WAW04 will ride again!

Welke denk je dat Koen gaat houden na een maand testen van beide?

Quest
6
30%
Waw
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Bericht
Auteur
Gast

#46 Bericht door Gast »

waar kan je dat kopen?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#47 Bericht door Edje »

Wij kopen het in de modelbouw winkel, maar ze hebben dat niet allemaal, maar in de Brico van Heusden is de baas een modelbouwer en die kan het leveren in de drie kleuren en gewenste dikte. Soms zelfs uit voorraad, dus moet hoofd magazijn dat toch in stock hebben he.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#48 Bericht door wost »

Aan de poll te zien is de waw veel populaider dan de quest. Als dit een trend is dan gaan de wachttijden voor de waw stijgen en zijn de mensen die questen bestelden als belegging dik de pineut.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#49 Bericht door de bakker »

wost schreef:Aan de poll te zien is de waw veel populaider dan de quest. Als dit een trend is dan gaan de wachttijden voor de waw stijgen en zijn de mensen die questen bestelden als belegging dik de pineut.
ach ach, zo'n beetje anti Q zijn is trendy. Q rijders zijn dan misschien volgens sommigen de pineut maar in ieder geval gelukkige pineuten.

Heel eigenaardig toch zo'n dingen. ik lees dat de nieuwste WAW bij thuiskomst eerst op punt moet gezet worden! "met schuurpapier jandorie". Toen ik mijne Q thuishad ben ik beginnen rijden en........ ik rij nog steeds rondjes......... als ne gelukkige pineut. :lol:

Gast

#50 Bericht door Gast »

de bakker schreef:... ik rij nog steeds rondjes......... als ne gelukkige pineut. :lol:
Ja maar Daniël, die rondjes mogen wel in diameter niet te kort liggen want als er met een Quest te keren valt moeten de voeten buiten het koetswerk voor de ongekende stand 'dringend manueel grondvoetenwerk achteruit en daarna maar weer op goed geluk vooruit'.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#51 Bericht door de bakker »

Patrick Pevenage schreef:
de bakker schreef:... ik rij nog steeds rondjes......... als ne gelukkige pineut. :lol:
Ja maar Daniël, die rondjes mogen wel in diameter niet te kort liggen want als er met een Quest te keren valt moeten de voeten buiten het koetswerk voor de ongekende stand 'dringend manueel grondvoetenwerk achteruit en daarna maar weer op goed geluk vooruit'.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar iedere Q rijder zal het uitzingen, de rondjes met de Q kunnen niet groot genoeg zijn. Terwijl sommigen nadenken over de voordelen van een hulpmotortje in hun mobiel dansen de Q's in steeds grotere cirkels en zingen de rijders, pineuuuuuuuuuuut ! ! !

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#52 Bericht door wost »

de bakker schreef:
wost schreef:Aan de poll te zien is de waw veel populaider dan de quest. Als dit een trend is dan gaan de wachttijden voor de waw stijgen en zijn de mensen die questen bestelden als belegging dik de pineut.
ach ach, zo'n beetje anti Q zijn is trendy.
Oei twas een vaststelling, het verbaasde me eigenlijk. das alles.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#53 Bericht door Luc Willaert »

de bakker schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Maar iedere Q rijder zal het uitzingen, de rondjes met de Q kunnen niet groot genoeg zijn.
Probleem is natuurlijk dat je 4 jaar moet wachten eer je kan beginnen met rondjes rijden :oops: :cry: :(

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#54 Bericht door Wijnandt »

de bakker schreef:ach ach, zo'n beetje anti Q zijn is trendy. Q rijders zijn dan misschien volgens sommigen de pineut maar in ieder geval gelukkige pineuten.
Heel eigenaardig toch zo'n dingen. Ik lees dat de nieuwste WAW bij thuiskomst eerst op punt moet gezet worden! "met schuurpapier jandorie". Toen ik mijne Q thuishad ben ik beginnen rijden en........ ik rij nog steeds rondjes......... als ne gelukkige pineut. :lol:
Ooit is ergens op dit forum gesteld dat iedereen de beste velomobiel heeft, ongeacht het merk ervan :D Anti-dit of dat heeft dus geen zin, want dan kun je niet meer als gelijkwaardigen met elkaar van gedachten wisselen.

En ja, ik draai er niet omheen: als ik aanvullende werken moet doen om m'n WAW naar m'n zin te krijgen dan schrijf ik dat netjes op, ter lering ende vermaak van iedereen.

Vanmiddag was ik nog grieperig, maar ik kon het toch niet laten om in m'n WAW te stappen en ff een ommetje te maken. Opvallend was dat het instappen mij nu geen enkele moeite kostte. De extra klittenbanden en viltstrookjes achter aan de kap met visier hebben het gerammel aanmerkelijk gereduceerd. Ik kon mij weer verbazen over het werkelijk buitengewone comfort van het zitje met 3.5 cm dikke Ventisit matje en hoofdsteun.

Het grote voordeel van de kap met visier is dat ik beschut ben tegen de rijwind in het gezicht. Ik heb het visier zover omhoog dat ik gemakkelijk onder de spleet door naar voren kan kijken. Immers, mocht het visier gaan aandampen, dan heb ik daar zo min mogelijk last van. Zelfs met die spleet houdt het kapje+visier praktisch alle rijwind uit het gezicht.

Ik weet niet hoe andere velomobilisten dit ervaren, maar de harde rijwind in het gezicht is een groot nadeel, vooral als het echt koud is. Voor mij is dit een doorslaggevend nadeel, en een heel groot voordeel van de WAW.

Ik weet het, de Quest heeft een z.g. racekap, maar dat vind ik een ontzettend lomp geval. 't Lijkt wel een verdwaalde duikershelm...

Als antwoord op een eerdere vraag van Wouter: mijn visier is helder, dus niet zonwerend. Voor op/in de fiets kan ik kiezen tussen twee zonnebrillen, beide op sterkte, dus een zonwerend visier vind ik minder belangrijk.

'k Ben bang dat een WAW met donker visier wel heel erg gaat lijken op 'n mafia staff car. En zelfs al is dat zo, daarmee moet je niet nodeloos te koop lopen...
Bijlagen
Zo'n duikershelm bedoel ik nou...
Zo'n duikershelm bedoel ik nou...
images.jpeg (1.04 KiB) 2780 keer bekeken
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#55 Bericht door Luc Willaert »

Dat boven-aanzicht is wel een prachtige foto.

Heb je nog ergens een mooie zij-aanzichtfoto?

dirk65

#56 Bericht door dirk65 »

misschien stemmen ze allemaal op de waw in de hoop dat dan de quest in de verkoop komt.... :twisted:

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#57 Bericht door de bakker »

Luc Willaert schreef:
de bakker schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Maar iedere Q rijder zal het uitzingen, de rondjes met de Q kunnen niet groot genoeg zijn.
Probleem is natuurlijk dat je 4 jaar moet wachten eer je kan beginnen met rondjes rijden :oops: :cry: :(
ook dit is eigenlijk 'prietpraat'. er staat er eentje tweedehands te koop op ligfiets.net binnen een paar weken kan je eigenaar zijn.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#58 Bericht door Luc Willaert »

de bakker schreef:
Luc Willaert schreef:
de bakker schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Maar iedere Q rijder zal het uitzingen, de rondjes met de Q kunnen niet groot genoeg zijn.
Probleem is natuurlijk dat je 4 jaar moet wachten eer je kan beginnen met rondjes rijden :oops: :cry: :(
ook dit is eigenlijk 'prietpraat'. er staat er eentje tweedehands te koop op ligfiets.net binnen een paar weken kan je eigenaar zijn.
Maar je moet wel meer betalen dan een nieuwe :P :cry: :(

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#59 Bericht door de bakker »

Kwaliteit heeft een prijs :lol:

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#60 Bericht door Wijnandt »

de bakker schreef:Kwaliteit heeft een prijs :lol:
Ja, da's de Quest van Wim Schermer. Het hoogste bod is nog altijd veel minder dan m'n WAW heeft gekost.

Dus ik ben het helemaal eens met De Bakker... :D
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

Plaats reactie