WAW04 will ride again!

Welke denk je dat Koen gaat houden na een maand testen van beide?

Quest
6
30%
Waw
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

WAW04 will ride again!

#1 Bericht door nestofdragons »

Proes en Johan hebben reeds het vermeld. Ik heb nu ook een Waw. 8)

Ik had gehoopd om de Waw klaar te krijgen tegen de rit naar Adegem. Zal worden voor de rit langs de Schelde. Enne ... het wordt dan een historisch moment. Want ...de organisator van die rit was de vorige eigenaar. Trobken. Yep, het is Waw04. Een stukje geschiedenis dus in de Waw-history.
Hij werd helaas door een aanrijding met een brommer niet meer gebruikt. De schade is herstelbaar met wat kevlar. Schilderwerk wordt maar pas ondernomen nadat ik de Waw een maand heb getest en besloten welke ik dan ga houden. Lamborghini lichtgroen wordt het kleur. Reflecterende stickers met mijn Nest of Dragons logo en het logo van Tim (als hij wilt).
Degene die ik hou gaat ook een kleine verandering doorgaan qua verlichting. Wordt een halve kerstboom.
Allez ... mijn velomobiel gaat echt iets leuks worden en echt iets persoonlijk. Ik zie er al naar uit. 8)
Laatst gewijzigd door nestofdragons op vr 03 feb 2006, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WAW04 will ride again!

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

nestofdragons schreef:Proes en Johan hebben reeds het vermeld. Ik heb nu ook een Waw. 8)

Ik had gehoopd om de Waw klaar te krijgen tegen de rit naar Adegem. Zal worden voor de rit langs de Schelde. Enne ... het wordt dan een historisch moment. Want ...de organisator van die rit was de vorige eigenaar. Trobken. Yep, het is Waw04. Een stukje geschiedenis dus in de Waw-history.
Hij werd helaas door een aanrijding met een brommer niet meer gebruikt. De schade is herstelbaar met wat kevlar. Schilderwerk wordt maar pas ondernomen nadat ik de Waw een maand heb getest en besloten welke ik dan ga houden. Lamborghini lichtgroen wordt het kleur. Reflecterende stickers met mijn Nest of Dragons logo en het logo van Tim (als hij wilt).
Degene die ik hou gaat ook een kleine verandering doorgaan qua verlichting. Wordt een halve kerstboom.
Allez ... mijn velomobiel gaat echt iets leuks worden en echt iets persoonlijk. Ik zie er al naar uit. 8)
Dus, dat wordt een verscheurende keuze tussen Q of WAW?! Ongetwijfeld zullen er wel wat verschillen te bemerken vallen.

Ik dacht trouwens dat de WAW004 aan Koen toebehoorde en niet aan Hans. Heeft Hans niet WAW008?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#3 Bericht door Luc Willaert »

Hans had vroeger WAW 04, maar na een hardhandige ontmoeting met een bromfiets is die een jaar later vervangen door WAW 08.

Er zit er lang verzekeringsverhaal achter, maar dat kan je best aan Hans vragen.
Laatst gewijzigd door Luc Willaert op di 31 jan 2006, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: WAW04 will ride again!

#4 Bericht door Luc Willaert »

nestofdragons schreef:Proes en Johan hebben reeds het vermeld. Ik heb nu ook een Waw
Heb je die al gekocht, of gebruik je die voorlopig?

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#5 Bericht door nestofdragons »

the money is on its way. So .... sold.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#6 Bericht door Luc Willaert »

nestofdragons schreef:the money is on its way. So .... sold.
Ik wist niet dat hij te koop was. Zou wel interesse hebben, maar mijn budget is niet zo groot.

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#7 Bericht door nestofdragons »

Euh ... Luc... voor nen keer dat ik de juiste vraag stelde op het juiste moment, had ik wel heel veel geluk. Ik dacht eerst dat Tim die Waw als muurdecoratie wou gebruiken. En ik denk dat ik niet de enige was met dat idee.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#8 Bericht door nestofdragons »

Vandaag de aandrijving in orde gemaakt. Die Rohloff schakelt lekker!

Het nieuwe zitje is effie wennen. Het is open aan de achterkant en ik vervorm de stoel een beetje bij het trappen. Ik heb wel gezien dat er onder die stoel nogal veel plaats is. Ideale plaats voor het opbergen van reservemateriaalen tools. En dan is er nog wat plaats, denk ik. Het opbergvak dat ik later zou maken gaat dan ook gebruikt worden als stoelsteun om te maken dat hij niet links- rechts gaat. Wie weet ... misschien plaats ik ook een soort van rubbervering om dan toch nog een soort van achtervering te hebben voor de bestuurder.

Verlichting wordt een volgende item. Ben zinnes om dit te doen op de plaatsen van de nieuwe WAW. Bij de oude versie stonden de lichten en spiegels blijkbaar op de kap. Dat wil ik niet.

Eenmaal ik gekozen heb welke ik ga houden, dan zal deze voorlopige verlichting vervangen worden door een nogal speciale verlichting op een mast achter de kap. Lees "Matriaal en Techniek", "verlichtingscel voor velomobielen".

De Waw heeft echt die versteviging bij de plaats van de aanrijding nodig. De barst naast de wielkast zorgt ervoor dat je bij het sturen niet de stuurstang beweegt, maar het koetswerk vervormt. Drie lagen kevlar gaan dat verhelpen. Materiaal en raad komen van Dries. Bedankt voor de tips, Dries.

Volgens de leerlingen op mijn school ziet deze velomobiel er cooler uit. Ik moet voor hun die gele banaan maar weg doen. Ik weet het nog niet. Eerst een maandje testen.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#9 Bericht door Duckjibepete »

miljaarde Koen, eerst ewa zelfbouwtoestanden, en nu rijdt meneer met twee velomobielen!!! Ni te schatten! Proficiat!!! Ik zie u hier twee maand terug nog aankomen met uw gelast lig-bmxke :lol:

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#10 Bericht door Johan Clerx »

Het kan idd soms snel gaan ... Ik ben in ieder geval eens benieuwd welke van de twee je gaat houden. We kunnen daar misschien weddenschappen voor beginnen af te sluiten. :roll:

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

weddenschap

#11 Bericht door fred101060 »

Dat lijkt mij toch niet zo moeilijk dat wordt natuurlijk de quest--------ja ik weet het is de mooiste.
www.kingstar.nl
mijn sponsor

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

#12 Bericht door fred101060 »

mmmmmmmmmmmm heb even nagedacht is toch de mango :lol: maar wat moet ik er van denken als ik ook in de waw heb gereden of ben ik dan het spoor bijster :roll: denk dat er geen velomobiel bestaat dat een ieder aanspreekt, of mis ik dan wat.
www.kingstar.nl
mijn sponsor

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#13 Bericht door nestofdragons »

Heb vandaag ook mijn eerste road-test gemaakt met WAW04. Gewoon eens om te kijken hoe de geluiden zijn. Yep, ik moet rubbers plaatsen tussen de panelen. Anders rammelt het teveel.
Ik was niet opgewarmt want ik deed maar één straatje heen en terug tijdens de middag pauze, vlak voor het eten.
Lekker scheuren langs de naar huis slenterende studenten! Wou effie tonen dat het geen slak was. Heb blijkbaar een positieve indruk nagelaten volgens de commentaar. ;)
Waw-rijden is toch anders dan Quest-rijden. Het is effie wennen. Wel een leuk gevoel van volledig dicht te zitten. Maar ... mijn hoofd heeft de zijkanten van de koepel al een paar keer geraakt. Euh ... rubber ook hier plaatsen, denk ik.

Ik ga weldra eens een ritje doen van meerdere kilometers om hem eens echt te testen qua baangebruik. Maar dan wil ikeerst mijn versteviging geplaatst hebben bij mijn stuurbehuizing (vroegere plaats van scheur na ongeval).

Een weddenschap. Euh ... ik ben eens benieuwd. Zal er een poll voor maken.

Jaja, Peter, ik weet dat het verschil tussen mijn begin en nu qua ligfietsen nogal in een stroomversnelling zat. Dat is typisch mij. Als ik ergens voor ga, dan haal ik het onderste uit de kan. Deze velomobielen garanderen ook meer mijn aantal kilometers tijdens de winterperiode. Ik zie dat dit bij de open ligfietsen terugvalt op heeeeeeeel weinig! :shock:
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
lotr_mtd
Belofte
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 28 okt 2005, 20:02
Postcode: 2650
Locatie: Edegem

#14 Bericht door lotr_mtd »

ik denk dat het de quest zal blijven.
dus we staan nu op:
quest: 1
WAW: 0

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#15 Bericht door Edje »

[quote="nestofdragons"]Maar dan wil ikeerst mijn versteviging geplaatst hebben bij mijn stuurbehuizing (vroegere plaats van scheur na ongeval).
quote]

nest waar haal je je epoxy?? indien je dit in een winkel haald kan je misschien ook pva folie mebrengen dit is een folie die de eigenschap heeft om heel soepel te worden als hij nat word, eens soepel afdrogen en over je gelamineerde mat leggen, dan is de binnen kant terug mooi glad en heb je nie thet risico dat je van die vervelende epoxypinnen krijgt om je bennen aan open te halen.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie