt afgebroken in een bos ? heeft er iemand biologisch afbreekbare ketting olie ? ik kocht overlaatst een busje in de fietsenwinkel, ver van de kinderen te bewaren !)
:roll: olie die van je fiets afkomt??? Dan heb je inderdaad een probleem, niet met het milieu maar met je fietsonderhoud... :wink:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#13 Bericht door crash-quest-dummy »

Bedoel je dat er dan teveel ophangt ?
waarom worden er dan bussen ontvetter verkocht in een fietsenwinkel ? (dat etiket vermeld trouwens ook niet veel gezonds)
waarom zou je uberhaubt een ketting moeten nasmeren (en dus kettingolie verkoepen) als er niks van zou verdwijnen, en naar waar verdwijnt het dan ...

Ik kwam hierop omdat mijn broer melde dat hun machines (graaf-haksel-4x4, etc ) voor bermonderhoud (verplicht) draaien met biologisch (e of afbreekbaar ?) transmissie olie, motorolie, hydraulische olie etc
Normaal is met die apparatuur ook niks mis mee, enkel bij een lek (en elke tractor zou lekken, zoals elke auto na verloop van tijd) komt die smurrie vrij (moeder wat eten wij :? )

(waarom rijd niet iedereen daar dan op rond : kost x X meer dan de niet vriendelijke gangbare producten)

Akkoord, het is een purist die dat dan wil doortrekken naar een fiets, maar net als rondrijden op/in een ligfiets : het doet geen zeer, integendeel :)

(misschien eens een onderwerp over levens-cyclus-analyse opstarten van een VM bij materiaal en techniek)(zal veeeeeeeeel beter uitkomen dan die van een auto, maar onze soort trager vergiftigen is maar een halve oplossing :? )
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#14 Bericht door Jef »

crash-quest-dummy schreef:Akkoord, het is een purist die dat dan wil doortrekken naar een fiets, maar net als rondrijden op/in een ligfiets : het doet geen zeer, integendeel :D

(misschien eens een onderwerp over levens-cyclus-analyse opstarten van een VM bij materiaal en techniek)(zal veeeeeeeeel beter uitkomen dan die van een auto, maar onze soort trager vergiftigen is maar een halve oplossing :? )


Daar zit ik ook soms over te denken, maar de enige oplossing is om naakt ronde te lopen en af te zien van stromend water, elektriciteit, gas, cv,..... en dan is er echt ni veel fun meer in het leven he.
Een jammer, maar onlosmaakbaar verbonden onderdeel van het leven is dat ge invloed uitoefend op ander leven, in positieve en negatieve zin. Dus liever in mijn sardienblik met Rohloff (olie) dan in de massa CO makende tuut tuut.
En daar ze het milieu toch al om zeep geholpen hebben met verharde wegen zal ik daar braaf op blijven. In het terrein hebben we niks verloren op wielen. Daar hebben ze het al moeilijk genoeg om te overleven.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#15 Bericht door crash-quest-dummy »

dat naakt rondlopen hoeft echt niet hoor :
cfr : http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /30458986/

afval = voedsel.

aluminium is niet noodzakelijk slecht, je kan het redelijk eenvoudig recycleren. thermoharders zoals polyester daarentegen niet echt : je kan het als afval niet gebruiken als 'voedsel' voor nieuwe dingen.

maar alle componenten zouden hieraan moeten voldoen, ook de kettingolie ...
Stop Fueling Around

Plaats reactie