Ludieke (protest)actie fietsersbond Torhout

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#16 Bericht door paulheyndrickx »

de bakker schreef: feiten?!! dik een maand geleden stond in de krant dat er een onderzoek geopend was naar overdadige vergoedingen die uitbetaald werden aan vrienden en familie van een deputé (provincie west vlaanderen). deze gasten dienen in ruil voor die rijkelijke vergoeding dan tijdens de vrije tijd de bordjes van de fietsroutes gaan controleren per fiets. goed betaalde fietstochtjes dus. resultaat van zo'n onderzoek moet je wel niet verwachten voor de verkiezingen van 8 oktober, das zeker.
Voilà: Er verschijnt een artikel in de krant n.a.v. beschuldigingen door iemand. Wie? Toch geen politiek tegenstander zeker?? Als het in de gazet staat is dat al meteen een feit. De indruk wordt gewekt dat de familie van een député rijk wordt door fietstochtjes te maken en "de ganse problematiek van fietspaden in belgie is er een van zakkenvullerij. " Zouden we misschien eens de resultaten van een serieus onderzoek kunnen afwachten? Ach nee, want ook het gerechterlijk apparaat zal wel delen in de "zakkenvullerij".

't Is niet alleen op 1 april dat de goedgelovigen vanalles slikken.

Ik ken er die op die manier slapend rijk worden.

Wat niet wegneemt dat er meer zorg aan fietspaden moet worden besteed.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#17 Bericht door de bakker »

Paul,

het gaat over 250 € per dag per persoon dat er betaald werd om de paaltjes te gaan controleren. De vraag is niet of het betaald werd, de vraag is of dit bedrag verantwoord is en vooral als dienen député zoiets kan en mag beslissen.

ik zit daar voor niets tussen hoor! ik weet enkel dat dit geld ooooook van het geld voor fietspaden en fietsroutes zal komen.

en als die politiekers zo'n handelingen stellen dat een ander slapend rijk word dan is dit voor mij althans geen reden om die mistoestanden over het hoofd te zien.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#18 Bericht door Filip »

Ik weet dat foto's veel geheugenruimte in beslag nemen.

Maar toch:
Is het niet passend om dergelijke wantoestanden (fietspaden in kasseitjes?) hier aan te klagen door middel van enkele sprekende foto's??
't Is maar een idee

Let wel:
Het zal heus wel gebeuren dat een en ander meer in functie van een of andere aannemer gebeurt dan in functie van de fietser.
Maar: Opgelet voor veralgemening!

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#19 Bericht door de bakker »

ik wil best es kasseien gaan fotograferen geen probleem. het ander euvel dat ik aanhaal zal iedereen die vanuit nieuwpoort naar veurne rijd kunnen beamen. het nieuwe fietspad is mooi maar verkeerd. stel je voor een vaart, daarnaast de autoweg daarnaast een haagje en dan het fietspad. dit houd in dat de fietsers niet mooi langs de vaart rijden (het is een heen en weer fietspad). dit houd eveneens in dat bij de straten die uiteraard van opzij naar de vaart lopen en daar eindigen de fietsers telkens moeten voorrang geven aan de wagens die deze zijweg volgen. was het fietspad aan de andere zij van de rijweg geweest, tussen rijweg en vaart dan konden de fietsers overal gewoon doorfietsen.

nu ja, vrede aan alle mensen. ik rij zoals je misschien weet met een Q en dus trek ik me in zo'n geval nergens iets van aan en rij op de autobaan.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#20 Bericht door marksje »

Het nieuwe fietspad in Nieuwpoort langs de vaargeul is mij bekend. Wie dat uitgetekend heeft had vermoedelijk ergens aandelen bij een kasseiproducent, het is de naam "fietspad" onwaardig, ge ligt te rammelen op je fiets; daarnaast hebben ze dan een voetpad aangelegd zo vlak of een biljart; ze gaan dan misschien wel klagen als je op het voetpad rijdt, maar ik doe het lekker toch :evil: nem !
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#21 Bericht door Filip »

marksje schreef:Het nieuwe fietspad in Nieuwpoort langs de vaargeul is mij bekend. Wie dat uitgetekend heeft had vermoedelijk ergens aandelen bij een kasseiproducent, het is de naam "fietspad" onwaardig, ge ligt te rammelen op je fiets; daarnaast hebben ze dan een voetpad aangelegd zo vlak of een biljart; ze gaan dan misschien wel klagen als je op het voetpad rijdt, maar ik doe het lekker toch :evil: nem !

Zie dat vind ik nu sympathiek
zoiets te horen van een flik :wink:

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#22 Bericht door de bakker »

marksje schreef:Het nieuwe fietspad in Nieuwpoort langs de vaargeul is mij bekend. Wie dat uitgetekend heeft had vermoedelijk ergens aandelen bij een kasseiproducent, het is de naam "fietspad" onwaardig, ge ligt te rammelen op je fiets; daarnaast hebben ze dan een voetpad aangelegd zo vlak of een biljart; ze gaan dan misschien wel klagen als je op het voetpad rijdt, maar ik doe het lekker toch :evil: nem !
Dank u marksje. zo hoor je het ook es van een ander. Als je dan een volgende keer in nieuwpoort komt moet je es vanop de oude spoorwegbrug richting veurne rijden (ttz tegengestelde richting van vorige 11 stedentocht!) je zal je ogen niet geloven.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#23 Bericht door paulheyndrickx »

Filip schreef:Maar toch:
Is het niet passend om dergelijke wantoestanden (fietspaden in kasseitjes?) hier aan te klagen door middel van enkele sprekende foto's??
't Is maar een idee
of misschien een foto van een sjoemelende député?

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#24 Bericht door Filip »

paulheyndrickx schreef:
Filip schreef:Maar toch:
Is het niet passend om dergelijke wantoestanden (fietspaden in kasseitjes?) hier aan te klagen door middel van enkele sprekende foto's??
't Is maar een idee
of misschien een foto van een sjoemelende député?
Allez kom, ge moet het den bakker nu weer niet te moeilijk maken hé :lol:

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#25 Bericht door de bakker »

Filip schreef:
paulheyndrickx schreef:
Filip schreef:Maar toch:
Is het niet passend om dergelijke wantoestanden (fietspaden in kasseitjes?) hier aan te klagen door middel van enkele sprekende foto's??
't Is maar een idee
of misschien een foto van een sjoemelende député?
Allez kom, ge moet het den bakker nu weer niet te moeilijk maken hé :lol:
Een foto gaan zoeken op het net van die député kan niet zo moeilijk zijn, z'n foto heeft tenslotte in de krant gestaan. maar was het Filip niet die het bedenkelijk vond en aansporen tot antipolitiek om iemand die niet veroordeeld was te vernoemen. In die sfeer is het dan ook moeilijk om een foto te gaan plaatsen.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#26 Bericht door Filip »

Nee, ik was het niet die dit bedenkelijk vond
(maar het had wel gekund !)

Nu eens tot de kern van de zaak:
- Er is inderdaad wanbeheer als het om de aanleg van fietswegen gaat
- Dit is niet enkel door corruptie e.d. ingegeven, maar ook door pure onkunde, en - vooral - een totaal gebrek aan prioriteit ervoor.
- Als er corruptie is, dan zal dit maar een fractie van de betreffende budgetten zijn (hier is het voordeel van de twijfel passend)
- Opgelet: Eventuele corruptie mag niet worden aangegrepen om dan maar alles af te doen als "weggesmeten geld", en om deze budgetten te verkleinen of te schrappen (want dit zou dan toch een logische conclusie kunnen zijn...)
Deze budgetten moeten juist worden opgetrokken, én goed worden besteed.

Protestactie wint zeker mijn sympathie, maar protest moet dan ook verstandig, doordacht en constructief zijn.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#27 Bericht door paulheyndrickx »

paulheyndrickx schreef: of misschien een foto van een sjoemelende député?
Bakker, dat was ik en 't was maar om je op de kast te krijgen. :)

Plaats reactie