naar Dronten

Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

naar Dronten

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

In de komende vakantie is er een servicebeurt voor de Versatile gepland. Ik zou wel naar Dronten willen fietsen (tenminste als er tenminste een beetje zon en niet al teveel regen wordt voorspeld). Wel weet ik niet zo goed hoe er naar toe rijden. D.w.z. op zo'n manier dat de grote steden vermeden worden en er hoofdzakelijk gefietst wordt door landelijke gebieden. De routes die door de fietsrouteplanner worden gesuggereerd, zijn niet zo handig: vaak kronkelige wegen en daarenboven gaat de route bijna steeds door de steden (de Randstad, Rotterdam, Amsterdam...). Juist dat wil ik absoluut vermijden.

Breskens is het startpunt.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#2 Bericht door Johan Clerx »

Ik heb eens ooit snel op een kaart gekeken om ook met de fiets naar Dronten te rijden. Vanuit Limburg kan je dit traject nagenoeg volledig langs kanalen afleggen, wat gezien de afstand zeker een aanrader is. Wouter kan je hier wellicht meer info over geven want hij is al eens met de fiets tot ginder geweest.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#3 Bericht door quattrovelootje »

Ik zou zeggen -euh, schrijven : probeer zoveel mogelijk te combineren met LF routes. Sommige daarvan zijn goed bewegwijzerd, dus daar hoef je ook geen kaartmateriaal voor mee te sleuren.

Mss kan je op volgende site ook wel een route uitstippelen :

http://www.snelfietsroute.nl/

Tihamér -moet ook nog een route uitstippelen voor CV
i ride my bikes to ride my bikes

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Johan Clerx schreef:Ik heb eens ooit snel op een kaart gekeken om ook met de fiets naar Dronten te rijden. Vanuit Limburg kan je dit traject nagenoeg volledig langs kanalen afleggen, wat gezien de afstand zeker een aanrader is.
Ongetwijfeld een aanrader, maar, maar, driewerf maar, de eeuwige reiziger heeft zijn woonstekje niet in Limburg...

Waar rijd je trouwens dan Nederland binnen?
allewedertje schreef:Ik zou zeggen -euh, schrijven : probeer zoveel mogelijk te combineren met LF routes. Sommige daarvan zijn goed bewegwijzerd, dus daar hoef je ook geen kaartmateriaal voor mee te sleuren.
Wel, dat is nu juist het probleem met de LF's die noordwaarts lopen vanaf Zeeland naar Flevoland: ze lopen door de steden...

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#5 Bericht door Johan Clerx »

langs de zuidwillemsvaart verder richting eindhoven. Daar heb je een aaneenschakeling van kanalen die ongeveer pal naar het noorden leiden.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#6 Bericht door quattrovelootje »

eeuwige reiziger schreef:Wel, dat is nu juist het probleem met de LF's die noordwaarts lopen vanaf Zeeland naar Flevoland: ze lopen door de steden...
Probeer anders de NAP-route als richtlijn, die begint bij Breda en gaat zo naar boven. Ik denk niet dat je kunt vermijden van af en toe doorheen een stad te fietsen. De suggestie die Johan doet is ook niet slecht, maar niet overal lopen er goeie wegen en/of fietspaden vlak langs die waterwegen naar boven, dat zal nog zoeken worden ....

Tihamér -houdt het ook graag zo simpel mogelijk
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
lammerts
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 okt 2003, 8:25
Locatie: Schuddebeurs (NL)
Contacteer:

Re: naar Dronten

#7 Bericht door lammerts »

Er zijn verschillende alternatieven, dit is er een.

Breskens
Vlissingen
Middelburg
Zierikzee
Bruinisse
Oude Tonge
Numansdorp
Dordrecht
Schoonhoven
Houten
De Bilt
Eemnes
Dronten

Heb je een GPS, zoja dan kan ik de route in een track aanleveren. Je kan natuurlijk kijken op www.snelfietsroute.nl daar staat een groot deel van de route op. Alleen rond om Utrecht kan je kiezen.

Grt

Robert
Robert Lammerts
Quest 104
http://www.lammerts.net
http://www.snelfietsroute.nl

Plaats reactie