Fietskaarten

Bericht
Auteur
David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

Fietskaarten

#1 Bericht door David »

Aangezien er voor het Scheldeland in Oost-Vlaanderen nog geen knooppuntennetwerk bestaat vroeg ik me af welke kaarten jullie nog gebruiken om een tochtje uit te stippelen.
Op mijn zoektocht kwam ik volgende kaarten tegen die interessant leken voor fietsers:
- Topografische kaarten van het NGI (schaal 1:50.000 of 1:25.000)
- Sportoena Fietskaarten op 1:50.000
- Geocart fietskaarten
Heeft er iemand ervaring met deze kaartenreeksen en welke draagt er eventueel jullie voorkeur? Of zijn er andere betere mogelijkheden?
Momenteel zijn er wel nog enkele bewegwijzerde routes die ik op de planning heb staan (sommigen gratis te downloaden op www.tov.be ), maar een kaart of enkele goede fietskaarten lijken me toch onmisbaar, zeker in het begin wanneer je zoals mij nog bijna geen aangename fietsroutes kent.

David
Laatst gewijzigd door David op wo 11 okt 2006, 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#2 Bericht door de bakker »

http://fietskaart.be/html/

op deze kaarten zijn fietsroutes zeer duidelijk aangegeven. je kan de kaarten makkelijk es inkijken in een betere boekhandel en ben je ooit de nieuwpoort. de ganse rij ligt hier ter inzage.

greetz.

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#3 Bericht door David »

Dat zijn de sportoena fietskaarten die ik elders was tegengekomen, maar met veel meer uitleg op de site. Zien er inderdaad handig uit en dus zal ik er binnenkort maar eens een gaan halen. Bedankt alleszins voor antwoord en aanbod.

David

boscrosser.622
Junior
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 16:22
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

#4 Bericht door boscrosser.622 »

Misschien is het voor de mensen die in Noord Brabant willen fietsen deze kaarten handig en gratis te downloaden.
Gratis kaarten met knooppunten.

John

Gebruikersavatar
Mysterio
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 23:19
Postcode: 9990
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Maldegem
Contacteer:

#5 Bericht door Mysterio »

Zijn er hier soms mensen die fietskaarten van Oost-Vlaanderen en Antwerpen hebben ingescand?
De fietskaarten van West-Vlaanderen heb ik zelf al.

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#6 Bericht door David »

Ik heb ondertussen die van Oost-Vlaanderen gekocht maar ik heb deze wel nog niet ingescand. Ik zal eens proberen deze deftig in te scannen maar kan niet beloven dat dit gaat lukken want ik ben enkel in bezit van een zeer oude scanner.

mvg,
David

Gebruikersavatar
Mysterio
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 23:19
Postcode: 9990
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Maldegem
Contacteer:

#7 Bericht door Mysterio »

David schreef:Ik heb ondertussen die van Oost-Vlaanderen gekocht maar ik heb deze wel nog niet ingescand. Ik zal eens proberen deze deftig in te scannen maar kan niet beloven dat dit gaat lukken want ik ben enkel in bezit van een zeer oude scanner.

mvg,
David
Ik heb een scanner van 1995, van Microtek. Dikke bak, maar voor kaartmateriaal gaat dat behoorlijk :D
Zou leuk zijn mocht je die inscannen :wink:

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

Re: Fietskaarten

#8 Bericht door lmoens »

David schreef:Aangezien er voor het Scheldeland in Oost-Vlaanderen nog geen knooppuntennetwerk bestaat ...

David
Bestaan nu wel, overal (VVV's en standaardboekhandel enz..) te koop voor een onnozele 5 à 6 eur/st
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: Fietskaarten

#9 Bericht door Filip »

lmoens schreef:
David schreef:Aangezien er voor het Scheldeland in Oost-Vlaanderen nog geen knooppuntennetwerk bestaat ...
David
Bestaan nu wel, overal (VVV's en standaardboekhandel enz..) te koop voor een onnozele 5 à 6 eur/st
Zeker weten Louis?
Ik ga vandaag naar de 2 Standaard-boekhandels die Gent rijk is, en naar de Toeristische Infodienst aan 't Belfort, en daar hebben ze die niet. Bij de Infodienst zegt men dat deze uitkomt in 2007.
Heb je het niet op de kaart 'fietsroute-netwerk' met groene buitenkant en met aanduiding van de straatnamen (Groen Zeeuws-Vlaanderen en Groen Oost-Vlaanderen), in plaats van de 'Fietsnetwerkkaart' met rode buitenkant en aanduiding van de nummers van de knooppunten???

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#10 Bericht door marksje »

In mijn boekje hier "Wegwijs in Oost-Vlaanderen" staat dat fietsknooppuntenkaarten van het Meetjesland, de Vlaamse Ardennen, Leiestreek Oost en Leiestreek West verkrijgbaar zijn vanaf juli 2006, de kaart Scheldeland was reeds voordien te krijgen. Wat ik wel al ondervonden heb is dat de meeste toeristische diensten enkel de kaart van hun streek voorhanden hebben, zo bvb kon ik in Ieper geen kaart van het Brugs Ommeland krijgen.
Voor Oost-Vlaanderen kunt ge voor alle kaarten terecht bij : Toerisme Oost-Vlaanderen, St Niklaasstraat 2 - 9000 Gent; ze zijn ook te bestellen via www.tov.be
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

Re: Fietskaarten

#11 Bericht door lmoens »

Filip schreef:
lmoens schreef:
David schreef:Aangezien er voor het Scheldeland in Oost-Vlaanderen nog geen knooppuntennetwerk bestaat ...
David
Bestaan nu wel, overal (VVV's en standaardboekhandel enz..) te koop voor een onnozele 5 à 6 eur/st
Zeker weten Louis?
Ik ga vandaag naar de 2 Standaard-boekhandels die Gent rijk is, en naar de Toeristische Infodienst aan 't Belfort, en daar hebben ze die niet. Bij de Infodienst zegt men dat deze uitkomt in 2007.
Heb je het niet op de kaart 'fietsroute-netwerk' met groene buitenkant en met aanduiding van de straatnamen (Groen Zeeuws-Vlaanderen en Groen Oost-Vlaanderen), in plaats van de 'Fietsnetwerkkaart' met rode buitenkant en aanduiding van de nummers van de knooppunten???
Ik heb de mijne gekocht in de standaardboekhandel te Eeklo. Toegegeven, de eerste twee weken dat ze uit waren waren ze meteen uitgeput. Ik heb ook een week of drie moeten wachten.
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
Marek
Junior
Berichten: 52
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 20:43
Postcode: 2000
Fiets: Orca
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

#12 Bericht door Marek »

Die Scheldelandroute is dat niet de kaart die door de Provincie Antwerpen werd uitgegeven? Op de TOV site, onder Publicaties en Brochures - Fietsnetwerkkaarten, staan enkel de Leiestreek-Oost en West, het Meetjesland en de Vlaamse Ardennen. In een brochure die ik verleden jaar van TOV heb gekregen stond ook dat hun versie van het Scheldeland voor 2007 was voorzien. Of hebben ze die dan toch vroegen op de markt gebracht? 'k Heb ze juist een mailjte gestuurd want ik ben er ook al lang op aan 't wachten.

David
Neo Prof
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 10 aug 2005, 13:14
Postcode: 1005
Fiets: Taifun
Locatie: Paris Area
Contacteer:

#13 Bericht door David »

Ik had me inderdaad ook gebaseerd op de site en folder van Toerisme Oost-Vlaanderen en dacht dat deze nog niet verkrijgbaar waren maar ik zal nog eens gaan kijken bij de boekhandel.
Misschien wel nog een interessante site gevonden ook al is hij momenteel nog in volle ontwikkeling en weet ik niet of jullie deze al kennen http://www.defietskaart.be.

@Mysterio: dit weekend heb ik de kaart niet kunnen inscannen, maar ik zal mijn best doen om dit volgend weekend wel te doen. Op mijn kot heb ik geen scanner.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#14 Bericht door Edje »

Deze had ik nog niet, bedankt David, het ziet er schitterend uit. :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Mysterio
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 23:19
Postcode: 9990
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Maldegem
Contacteer:

#15 Bericht door Mysterio »

David schreef: @Mysterio: dit weekend heb ik de kaart niet kunnen inscannen, maar ik zal mijn best doen om dit volgend weekend wel te doen. Op mijn kot heb ik geen scanner.
Er is geen haast bij, want mn alleweder staat nog steeds in de steigers :-)
Dus volgend weekend is zeker goed.
Toch zeer aangenaam dat je het wil doen! Dank je :D
Laatst gewijzigd door Mysterio op di 16 jan 2007, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie