Winter vet

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#16 Bericht door Duckjibepete »

Awel, ik kom gene gram bij, ik moet moeite doen om niet af te vallen, vreet me te pletter, eet als een Bourgondiër, drink, doe al een half jaar zo goed als niks sport meer (wegens allerhande lichamelijke probleempjes)... weeg amper 65 kg en meet 179cm... ik zou dolgraag 70 wegen, maar dat lukt me niet... :cry: meer bier drinken??? :lol:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#17 Bericht door Jef »

En ik weeg er 71,5 voor 172,5cm :cry:
Zou zo graag terug onder de 70kg geraken maar ik lust Edje zijn diner liever dan dat van de bakker :twisted: Edje, extra saus voor mij hé :lol:
Gewoon het tijdstip van eten doet er al veel toe. Ik heb mijn zwaar avondeten voor een stevig ontbijt omgewisseld en ben toch al weg van de 75kg :P :P :P
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#18 Bericht door Edje »

Jef je moet de bakker niet onderschatten hoor, is ook levensnoodzakelijk,
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#19 Bericht door marksje »

Ik heb onlangs, op het werk, een fitheidstest afgelegd. Ik was "chinees" proefkonijn, samen met nog veel andere, voor een studie van de univ Leuven omtrent de fitheid van de blauwe mannekes (en meisjes). Bedoeling is om er naar te streven dat elk "blauwtje" een zekere basisfitheid moet hebben. Op termijn komt er verplichte training, tijdens de werkuren, om deze te bereiken (joepie).
De volledige, persoonlijke, resultaten heb ik nog niet gekregen, maar waar ik wel al over verwonderd was, is dat mijn BMI (23) OK was, maar dat mijn vetpercentage (22 %) een stuk te hoog was. Is dit aan te pakken zonder echt in gewicht te verliezen. Mijn vrouw zegt nu al dat ik geen kilos meer moet verliezen, da'k er anders gaan uitzien als enen uit een concentratiekamp.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#20 Bericht door Jef »

Marksje,

Normaal moet je om vet te verbranden aan duursport doen. Volgens een van de boeken die ik ooit heb gelezen wil dat zeggen langer dan 40 minuten aan een stuk door trainen. En trainen wil zeggen uw pols tussen de 60 en de 75% houden. Max = 220 -leeftijd. Nu let wel op dit is een ruwe stelregel, om UW max-hartslag juist te weten moet ge u laten testen bij een sportarts oid. Nu hangt het er ook vanaf hoe ze die vet% bepaling gedaan hebben. Met een 'stuur' dat ge moet vasthouden meet ge het bovenlichaam, met een weegschaal het onderlichaam. Alleen de weging onder water is de juiste methode om uw % vet te laten bepalen.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#21 Bericht door Edje »

Tegen woordig houden nog maar weinig medici zich bezig met het BMI, ze meten gewoon de buikomtrek en daar houden ze rekening met voor mannen 103 buikomtrek. Zou nauwkeuriger zijn dan BMI.
Laatst gewijzigd door Edje op ma 17 apr 2006, 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#22 Bericht door Filip »

Aan de BMI is wel degelijk heel wat wetenschappelijk onderzoek besteed.
Zo is er een verband tussen BMI en levensverwachting:
(te lage of te hoge BMI ---> lagere levensverwachting)

Maar de BMI zegt inderdaad niet alles:
- Wat is het vetpercentage tegenover het percentage aan spieren en beenderen e.d.
- Waar hoopt het vet zich op: Aan vitale organen (aan de buik, hart en longen,...) is vetophoping veel gevaarlijker.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#23 Bericht door Edje »

Bmi heeft zeker zijn waarde Filip, ik haalde enkel aan dat de laatste jaren er meer weinig medici van wakker liggen en meer belang hechten aan buik omtrek. Als je lang revalideerd zie je zo veel van die waardes veranderen, behalve roken blijft voor iedere arts verboden ;-) dat veranderd blijkbaar niet,
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Mysterio
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: do 26 jan 2006, 23:19
Postcode: 9990
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Maldegem
Contacteer:

#24 Bericht door Mysterio »

Men heeft net een nieuwe maatstaf ontwikkeld, die waarschijnlijk de BMI op termijn gaat vervangen. De nieuwe maatstaf zou een nog betere predictieve waarde hebben om bijvoorbeeld hart- en vaatziekten te gaan voorspellen. Het is de verhouding heup- en lendenomtrek.

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#25 Bericht door tom »

Wie maakt er zich nu zorgen om zijn gewicht?
Iedereen zijn gewicht is perfect!

Alleen zijn sommigen een beetje te lang of te kort voor dat perfecte gewicht. :lol:
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Koster
Neo Prof
Berichten: 232
Lid geworden op: za 05 nov 2005, 12:30
Postcode: 8501
Fiets: Strada
Locatie: Bissegem
Contacteer:

#26 Bericht door Koster »

@ Tom, hahaha dat is een goeie

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#27 Bericht door WFvN »

tom schreef:Wie maakt er zich nu zorgen om zijn gewicht?
Iedereen zijn gewicht is perfect!

Alleen zijn sommigen een beetje te lang of te kort voor dat perfecte gewicht. :lol:
Toch jammer dat je de 'fout in lengte' zelf alleen kan corrigeren in de breedte.

Wat overigens ook wil helpen is eerst een paar dagen met flínk veel (echt héél veel) stress rondsjouwen, daana een paar dagen met 39,5 graden C koorts op bed gaan liggen. Daar wil je ook wel lichter van worden.

* overigens.... op een normale, gezonde manier afvallen zou ik dan denk ik toch meer de voorkeur aan geven denk ik.....
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#28 Bericht door Wouter D »

wat je ook kan doen ik op een termijn van 19 dagen 2400 km fietsen, enkel smorgens en s'avonds eten en tussendoor een beetje snoepen, enkel water drinken, af en toe een pilsje op een terras kan ook.
en liefst op hetzelfde ogenblik stoppen met roken,
dat leverde me in diezelfde periode minus 10 kilo op. Ik was dan ook leeggefietst.
'gelukkig' is die energie (met bijhorende kilo's) al terug.

ik voel me gewoon goed in mijn vel... dat tooggezwel dat zal me wel regelmatig blijven herinneren aan hoe graag ik snoep en hoe graag ik duvel drink.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
dani263
Helper
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 15:58
Postcode: 1910
Fiets: Trike Hase Lepus Comfort - zwarte uitvoering
Locatie: Kampenhout
Contacteer:

#29 Bericht door dani263 »

Ik dacht dat ik vet zou verliezen als ik terug zou beginnen fietsen.... niet dus! Enfin, ben nog niet herbeginnen fietsen maar heb ergens gelezen dat fietsen niet helpt om vet te verbranden!
Waar is mijnen aansteker???? Och ja, ik rook niet meer.... :lol:
Greetz,
Danielle

13/09/2006: zwarte Hase Lepus trike.

Auto: Paardenkracht toevertrouwd aan ezels

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#30 Bericht door marksje »

dani263 schreef:Ik dacht dat ik vet zou verliezen als ik terug zou beginnen fietsen.... niet dus! Enfin, ben nog niet herbeginnen fietsen maar heb ergens gelezen dat fietsen niet helpt om vet te verbranden!
Waar is mijnen aansteker???? Och ja, ik rook niet meer.... :lol:
Ja maar tussen fietsen en fietsen is er een groot verschil en zijt gerust als ge echt doorfietst gaat ge wel vet verbranden.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie