dienstzaken niet per fiets/velomobiel niet toegelaten

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

dienstzaken niet per fiets/velomobiel niet toegelaten

#1 Bericht door crash-quest-dummy »

Ik deed 2 versplaatsingen voor dienstzaken per velomobiel en lap : mag niet van de werkgever.
Ik was nogthans even snel als met de automobiel (Edegem-Schoten), maar het zou domweg gewoon niet verzekerd zijn : eerst pool-wagens opgebruiken (die waren al op) en dan met de eigen wagen is de boodschap (ik was per velomobiel naar het werk gekomen).

Ook anderen doen korte diestzaken met de fiets, maar mijn banaan met kindertekeningetjes op valt wel meer op natuurlijk. Misschien moet ik ze er toch eens afwassen en reklame voor de firma aanbrengen, dan mag het misschien wel ;)

Zaakje doorgeschoven naar het comite voor veiligheid en gezondheid en ondernemingsraad (waar ze nog steeds aan het vragen zijn naar een fietsvergoeding trouwens).
Hopelijk kunnen/willen ze die polis uitbreiden met rijwielen.

Volgens mij is met de fiets rijden slecht voor de economie (minder verkoop van auto's, minder behoefte aan nieuwe wegen) en is Agoria er daarom tegen. Files daarentegen zijn goed voor het BNP.

Afwachten maar weer.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#2 Bericht door Luc Willaert »

Op mijn werk - ministerie van de Vlaamse gemeenschap - is dat voorzien.

Dienstverplaatsingen met de fiets zijn verzekerd en worden betaalt (0.15 euro per km) met hetzelfde tarief als de gewone fietsvergoeding voor woon-werk-verkeer.

Plaats reactie