HPV INFO

Bericht
Auteur
Gast

#61 Bericht door Gast »

wost schreef:Hier zijn een aantal mensen om geen namen te noemen die gewoon de gentse liggers de max vinden en dat is goed maar als er iets moet betaald worden (zeg maar lidgeld) dan steigeren ze. Dat begrijp ik echt niet he. Koken kost geld. Teren op een ander is gratis maar ....
Wouter, hopelijk bedoelt U mij niet want ik ben de eerste om te betalen. Maar ik betaal niet aan iedereen. Ik haal de portefeuille boven voor de ene, maar ik houd er mijn hand op voor een ander.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#62 Bericht door wost »

PP dat is de spirit zullen we dan maar beginnen met ligdgeld voor de GL ? Zo hebben ze een werkbudgetje en moeten ze niet voor vanalles bedelen en/of zelf betalen/voorschieten?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gast

#63 Bericht door Gast »

Wouter, gij wordt de penningmeester (als leraar wiskunde).
Je hebt als eerste mijn 20 euro te pakken. Als ik het aan de GL geef, weet ik ten minste aan wie ik ze geef, en kan ik hem of haar er ook over aanspreken.
Trouwens, en ik heb dat nog gezegd, wil een ander géén geld betalen, dan blijven we nog allemaal dezelfde vrienden.
Ik zal het er, voor wat mijn bijdrage betreft, niet voor laten om er een Leffe minder van te drinken (of een sigaret minder te roken).

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#64 Bericht door wost »

vooral dat roken.

20 is wel veel ineens maar geen probleem voor mij.

Vind wel dat als we iets van lidgeld doen dat we voor de betalende leden iets meer moeten doen. Korting bij evenementen of zo.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#65 Bericht door Ward De Meyer »

wost schreef: Vind wel dat als we iets van lidgeld doen dat we voor de betalende leden iets meer moeten doen. Korting bij evenementen of zo.
Lijkt me logisch, waarom zou men anders lidgeld betalen...
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#66 Bericht door Luc Willaert »

Beste vrienden,

ik volg nu al enige tijd deze discussie.

ik ben nu voor het derde jaar lid van hpv. Ik heb nog nooit problemen gehad om het boekje te ontvangen. Wedstrijden interesseren mij ook niet, waardoor ik met de mensen van HPV alleen contact heb bij de jaarlijkse ledenvergadering.

De Gentse liggers draaien momenteel zeer goed, ik vond dat ons ligfietsweekend ook fantastisch leuk was.

Toch vind ik de reacties van sommige leden t.o.v. HPV hier op de site redelijk grof.

Het bestuur van HPV is al jaren bezig met de ligfiets te promoten in België, al veel langer dan het merendeel van de leden van de Gentse liggers.

Momenteel hebben ze wat problemen met hun site, maar als bij ons een paar leden (webmasters Wim en Geert bvb) verdwijnen denk ik dat onze site ook misschien zou kunnen plat liggen. Bij organisaties zoals HPV en GL draait alles doordat een aantal enthousiaste vrijwilligers daar heel veel vrije tijd in steken.

Laat ons dus geen beledigingen over en weer sturen maar aanvullingen proberen te vinden. Ik vind het dus goed dat Wouter probeert samen te werken.

Ook omtrent het lidgeld kan je heel veel discussieren, maar ooit zal je toch (wegens verzekerings- en aansprakelijkheidsredenen) naar een officiële vereniging moeten overgaan.

Groeten

Luc - lid van hpvbe, hpvnl en GL - Willaert

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#67 Bericht door Duckjibepete »

Ik kan Luc hierin volledig bijtreden.

:idea: Ten eerste: HPV is een officiële organisatie die de Belgische ligfietsers vertegenwoordigt, net zoals de andere HPV's over de rest van de wereld.
Zij zorgen in de eerste instantie voor een reglementair verloop van wedstrijden, verzekeringen en al de rompslomp dat zulk een organisatie met zich meebrengt.

:idea: Ten tweede: Jullie mogen niet vergeten dat deze mensen inderdaad al jaaaaren bezig zijn met ligfietsen, zij de pioniers zijn en niet de mensen die elke dag een forum van het nodige leesvoer voorzien. En als je ziet hoe groot de gebruikerslijst is van het forum van de gentseliggers, en hoe weinig mensen je daarvan dan tegenkomt als er dan al eens een toertocht gereden wordt, dan zou ik hier maar niet te luid staan roepen dat HPV niet werkt! Hoeveel mensen waren er op het Ligfietstreffen? Eigenlijk zou zo goed als iedereen die op het forum grote woorden staat te verkopen over ligfietsen daar moeten geweest zijn :!:

:idea: Ten derde: Het zou volgens mij inderdaad het beste zijn dat er in dit kleine wereldje aan hetzelfde zeel getrokken wordt. Gentseliggers zou dus het forum kunnen, nee, moeten zijn onder de vleugels van HPV. Eigenlijk is dat de beste oplossing. Dan heeft bv zo een treffen onmiddelijk nationale en internationale belangstelling, ook van de pers. Nu waren we al gelukkig dat er zondag, toen er trouwens al een heleboel mensen naar huis waren, iemand van Het Nieuwsblad langs kwam...

:idea: Ten vierde: Waarom zouden er geen spontane tochten meer kunnen georganiseerd worden zoals dat nu het geval is? Op de kalender van de gentseliggers staan ook tochten, maar ondertussen zijn er wel enkele keren per maand spontane tochten.

:idea: Ten vijfde: Ik ben ook al begin 2005 lid van HPV, en heb ook nog geen boekje ontvangen, maar dan vraag je dat persoonlijk aan iemand van HPV, en die zal je dan wel kunnen zeggen waarom. Hier op een forum een organisatie staan afbreken brengt geen zoden aan de dijk, als je denkt dat je het beter kan, dan doe je zoals Wouter, en bied je je diensten aan aan HPV!

Neen, ik ben geen fietsfreak, want was vandaag aan het surfen op zee, en morgen ook, er is trouwens nog iets anders dan ligfietsen alleen. Maar niettegenstaande vind ik het de meest efficiënte manier van fietsen en ik promoot die vorm van verplaatsen dan ook graag. HPV doet dit ook. Waarom dan moeilijk gaan doen?


Voilà, ik heb gesproken. Voor diegene die mij kennen, ik draag het hart op de tong, ga geen discussie uit de weg, maar als ik fout ben dan aanvaard ik dat ook. :wink:
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#68 Bericht door Johan Clerx »

Wijze woorden peter.
Als ik de reacties op dit onderwerp nog eens nalees merk ik trouwens dat heel wat mensen er zo over denken.
Het lijkt me dat de soep ondertussen al heel wat is afgekoeld. :roll:

Van de andere kant denk ik wel dat deze discusie effe nodig was om een en ander een duwtje in de juiste richting te geven.

Laten we nu maar effe afwachten wat de toekomst brengt...

Gast

#69 Bericht door Gast »

Klein artisanaal familiebedrijf helpt grote onderneming en gaan achteraf gezamenlijk op de fles. Alleen de directeurs blijven over.
Ik kan maar beter op voorhand het programma afsluiten en de stekker uittrekken.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#70 Bericht door Wouter D »

patrick, wat ben je toch negatief gezind?

als je er niet achterstaat, zal niemand je daarom scheef gaan bekijken, maar zou willen vragen van er ook niet voor te staan. als ik wil proberen een handje te helpen in de nationale vereniging is dat mijn zaak, en als het forum blijft zoals het is, zie ik het niet direct verkeerd lopen, of ben je bang dat het forum niet meer loopt als ik er minder tijd in steek?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#71 Bericht door wost »

Patrick Pevenage schreef:Klein artisanaal familiebedrijf helpt grote onderneming en gaan achteraf gezamenlijk op de fles. Alleen de directeurs blijven over.
Ik kan maar beter op voorhand het programma afsluiten en de stekker uittrekken.
Wat een negativisme zeg.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#72 Bericht door eeuwige reiziger »

Luc Willaert schreef:ik ben nu voor het derde jaar lid van hpv. Ik heb nog nooit problemen gehad om het boekje te ontvangen.
Op welke miraculeuse manier ben je dan lid geworden? Welke heilige afgeroepen? Na een bedevaart met de fiets naar Santiago?

Immers, nadat ik aan het begin van deze week voor de derde keer mijn aanvraag tot lidmaatschap heb doorgestuurd, wacht ik nog steeds op een reactie van HPV.

Toch vind ik de reacties van sommige leden t.o.v. HPV hier op de site redelijk grof.
Vind je dat? Wat is er dan grof aan het hekelen van het totaal immobilisme van HPV? Is het dan niet grof aanvragen tot lidmaatschap die twee, drie tot zelfs vier keer worden doorgestuurd, niet te behandelen? Is het dan niet grof geen infopakketje op te sturen aan mensen die erom vragen en zelfs hun lidgeld betalen?
Het bestuur van HPV is al jaren bezig met de ligfiets te promoten in België, al veel langer dan het merendeel van de leden van de Gentse liggers.
Van al die promotie heb ik, die tot voor enkele maanden totaal niets afwist van ligfietsen, wel heel weinig gemerkt. Wel ben ik in de ligfietswereld getuimeld door de promotieacties van Dries en de werking van de Gentse Liggers. Dan vraag ik me af waaruit die promotie van HPV dan wel moge bestaan.
peter schreef::idea: Ten eerste: HPV is een officiële organisatie die de Belgische ligfietsers vertegenwoordigt, net zoals de andere HPV's over de rest van de wereld.
Zij zorgen in de eerste instantie voor een reglementair verloop van wedstrijden, verzekeringen en al de rompslomp dat zulk een organisatie met zich meebrengt.
Een organisatie vertegenwoordigt slechts de mensen die ervan lid zijn. Een vakbond als het ACW of het ABVV vertegenwoordigt me niet, want ik ben er geen lid van. Bijgevolg moeten ze ook geen grote mond opzetten dat ze "alle" werknemers vertegenwoordigen. Hetzelfde geldt voor HPV.

Als de landelijke werking van HPV dan al zo mak en doods is, dan vraag ik me trouwens af waaruit hun vertegenwoordiging dan bestaat.

Ik zie trouwens dat het altijd weer gaat over wedstrijden en de daarbij horende verzekeringen. Dat is allemaal goed en wel, maar een groot aantal "liggers" heeft geen boodschap aan wedstrijden.
:idea: Ten tweede: Jullie mogen niet vergeten dat deze mensen inderdaad al jaaaaren bezig zijn met ligfietsen, zij de pioniers zijn en niet de mensen die elke dag een forum van het nodige leesvoer voorzien.
Kan best zijn, maar je moet Eddy Merckx nu ook niet meer op de fiets zetten. Soms is er nieuw bloed nodig. En de vroegere verdiensten van een vereniging zijn geen waarborg voor haar huidige werking.
En als je ziet hoe groot de gebruikerslijst is van het forum van de gentseliggers, en hoe weinig mensen je daarvan dan tegenkomt als er dan al eens een toertocht gereden wordt, dan zou ik hier maar niet te luid staan roepen dat HPV niet werkt! Hoeveel mensen waren er op het Ligfietstreffen? Eigenlijk zou zo goed als iedereen die op het forum grote woorden staat te verkopen over ligfietsen daar moeten geweest zijn :!:
Ik veronderstel toch dat de Gentse Liggers geen sekte is?! Dat er dus geen dwang is en dat mensen ook nog een sociaal leven hebben dat hen soms ergens anders roept?! Of vergis ik me?
:idea: Ten derde: Het zou volgens mij inderdaad het beste zijn dat er in dit kleine wereldje aan hetzelfde zeel getrokken wordt. Gentseliggers zou dus het forum kunnen, nee, moeten zijn onder de vleugels van HPV. Eigenlijk is dat de beste oplossing. Dan heeft bv zo een treffen onmiddelijk nationale en internationale belangstelling, ook van de pers. Nu waren we al gelukkig dat er zondag, toen er trouwens al een heleboel mensen naar huis waren, iemand van Het Nieuwsblad langs kwam...
Internationale en nationale belangstelling gewaarborgd omdat HPV het onder zijn hoede neemt? Wat doet je dat besluiten? Als ze nog geen infopakket naar toekomstige leden kunnen sturen, wie of wat leert ons dan dat ze de pers op de hoogte brengen? En denk je nu werkelijk dat alle journalisten wildenthousiast worden bij het horen van de naam "HPV" en bijgevolg onmiddellijk in hun wagen springen en naar het ligfietstreffen stormen?
:idea: Ten vijfde: Ik ben ook al begin 2005 lid van HPV, en heb ook nog geen boekje ontvangen, maar dan vraag je dat persoonlijk aan iemand van HPV, en die zal je dan wel kunnen zeggen waarom. Hier op een forum een organisatie staan afbreken brengt geen zoden aan de dijk, als je denkt dat je het beter kan, dan doe je zoals Wouter, en bied je je diensten aan aan HPV!
Mijn vraag is dan hoe je je diensten aanbiedt, als men vanuit HPV nog niet eens je aanvraag tot lidmaatschap wil behandelen... Ik denk trouwens dat men hier op dit forum niet de bedoeling heeft HPV af te breken, maar alleen te wijzen op een aantal zaken die gewoon niet kunnen. In een maand tijd heb ik bijvoorbeeld al drie keer mijn lidmaatschapsaanvraag doorgestuurd (de laatste keer aan het begin van deze week). Tot nu toe heb ik geen enkele reactie ontvangen. Denk je nu dat dit mij stimuleert nog lid te worden? Of dat ik op die manier een hoge dunk krijg van HPV?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#73 Bericht door Wouter D »

er is duidelijk iets mis met die lidmaatschapslink op de site! de webmaster van de site is het zelf aan het bekijken, is zelfs de achtergrond van het probleem komen bekijken hier op het forum, dat is volgens mij een teken van ik wil!
Om een site die je zelf niet gemaakt hebt te ontdoen van fouten, moet je al ver staan in de kennis ervan.
Nu heb ik eens te meer bevestiging van een nieuwe site gekregen, helaas nog geen blik mogen werpen, maar ik ga uit van de veronderstelling dat ze nu in sneltempo proberen die klaar te krijgen. Ik zelf ken er de ballen van.

Ik stel voor dat iedereen die wenst lid te worden van HPV en die door toedoen van het probleem geen gehoor krijgt, zijn gegevens doorsture naar mij, zij het via privebericht, zij het via email.
ok, ik kan hier iedereen die een bericht in die zin poste opvatten als ginteresseerde, maar heb liever dat ze zich zelf aanmelden, zodoende maak ik geen misbruik van hun gegevens. Dan regel ik met hpv dat ze zo snel mogelijk een infopakket of zo voorzien in jullie bus. op basis daarvan kunnen jullie dan nog steeds beslissen of je dit jaar al lid word, of volgend jaar pas.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#74 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:er is duidelijk iets mis met die lidmaatschapslink op de site! de webmaster van de site is het zelf aan het bekijken, is zelfs de achtergrond van het probleem komen bekijken hier op het forum, dat is volgens mij een teken van ik wil!
Wouter, ik heb mijn aanvraag/aanvragen per e-mail verstuurd. Los van de site.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#75 Bericht door Wouter D »

heb dan even geduld, ik zie de voorzitter dinsdag, zal er hem persoonlijk naar vragen.
let wel, meestal sturen ze dan een infopakketje via de post, en met de feestdagen van deze week, zijn er niet zoveel werkdagen van de post geweest he.
maar je hebt wel gelijk, het zou helemaal niet verkeerd zijn, dat bij gelijk welke mail een antwoordje word teruggemaild dat de aanvraag gelezen en verwerkt wordt, zo weet de aanvrager tenminste dat hij verhoord wordt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie