WAW04 will ride again!

Welke denk je dat Koen gaat houden na een maand testen van beide?

Quest
6
30%
Waw
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Bericht
Auteur
Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#61 Bericht door Frank D »

djeezes, bakker, wordt je dat nu nooit beu? :roll:

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#62 Bericht door nestofdragons »

Vanddag heb ik de rit langs de Schelde gereden in de Waw.

Het was eerst effie kantje boord om mee te kunnen. Ik had een technisch probleem. Eén van mijn kettingbuizen deed heeeel raar. :( Die kreeg ik niet meer goed vastgezet en er zat echt veeeel wrijving op. Bij het demonteren van de buis merkte ik op dat er in de buis een sliert rubber zat. :shock: Geen wonder dat ik bij de laatste ritten zo moe werd!

Kettingbuis werd even voor deze rit eruit gelaten. Euh ... eerlijk gezegd... ik ga ze eruit laten en ga pogen een kap over de beide kettingen (strakke deel en terugloop) te maken in kunststof. Zo vermindert de wrijving en ook de mogelijkheid dat ik vuile broeken heb.

Vandaag kreeg ik veel de opmerking dat ik beter een borstel op mijn neus zet en dan loon moet vragen aan de gemeentekuisdienst. Yep, mijn Waw-neus heeft nogal veel schuine plaatsen geraakt aan volle snelheid. Elke borduur en veel heuveltjes! Nonde! Probleem wordt maandag verholpen. Ik ga de bevestigiingsgaten aan de onderkant van de neus wat verder uitfrezen en dan de neus wat meer naar bovenkantelen en vastzetten. Ook ga ik pogen met wat rondellen of andere dingen de veerpoten wat langer te maken en zodoende mijn Waw wat hoger te zetten.

Allez, op dit moment is mijn beoordeling van mijn velomobielen 100% omgeslagen. IK WIL DIE WAW NU HOUDEN! Ik heb voor de eerste keer echt kunnen genieten van de Waw. Zat lekker open, had goed zicht, scherp kunnen sturen en zovoort. Waaaaaaaw, leuk!

Morgen plan ik een avondrit en ik ben beneiwd of ik dan nog hetzelfde idee ga hebben. De lichten die nu op de Waw staan beschijnen meer de zijkanten van de Waw dan de baan. Tot mijn verrassing merk ik dat bij de andere Waws die lichten ook daar staan. Huh? Hebben die andere Waws daar dan geen last mee? Ik ben nu zinnes om die lichtpoten tot SERIEUS naar voor te schuiven! Die komen op de zijkanten van mijn neuspaneel te staan, zunne. I wanna see the road! En vooral de borduren! ;)
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#63 Bericht door wost »

Wijnandt schreef:
de bakker schreef:Kwaliteit heeft een prijs :lol:
Ja, da's de Quest van Wim Schermer. Het hoogste bod is nog altijd veel minder dan m'n WAW heeft gekost.
Hoeveel is dat dan?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

#64 Bericht door fred101060 »

Op dit moment meer dan de nieuwprijs. kijk maar op

http://wimschermer.blogspot.com/
www.kingstar.nl
mijn sponsor

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#65 Bericht door de bakker »

De prijs van een velomobiel ! De prijs van een velomobiel is gewoon de prijs van een Mango en/of Quest met als meerprijs het niet moeten wachten en als mindering de leeftijd van de mobiel.

Meteen kan je daar alle velomobielen over dezelfde kam scheren. Wil ik het zelf schrijven? Het is ongelooflijk dat de Q en M zo'n gegeerde dingen niet een flink stuk omhoog gaan in prijs.

En ander punt is dus het fantastisch rijden van een Q en/of M. Laat er es eentje speciaal op je maat zetten en ga daar es een weekje mee rondbollen. je wil er gewoon niet meer uit.

Onze vriend nestofdragons die moeite heeft om in de WAW te passen kan niet makkelijk zitten in een Q! Ttz de Q die hij heeft, is er eentje zonder verlaagde bodem en dus is ie eigenlijk te groot voor 'die' Q.

Dit is mijn idee en zal dus verkeerd zijn :roll:

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#66 Bericht door Wijnandt »

nestofdragons schreef: [KNIP in interessant verhaal] Allez, op dit moment is mijn beoordeling van mijn velomobielen 100% omgeslagen. IK WIL DIE WAW NU HOUDEN! Ik heb voor de eerste keer echt kunnen genieten van de Waw. Zat lekker open, had goed zicht, scherp kunnen sturen en zovoort. Waaaaaaaw, leuk!
Koen, je bent nu aardig op dreef. Interessant voor ons is nu waarom de WAW in je achting is gestegen ten opzichte van de Quest. Want voor hetzelfde geld had je na 'n mooie Scheldetocht met de Quest misschien hetzelfde gezegd over de Quest :?:

Op de velomobielsite van Mary Arneson staat een vergelijkende beoordeling van 5 verschillende Europese velomobielen, geschreven door Tony Eastwood die daarvoor speciaal naar de Lage Landen is gekomen vanuit Groot-Brittannië.

Interessant is natuurlijk dat het de vergelijkende indrukken zijn van 1 man, waardoor de onderlinge vergelijking ook voor anderen interessant is. Zie http://www.velomobiling.net/modules.php ... age&pid=17

De vraag van Luc over foto's van WAW015 van opzij: m'n hoop is gevestigd op een fotosessie als het wat mooier weer wordt. Een vriendin van ons kan ERRUG goed fotograferen, en wil ook de WAW in de zoeker nemen. Maar dat duurt nog even.
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

Gebruikersavatar
fred101060
kmvreter v/d maand
Berichten: 268
Lid geworden op: wo 06 apr 2005, 18:10
Locatie: purmerend
Contacteer:

#67 Bericht door fred101060 »

Is natuurlijk de grote hamvraag :?: wat heb je er voor over om niet te hoeven wachten :mrgreen: :mrgreen:
www.kingstar.nl
mijn sponsor

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#68 Bericht door Wouter D »

tjah, ik raak niet over die streep de mango of quest eens goed te testen. ik heb een limit waar ik goed in pas en waarmee ik me goed kan uitleven.
en veelal denk ik niet meer te willen, ik heb dit jaar al dire keer zoveel met een open liggers gereden als met de limit.

swinters rij ik persoonlijk liver open, behalve dan als het regent of sneeuwt en voor bepaalde toepassingen.
des zomers ga je me dan wel weer meer met de limit zien, de clu achter dit gegeven, heb ik zelf nog niet echt gevonden, maar kom.

ik denk dat als ik ooit een Q of M test, dan is het gewoon in de zin van de kat uit de boom kijken en hopen dat er eens ergens een schoon okkazie uit de lucht valt, en ja zelfs de grote Q is beetje krap voor me in de zin, dat het anders is dan de limit (is wat smaller)

swat, ik kijk ziwat alles een beetje uit de boom, moest brecht nu eens rap werk maken van de digitale waw die dus ietsje groter zou zijn dan de huidige met dezelfde technologie, dan zou ik vanuit het vlaamse stanpunt ene durven bestellen om de ontwikkeling te bevorderen, al zou dat moeten betekenen dat de limit daarvoor van eigenaar moet veranderen.
Misschien tijd voor een nieuwe topic?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#69 Bericht door wost »

de bakker schreef:De prijs van een velomobiel ! De prijs van een velomobiel is gewoon de prijs van een Mango en/of Quest met als meerprijs het niet moeten wachten en als mindering de leeftijd van de mobiel.

Onze vriend nestofdragons die moeite heeft om in de WAW te passen kan niet makkelijk zitten in een Q! Ttz de Q die hij heeft, is er eentje zonder verlaagde bodem en dus is ie eigenlijk te groot voor 'die' Q.

Dit is mijn idee en zal dus verkeerd zijn :roll:
drie waarheden als een koe.

euh 2 bedoel ik :wink:
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#70 Bericht door quattrovelootje »

Wouter schreef:moest brecht nu eens rap werk maken van de digitale waw die dus ietsje groter zou zijn dan de huidige met dezelfde technologie, dan zou ik vanuit het vlaamse stanpunt ene durven bestellen om de ontwikkeling te bevorderen
Zittik ook op de wachten, en dan nog het liefst op ene die écht rijdt en niet alleen digitaal.

Tihamér -...
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#71 Bericht door nestofdragons »

Daniel, ik zat niet lekker in de Waw, maar heb nooit geklaagt over de Quest op dat vlak. Geen probleem met de zit. Enkel dat ik met mijn knieën af en toe het het stuur zit. Maar een aangepaste stuurvasthouding was hiervoor de oplossing.

Heb net een rit in mineur gemaakt. Ik was zinnes om deze avond naar de dansschool te rijden. Een lieftalig vrouwtje had eens gevraagd om die ligfiets van mij te zien. Maar ... het sneeuwde. Dus wou ik eens een kort tochtje maken om te zien of sneeuw een probleem zou zijn. Yep. EEN GROOT PROBLEEM!

Het zicht met de kap dicht is ... nul! Het vizier openzetten maakt dat alle sneeuw bij een snelheid van dertig al naar binnen komt vliegen. Recht in mijn gezicht. Bij de Quest zou ik mijn gezicht beschermd hebben met een Buff, muts, helm en fietsbril. Maar ik zat in een gesloten velomobiel, dus ik dacht ... nietske nodig. WRONG THOUGHT! Menslief, dat was een ellendig stukje rijden.

Als klap op de vuurpijl kwam mijn ketting van mijn voorkettingwiel. Bij een poging om het erop te leggen brak mijn ketting. AAAAAAARRRGGGGHHH. De eerste keer dat ik zo'n ellende meemaak op die afstand van mijn huis. Gelukkig was ik dichtbij mijn ex-schoonouders. Heb daar de Waw gezet en verder te voet naar huis gegaan.

IK ZIT WEERAL IN EEN DILEMMA! Waw of Quest?! :?

De Waw was gisteren zo leuk omdat ik open zat. Vandaag was hij even ellendig als de dagen ervoor. Nonde, vanaf ik die kap dichtdoe dan voel ik me ellendig. GRRRRRRR!

Ook bezie ik het verschil in veiligheid. Rijd je met de Waw dan draag je geen helm. Maar ... ik rij liefst met de Waw met de kap eraf. Dus ... zit ik heel onveilig. Een helm dragen in de Waw is absoluut uit de kwestie! Die kapachterbouw zit in de weg. Nonde. Weeral zit ik in een tweestrijd.

Allez, je hebt ondertussen wel door dat dze keuze voor mij een moeilijke zaak is. Als ik vandaag mijn bevinding moet zeggen, dan is de wind gedraaid terug in het voordeel van de Quest.

Euh ... hoeveel keer ga ik nog veranderen van ggedachte????? :shock:
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#72 Bericht door Wouter D »

nest, heb het je gisteren toch gezegd, verkoop ze alletwee en koop u een rechtoptrike, ge gaat veel beter af zijn.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#73 Bericht door nestofdragons »

Woutertje, ge kunt er goed mee lachen. Maar voor mij is het een moeilijke keuze.

Heb net de fotos gezien op http://www.pixum.de/viewalbum/?id=2023175. Nu is de keuze nog moeilijker. Die koffer is een oplossinig voor een van de negatieve punten die ik had over de Quest.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#74 Bericht door Wouter D »

nest, let in ieder geval op wat ge doet he, want als ge gaat begin zagen en het valt tegen dan verminder de waarde van je velomobiel drastisch.

nu ja, je doet maar, ik zal wel met argusogen toekijken
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#75 Bericht door Edje »

NOD als je zo blijft doortwijfelen eindig je nog met 4 halve velomobielen :? :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie