downhill met een ligger
downhill met een ligger
Mooi (reclame) filmpje : http://www.slywayprojects.com/ExternalF ... ill_HR.avi
Ik rij nu wel op een bukker 8-)
Maar ik mis wel echt mijne ligger
Maar ik mis wel echt mijne ligger
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
IS dat nu het fietsroute netwerk van italië
Is precies ook niet eerste keer hij hij ervan af rijdt
Is precies ook niet eerste keer hij hij ervan af rijdt
Laatst gewijzigd door Edje op di 09 jan 2007, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
Er staan nog mooie filmpjes op de site. http://www.slywayprojects.com/enHOME.html
En de prijzen van de fietsen zijn ook goed te doen: vanaf 1200€
en hun gewicht vanaf een 10kg tot een 15kg, niet slecht dus.....
En de prijzen van de fietsen zijn ook goed te doen: vanaf 1200€
en hun gewicht vanaf een 10kg tot een 15kg, niet slecht dus.....
Ik rij nu wel op een bukker 8-)
Maar ik mis wel echt mijne ligger
Maar ik mis wel echt mijne ligger
Ik zou deze sukkelaar graag hetzelfde zien doen in de modder.
Nat of droog, als je voor zoiets een ligfiets meent te moeten gebruiken kun je je ligfiets evengoed beschouwen als een parel die je met veel verve meteen voor de zwijnen gooit.
Ik blijf erbij dat het presteren van dergelijke pogingen enkel ondernomen wordt door mensen die hun ligfiets geen warm en genegen hart toedragen.
Ik ben dit standpunt al lang geleden toegedaan nadat ik ooit in Merelbeke met open mond van verbazing toekeek hoe de zoon van een steenrijke bouwondernemer zijn pas gekregen splinternieuwe superdure bloedrode en bloedmooie Ferrari moedwillig de nek omwrong.
Er was niets mis met de auto, integendeel. Er scheelde blijkbaar iets in de bovenkamer van de bestuurder. En dat wou die bestuurder per se ter plaatse bewijzen. Het leek mij een verkrachting van een godsgeschenk.
Hij slaagde in zijn opzet.
Nat of droog, als je voor zoiets een ligfiets meent te moeten gebruiken kun je je ligfiets evengoed beschouwen als een parel die je met veel verve meteen voor de zwijnen gooit.
Ik blijf erbij dat het presteren van dergelijke pogingen enkel ondernomen wordt door mensen die hun ligfiets geen warm en genegen hart toedragen.
Ik ben dit standpunt al lang geleden toegedaan nadat ik ooit in Merelbeke met open mond van verbazing toekeek hoe de zoon van een steenrijke bouwondernemer zijn pas gekregen splinternieuwe superdure bloedrode en bloedmooie Ferrari moedwillig de nek omwrong.
Er was niets mis met de auto, integendeel. Er scheelde blijkbaar iets in de bovenkamer van de bestuurder. En dat wou die bestuurder per se ter plaatse bewijzen. Het leek mij een verkrachting van een godsgeschenk.
Hij slaagde in zijn opzet.
Laatst gewijzigd door Gast op di 09 jan 2007, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- rocco
- Junior
- Berichten: 93
- Lid geworden op: ma 21 aug 2006, 16:22
- Postcode: 3500
- Fiets: M5 20/26
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
of het verkrachting is of niet...
Het discussiepunt komt blijkbaar bij mijn twee hobby's voor.
Dagelijks met een 2cv rijden? Door regen en strooizout? zoiets doe je toch niet?
Ik ben echter van mening datja, als je fiets er een beetje op voorzien is, best off-road kan gaan en nog vlot ook. Als je weet wat je doet en je fiets onderhoudt mag dit toch geen probleem zijn? Mountainbiken of veldrijden... waarom alleen met bukfietsen?
Tof filmpje! Ben er stiekem wel jaloers op...
Het discussiepunt komt blijkbaar bij mijn twee hobby's voor.
Dagelijks met een 2cv rijden? Door regen en strooizout? zoiets doe je toch niet?
Ik ben echter van mening datja, als je fiets er een beetje op voorzien is, best off-road kan gaan en nog vlot ook. Als je weet wat je doet en je fiets onderhoudt mag dit toch geen probleem zijn? Mountainbiken of veldrijden... waarom alleen met bukfietsen?
Tof filmpje! Ben er stiekem wel jaloers op...
it's a way of ligging
[url]http://www.smaaktnaarmeer.be[/url]
[url]http://www.smaaktnaarmeer.be[/url]
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
Is natuurlijk een héél gematigd parcours dat hij afdaalt. Ik heb meer dan 15 jaar mtb ervaring, en ik kan je verzekeren dat ik ooit met mijn taifun ook dacht offroad te kunnen rijden... heb ik welgeteld 2km gedaan en ik zat al met stukken... een stuk steen dat amper 10cm hoog stak, daar tegenaan geschoven en stuurbevestiging naar de haaien. Was op vakantie, en ik gebruikte die tai daar elke dag, was nogal een gesukkel om een boormachine te vinden en dat ding te repareren. Is echt triestig en zéér licht gemaakt, en stuur is een hefboom, waar je dus met de minste stuurbeweging alles naar de vaantjes trekt. Houding en geometrie van de fiets zijn totaal niet geschikt om echt te mtb-en. Eén deftige put of wortel of steen waar je moét springen en je ligt op spoedgevallen met de ligger.
In dat opzicht begrijp ik de redenering van Patrick, maar mijn maten springen hun surfboards van 1500 € ook tijdens de eerste sessie in twee... naar de invoerder ermee, en een nieuwe vragen want is garantie en moet er tegen kunnen.
Ik neem die gast alleszinds niet mee op een écht radicaal stukje downhill, die komt geen honderd meter ver
Maar soit, wel leuk filmpje om te zien natuurlijk.
In dat opzicht begrijp ik de redenering van Patrick, maar mijn maten springen hun surfboards van 1500 € ook tijdens de eerste sessie in twee... naar de invoerder ermee, en een nieuwe vragen want is garantie en moet er tegen kunnen.
Ik neem die gast alleszinds niet mee op een écht radicaal stukje downhill, die komt geen honderd meter ver
Maar soit, wel leuk filmpje om te zien natuurlijk.
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
naar mijn bescheiden mening is het bos voor alles wat geen wielen heeft : honden, ezels, paarden en mensen, en verder al het moois dat je niet ziet als je niet traag en stil genoeg passeert.
net de reden waarom ik zonder kinderkar geen fietspad verkies : het bedreigt de oorspronkelijke gebruikers.
(Enig idee hoelang het duurt eer ketting olie wordt afgebroken in een bos ? heeft er iemand biologisch afbreekbare ketting olie ? ik kocht overlaatst een busje in de fietsenwinkel, ver van de kinderen te bewaren !)
net de reden waarom ik zonder kinderkar geen fietspad verkies : het bedreigt de oorspronkelijke gebruikers.
(Enig idee hoelang het duurt eer ketting olie wordt afgebroken in een bos ? heeft er iemand biologisch afbreekbare ketting olie ? ik kocht overlaatst een busje in de fietsenwinkel, ver van de kinderen te bewaren !)
Stop Fueling Around
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
olie die van je fiets afkomt??? Dan heb je inderdaad een probleem, niet met het milieu maar met je fietsonderhoud...crash-quest-dummy schreef: (Enig idee hoelang het duurt eer ketting olie wordt afgebroken in een bos ? heeft er iemand biologisch afbreekbare ketting olie ? ik kocht overlaatst een busje in de fietsenwinkel, ver van de kinderen te bewaren !)
ride to live, live to ride
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Bedoel je dat er dan teveel ophangt ?
waarom worden er dan bussen ontvetter verkocht in een fietsenwinkel ? (dat etiket vermeld trouwens ook niet veel gezonds)
waarom zou je uberhaubt een ketting moeten nasmeren (en dus kettingolie verkoepen) als er niks van zou verdwijnen, en naar waar verdwijnt het dan ...
Ik kwam hierop omdat mijn broer melde dat hun machines (graaf-haksel-4x4, etc ) voor bermonderhoud (verplicht) draaien met biologisch (e of afbreekbaar ?) transmissie olie, motorolie, hydraulische olie etc
Normaal is met die apparatuur ook niks mis mee, enkel bij een lek (en elke tractor zou lekken, zoals elke auto na verloop van tijd) komt die smurrie vrij (moeder wat eten wij )
(waarom rijd niet iedereen daar dan op rond : kost x X meer dan de niet vriendelijke gangbare producten)
Akkoord, het is een purist die dat dan wil doortrekken naar een fiets, maar net als rondrijden op/in een ligfiets : het doet geen zeer, integendeel
(misschien eens een onderwerp over levens-cyclus-analyse opstarten van een VM bij materiaal en techniek)(zal veeeeeeeeel beter uitkomen dan die van een auto, maar onze soort trager vergiftigen is maar een halve oplossing )
waarom worden er dan bussen ontvetter verkocht in een fietsenwinkel ? (dat etiket vermeld trouwens ook niet veel gezonds)
waarom zou je uberhaubt een ketting moeten nasmeren (en dus kettingolie verkoepen) als er niks van zou verdwijnen, en naar waar verdwijnt het dan ...
Ik kwam hierop omdat mijn broer melde dat hun machines (graaf-haksel-4x4, etc ) voor bermonderhoud (verplicht) draaien met biologisch (e of afbreekbaar ?) transmissie olie, motorolie, hydraulische olie etc
Normaal is met die apparatuur ook niks mis mee, enkel bij een lek (en elke tractor zou lekken, zoals elke auto na verloop van tijd) komt die smurrie vrij (moeder wat eten wij )
(waarom rijd niet iedereen daar dan op rond : kost x X meer dan de niet vriendelijke gangbare producten)
Akkoord, het is een purist die dat dan wil doortrekken naar een fiets, maar net als rondrijden op/in een ligfiets : het doet geen zeer, integendeel
(misschien eens een onderwerp over levens-cyclus-analyse opstarten van een VM bij materiaal en techniek)(zal veeeeeeeeel beter uitkomen dan die van een auto, maar onze soort trager vergiftigen is maar een halve oplossing )
Stop Fueling Around
- Jef
- chauffeur
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
- Postcode: 2610
- Fiets: Optima Lynx
- Locatie: Wilrijk
- Contacteer:
crash-quest-dummy schreef:Akkoord, het is een purist die dat dan wil doortrekken naar een fiets, maar net als rondrijden op/in een ligfiets : het doet geen zeer, integendeel
(misschien eens een onderwerp over levens-cyclus-analyse opstarten van een VM bij materiaal en techniek)(zal veeeeeeeeel beter uitkomen dan die van een auto, maar onze soort trager vergiftigen is maar een halve oplossing )
Daar zit ik ook soms over te denken, maar de enige oplossing is om naakt ronde te lopen en af te zien van stromend water, elektriciteit, gas, cv,..... en dan is er echt ni veel fun meer in het leven he.
Een jammer, maar onlosmaakbaar verbonden onderdeel van het leven is dat ge invloed uitoefend op ander leven, in positieve en negatieve zin. Dus liever in mijn sardienblik met Rohloff (olie) dan in de massa CO makende tuut tuut.
En daar ze het milieu toch al om zeep geholpen hebben met verharde wegen zal ik daar braaf op blijven. In het terrein hebben we niks verloren op wielen. Daar hebben ze het al moeilijk genoeg om te overleven.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
dat naakt rondlopen hoeft echt niet hoor :
cfr : http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /30458986/
afval = voedsel.
aluminium is niet noodzakelijk slecht, je kan het redelijk eenvoudig recycleren. thermoharders zoals polyester daarentegen niet echt : je kan het als afval niet gebruiken als 'voedsel' voor nieuwe dingen.
maar alle componenten zouden hieraan moeten voldoen, ook de kettingolie ...
cfr : http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht ... /30458986/
afval = voedsel.
aluminium is niet noodzakelijk slecht, je kan het redelijk eenvoudig recycleren. thermoharders zoals polyester daarentegen niet echt : je kan het als afval niet gebruiken als 'voedsel' voor nieuwe dingen.
maar alle componenten zouden hieraan moeten voldoen, ook de kettingolie ...
Stop Fueling Around