Kan een gedeelte van het bedrag van een trike terugbetaald..

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

Kan een gedeelte van het bedrag van een trike terugbetaald..

#1 Bericht door dani263 »

worden door het Vlaams Fonds voor personen met een handicap?
Iemand enige ervaring mee?
:?:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#2 Bericht door Frank D »

Alles hangt uiteraard af van je handicap, maar als je kan verantwoorden (maak een uitgebreid dossier op) dat je op een gewone bukfiets niet veilig kan rijden, zou het moeten kunnen.
We hebben vorig jaar een Hase Pino gekocht en een dikke 1000 euro terug gekregen. Dit was voor onze dochter die niet op een gewone fiets kan rijden.

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#3 Bericht door dani263 »

Hé!!! Da's goed nieuws!!! Ik had gehoord dat alleen die Vermeiren moord dingen voor een deel terugbetaald werden door 't Vlaams Fonds. Ik kan gewoon NIET meer op een tweewieler rijden (buk of lig), dus zou ik het toch kunnen proberen via het Vlaams Fonds!
Thank you! :D
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#4 Bericht door dani263 »

Frank D schreef:Alles hangt uiteraard af van je handicap, maar als je kan verantwoorden (maak een uitgebreid dossier op) dat je op een gewone bukfiets niet veilig kan rijden, zou het moeten kunnen.
We hebben vorig jaar een Hase Pino gekocht en een dikke 1000 euro terug gekregen. Dit was voor onze dochter die niet op een gewone fiets kan rijden.
Zei dus eerst dat dit goed nieuws was....
heb mail van het Vlaams Fonds gehad: daarin staat dat ik eerst bij het RIZIV een aanvraag moet indienen. Als die weigeren kan het Vlaams Fonds in actie komen. LET WEL: KAN!!!!
Als ik nu op de site van het RIZIV kijk hoe ik te werk moet gaan.... dan heb ik toch mijn bedenkingen.... ik moet naar een geneesheer om een voorschrift en dan naar een erkend bandagist om zo'n driewieler. Die bandagisten hebben zo geen driewieler!!!! Is dat voldoende om mijn aanvraag naar het Vlaams Fonds te richten???
Rare zaak toch allemaal en wreed frustrerend als je met een handicap zit! Al die papierwinkel en de bijkomende kosten! Heb al vaak met mijn rug tegen de muur gestaan!
Hoe ben jij te werk gegaan om het Vlaams Fonds te laten tussenkomen? Heb geprobeerd een PB naar je te sturen, maar dat werkt niet. Hopelijk lees je dit en kan je me verder helpen!
Alvast bedankt!
http://inami.fgov.be/secure/nl/mobility ... arches.htm
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

Hier meot je wel opletten, eens het woordje "sport" in de site of de beschrijving van de fiets voorkomt heb je prijs.

Ik zit ook met mijn handicapt te klooien, gelukkig kan ik nu tweewielig rijden :d is nadien gebleken.
Maar de catrike speed kreeg ik om te beginnen al niet door de douwanen omdat het een sportvoertuig betreft. Toen heb ik een vriend op het Vlaams fonds in geschakeld echter zonder resultaat.
Nu het voordeel van Haze is dat ze aangepaste trikes verkopen dusze kunnen een factuur opstellen voor een aangepaste trike en dat kan het voordeel zijn voor het Vlaams fonds. btw RIZIV keurt enkel de fietsen van Vermeren goed, dit is de mafiabaas van de gehandicapte personen in België (over een monypolie gesproken :s
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#6 Bericht door dani263 »

Edje schreef:Hier meot je wel opletten, eens het woordje "sport" in de site of de beschrijving van de fiets voorkomt heb je prijs.

Ik zit ook met mijn handicapt te klooien, gelukkig kan ik nu tweewielig rijden :d is nadien gebleken.
Maar de catrike speed kreeg ik om te beginnen al niet door de douwanen omdat het een sportvoertuig betreft. Toen heb ik een vriend op het Vlaams fonds in geschakeld echter zonder resultaat.
Nu het voordeel van Haze is dat ze aangepaste trikes verkopen dusze kunnen een factuur opstellen voor een aangepaste trike en dat kan het voordeel zijn voor het Vlaams fonds. btw RIZIV keurt enkel de fietsen van Vermeren goed, dit is de mafiabaas van de gehandicapte personen in België (over een monypolie gesproken :s
Yep, dat van die Vermeiren maffia ken ik!
Heb naar het Vlaams Fonds gebeld en die hebben me gezegd dat ik sowieso via het Riziv moet passeren. Heb naar Riziv gebeld. Die gaan me papieren opsturen om in te vullen. Moet eveneens bestek van ligfiets binnendoen en uitgebreid medisch dossier voor hun team van blablabla. Misschien dat zij dan voor een stuk in die fiets tussenkomen (wat ik ten sterkste betwijfel) en dat ze voor het andere deel aankloppen bij het Vlaams Fonds.
Wordt weer een papieren rotzooi van jewelste en ben al slecht gehumeurd vandaag! Ga verlof nemen want ben het hier beu op 't werk. Ga proberen om een lepus te huren voor de hele dag morgen....
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#7 Bericht door marksje »

Edje schreef:........ btw RIZIV keurt enkel de fietsen van Vermeiren goed, dit is de mafiabaas van de gehandicapte personen in België (over een monopolie gesproken
Eens een briefke naar de Minister (sociale zaken) schrijven, ge gaat zeker antwoord krijgen (daarom niet positief natuurlijk) maar ge kunt daarin toch ne keer je gedacht zetten en wie weet ....?
of anders op deze site msschn www.health.fgov.be (betreft ombudsdienst voor patiënten) en daar je probleem via email eens voorleggen.
Succes !
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#8 Bericht door dani263 »

Terug van weggeweest. (Enfin, terug wat zin om op 't internet wat bezig te zijn).
Heb vorige vrijdag telefoon naar ziekenkas gedaan. Ga een héél dossier indienen (heb afspraak nu donderdag), misschien bestaat er een waterkansje dat er toch terugbetaling is. Ik zal wel zo'n 5 maand moeten wachten, dus dit jaar zal er geen trike bij me binnenkomen :(
Als ze mijn aanvraag weigeren ga ik het er zéker niet bij laten! Brief naar Ministerie, Europese Commissie en de hele reutemeteut! desnoods ga ik alleen betogen in Brussel :evil:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#9 Bericht door Frank D »

dani263 schreef:Hoe ben jij te werk gegaan om het Vlaams Fonds te laten tussenkomen? Heb geprobeerd een PB naar je te sturen, maar dat werkt niet. Hopelijk lees je dit en kan je me verder helpen!
Alvast bedankt!
Bij ons hebben ze dit geregeld via het COS (centrum voor ontwikkelingsstoornissen) in Antwerpen. Ik dacht niet dat we via het RZIV zijn geweest. We hebben wel een heel dossier moeten opmaken met zoveel mogelijk gegevens over die fiets en vooral een verrechtvaardiging over het gebruik (toch erg he, dat je als mindervalide zoveel moeite moet doen om iets te verkrijgen wat voor andere mensen vanzelfsprekend is ...).
We hebben wel het geluk (als je dat zo mag noemen) dat we een tandem gekocht hebben, wat op hun lijstje staat.
Bijkomend voordeel van Hase is dat ze zich ook richten op mindervaliden.
We hebben zo'n folder bijgevoegd dat ze echt zien dat Hase 'voor de mindervaliden is' en dat het niet zomaar een 'sport' of 'recreatie' gadget is. Voeg dingen als dittoe aan je dossier.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#10 Bericht door marksje »

dani263 schreef:..........desnoods ga ik alleen betogen in Brussel :evil:
Ge moet maar laten weten wanneer, ik ga mee, zo kom ik nog eens in Brussel :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#11 Bericht door dani263 »

Frank D schreef:
dani263 schreef:Hoe ben jij te werk gegaan om het Vlaams Fonds te laten tussenkomen? Heb geprobeerd een PB naar je te sturen, maar dat werkt niet. Hopelijk lees je dit en kan je me verder helpen!
Alvast bedankt!
Bij ons hebben ze dit geregeld via het COS (centrum voor ontwikkelingsstoornissen) in Antwerpen. Ik dacht niet dat we via het RZIV zijn geweest. We hebben wel een heel dossier moeten opmaken met zoveel mogelijk gegevens over die fiets en vooral een verrechtvaardiging over het gebruik (toch erg he, dat je als mindervalide zoveel moeite moet doen om iets te verkrijgen wat voor andere mensen vanzelfsprekend is ...).
We hebben wel het geluk (als je dat zo mag noemen) dat we een tandem gekocht hebben, wat op hun lijstje staat.
Bijkomend voordeel van Hase is dat ze zich ook richten op mindervaliden.
We hebben zo'n folder bijgevoegd dat ze echt zien dat Hase 'voor de mindervaliden is' en dat het niet zomaar een 'sport' of 'recreatie' gadget is. Voeg dingen als dittoe aan je dossier.
Bedankt voor je info!!!! Ik heb een Vlaams Fonds nummer. Maar (hoe belachelijk ook) ik moet eerst langs het RIZIV passeren. Wreed belachelijk want ik moet dus een voorschrift hebben van mijn huisarts en daarmee moet ik naar een bandagist om zo'n fiets te kopen. Die kwieten hebben die dingen niet in huis!!!! België.... :roll: Dan volgt er dus een weigering van het RIZIV en zo wordt dat doorgestuurd naar het Vlaams Fonds en daar zit je dan met de "Vermeiren" maffia :evil:
RIZIV heeft me gezegd me te zullen helpen want het is belachelijk eerst kosten te doen terwijl je toch weet dat ze niet zullen tussenkomen. De fietswinkel, a-bikes, gaat uitvoerig bestek maken en ook duidelijk maken dat het hier een fiets voor een gehandicapte betreft! Daarnaast ga ik ze bombarderen met mijn heel medisch dossier en zullen ze zeker een tijd zoet zijn. Of het gaat helpen.....
En inderdaad.... als je gehandicapt bent wordt het je helemaal niet gemakkelijk gemaakt, integendeel! Ik word er soms "gekopticapt" van :roll:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#12 Bericht door dani263 »

marksje schreef:
dani263 schreef:..........desnoods ga ik alleen betogen in Brussel :evil:
Ge moet maar laten weten wanneer, ik ga mee, zo kom ik nog eens in Brussel :wink:
Komt in orde!!!! Hou je op de hoogte!!!
Ik word er zo woest van dat iedereen het heeft over hoe gezond en zo dat fietsen is, ik wil ook wel fietsen en kan geen gewone fiets meer gebruiken. Het geld groeit me ook niet op mijn rug! En verder ben ik 66% gehandicapt maar ik werk als een gewone ambtenaar. Ik krijg geen maandelijkse toelage, ziltch, nada, nikske! Integratie van gehandicapten???? Euh..... ik zal nog effe wachten voor ik uit mijn dak schiet.... maar 'k vrees dat het gaat gebeuren.... en ze zullen het geweten hebben!
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

sniper
Neo Prof
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 08 feb 2006, 13:01
Locatie: Meetkerke
Contacteer:

#13 Bericht door sniper »

als het probleem met de spieren is, kan je ook terecht bij een NMRC
als die gasten zeggen dat je iets nodig hebt, is er niemand die zich geroepen voelt om hen tegen te spreken
better a bad day at sea
than a good day at the office

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#14 Bericht door dani263 »

sniper schreef:als het probleem met de spieren is, kan je ook terecht bij een NMRC
als die gasten zeggen dat je iets nodig hebt, is er niemand die zich geroepen voelt om hen tegen te spreken
Hé??? Nooit gehoord van NMRC! Ben niet zeker of ik erin pas. Ben geen dokter en hun lijst lijkt me Chinees. Zal eens met mijn huisarts hierover moeten praten. Als ik het zelf bekijk lijkt het me wel een neurologisch probleem (heb o.a. slag (links) op kleine hersens gehad). Daardoor funcioneert mijn rechter arm en been niet meer naar behoren. Signalen van hersens naar spieren verlopen moeilijker. Dus misschien toch NMRC?!
Bedankt voor de hulp alvast!!!
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#15 Bericht door dani263 »

Aangetekende brief gekregen van het Vlaams Fonds! Ik krijg een gedeeltelijke terugbetaling! Ikke content :D
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Plaats reactie