prijs per km

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#16 Bericht door Filip »

rocco schreef:Als je fietst om het geld dat je ermee kan besparen, kan je beter met de auto gaan. Want als dat je enige reden is haal je er toch geen voldoening uit.

Zo, vandaag de laatste storting gedaan, ik heb sinds vanavond mijn eigen ligfiets :wink:
update kmprijs: €0.91

Kon ik die prijs maar omlaag rijden... niet dus!
Mijn kmtellertje heeft het opgegeven. Gisteren gevallen... geen probleem! Vandaag geeft hij echter niks meer. Miserie toch :cry: :D
Ach ja, ge kunt het ook zo zien:
Eender welke sport beoefenen kost geld.
Ligfietsen is zeker niet van de duurste sporten, zeker niet als je er enige tijd mee rijdt. :):)
P.S. ik heb goede ervaring met de Cateye computerkes (met draad, niet draadloos)

Gast

#17 Bericht door Gast »

rocco schreef:Als je fietst om het geld dat je ermee kan besparen, kan je beter met de auto gaan. Want als dat je enige reden is haal je er toch geen voldoening uit.
Daar ben ik zeker mee akkoord. Ik kijk een ganse werkweek uit naar het weekend om te gaan fietsen (bovenop andere gezinsverplichtingen uiteraard).
Moest ik nu een ganse werkweek door weer en wind naar en van het werk fietsen, dagelijks mij daarop kleden, mij herkleden om te werken, mij opnieuw verkleden om naar huis te fietsen, mij thuis herkleden, dan zou ik na verloop van tijd niet eens meer de goesting hebben om naar mijn fietsweekend uit te kijken. Ik zou op de duur met de fiets gaan gooien. Ben ik eigenlijk gelukkig dat ik daar niet aan toe ben.
Ik spreek natuurlijk uit persoonlijk standpunt voor wat fietsliefde betreft. Je mag immers niet overdrijven. Ik ken namelijk mensen die met hun fiets getrouwd zijn, ermee opstaan en ermee gaan slapen, en zelfs nog proberen om er desnoods de verhuis mee te doen. Ze rijden meestal met één of meerdere verhakkelde wrakken die niet veel mogen kosten want het moet opbrengen. En als je hun vrouw ziet ben je meteen geneigd te denken dat zij hetzelfde lot moet ondergaan. Er blijft in en rond en naast het fietsersmilieu wel degelijk nog enige ruimte over voor een aha-erlebnis.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#18 Bericht door Luc Willaert »

Ik fiets zoveel mogelijk woon-werk-verkeer, met een (zeker niet verhakkeld) blinkende (zeker geen wrakkige) baron. :!: :!:

Daardoor ben ik de weekends thuis. Zo heb ik in het weekend vrij om dat met vrouw en kinderen gezellig samen door te brengen.

Ik fiets niet voor het geld, maar die 15 cent per kilometer zijn zeker welkom.

Luc


PS: de laatste die mijn vrouw met een verhakkelde fiets heeft vergeleken heeft nu Schwarzenegger-armen........ van zijn rolstoel te duwen :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :P :P

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#19 Bericht door marksje »

Ik fiets wel elke dag naar het werk. Ik kleed mij speciaal hiervoor. Ik verander van kleren op het werk. Na het werk verander ik opnieuw van kleren en fiets vrolijk naar huis. Als het regent doe ik gewoon een regenbroek en regenjas aan en fiets er vrolijk door. Voordelen, ja. Ik ben tenminste wakker wanneer ik op het werk aankom en wanneer ik naar huis rijd fiets ik alle stress van de werkdag weg. Hierdoor wordt werk en thuis compleet van elkaar gescheiden. Daarbij kweek ik een beetje weerstand zodat ik niet bij elk zuchtje ziek val. Die twee maal dat half uurtje per dag gaat niemand mij afnemen. Verslaafd ? ja, maar ik vind het een gezonde verslaving. En in het weekend ? Als er niet te werken valt, samen thuis met het vrouwtje of even op uitstap, of....samen een fietstochtje doen op het bukkertje.
Wat de kostprijs betreft ? Sorry maar als ik de rekening maak met kostprijs tegenover fietsvergoeding dan verdien ik al aan mijn fietsje.
Of dit een motivatie is ? Neen, maar het is leuk meegenomen om het fietsje in topconditie te houden. :wink:

Strongman
Supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 15:21
Postcode: 9961
Locatie: Boekhoute
Contacteer:

#20 Bericht door Strongman »

Zo zie je maar dat ieder van ons wel een reden heeft om te ligfietsen.
Ik doe ongeveer 5000km per jaar samen met vrouw lief, zo maar voor fun en gezondheid natuurlijk, wat de kostprijs betreft per kilometer heb ik geen enkel idee. Voor ons is het ontspanning en hobby's kosten nu eenmaal geld.

Eddy

ganseij
Junior
Berichten: 51
Lid geworden op: di 21 okt 2003, 22:04
Fiets: hurri
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: prijs per km

#21 Bericht door ganseij »

rocco schreef:Zoals velen houd ik mijn kilometers bij in een mooie exell-sheet,
sinds vorige week houd ik in datzelfde bestand ook mijn ligfietsuitgaven bij.
Dat waren er nog niet veel, zodat ik ze nog gemakkelijk kon herinneren gelukkig.

De stap naar prijs per km is dan ook vlug gemaakt...
ik zit nu op €0.69/km, maar dat zal wel oplopen gezien ik mijn afbetalingen verder ga zetten maar de laatste (en komende) periode weinig kan rijden.

Zijn er nog mensen die dit bijhouden? Hoeveel kom je ongeveer uit?
Zomaar, ter vergelijking...
Bas Dekker komt in z'n laatste weblog
http://basdekker.eu/weblog/archive/2006/12/entry_94.htm tot de ontdekking dat z'n auto voorlopig goedkoper per km is dan z'n Quest. Op een bepaalde manier berekend dan :)

Wim

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: prijs per km

#22 Bericht door Filip »

ganseij schreef:
rocco schreef:Zoals velen houd ik mijn kilometers bij in een mooie exell-sheet,
sinds vorige week houd ik in datzelfde bestand ook mijn ligfietsuitgaven bij.
Dat waren er nog niet veel, zodat ik ze nog gemakkelijk kon herinneren gelukkig.

De stap naar prijs per km is dan ook vlug gemaakt...
ik zit nu op €0.69/km, maar dat zal wel oplopen gezien ik mijn afbetalingen verder ga zetten maar de laatste (en komende) periode weinig kan rijden.

Zijn er nog mensen die dit bijhouden? Hoeveel kom je ongeveer uit?
Zomaar, ter vergelijking...
Bas Dekker komt in z'n laatste weblog
http://basdekker.eu/weblog/archive/2006/12/entry_94.htm tot de ontdekking dat z'n auto voorlopig goedkoper per km is dan z'n Quest. Op een bepaalde manier berekend dan :)

Wim
Inderdaad heel creatief:
Voor de auto telt hij enkel de brandstofprijs, want de 'rest' wordt door het werk bekostigd...

Verbaast me wel dat hij voor de Quest slechts aan 0,13 euro/km komt (te meer gezien hij zelfs de prijs van een banaan aanrekent ...)

Plaats reactie