WAW... is de fietser.be website weg?

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#16 Bericht door nestofdragons »

Edje, call the Cardoen-bike MINE! Ik ga er morgen naartoe.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#17 Bericht door Edje »

Is altijd te proberen, garanties heb je nooit in sponsering, maar mits wat nadenken kom ik nog wel een paar kandidaten tegen. Grote bedrijven die zich arm betalen aan reclame op ne aquarium. Die eigelijk mensen moeten bereiken die buiten in de file staan terwijl er een velomobiel voorbij snort tegen 33 km/u die reclame blijft wel een tijdje hangen, die van de TV zijn de meeste al vergeten eens hun vrouw heeft gezegd dat ze hoofdpijn heeft. :wink: :wink: :wink:


AUB uwe verkoopstekst :twisted: :lol: 8) :oops:

EN plak die quest tegen zijn etalage dat hij er niet lang kan zien. :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#18 Bericht door Dries »

Frank D schreef:zoals het er nu uitziet ga ik binnenkort even lang op de Waw moeten wachten. ?
Neenee, van't moment dat de levertermijn te lang dreigt te worden (langer dan 6 maand) zoek ik versterking. Afgaand op de reacties die ik twee weken geleden gekregen heb na de 'vacature' op de -nog steeds gecrashte- site, zijn er wel meer geïnteresseerden die een waw zouden kunnen bouwen.
of een digitale waw
of een bries

Er komen dus zeker nieuwe velomobielen vanuit de vlaamse hoek, maar 1 ding is zeker; de Waw zal nog een tijd de kleinste (in frontaal oppervlak) en dus waarschijnlijk de snelste blijven.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#19 Bericht door Luc Willaert »

nestofdragons schreef:Edje, call the Cardoen-bike MINE! Ik ga er morgen naartoe.
Ik vind een velomobiel met reclame voor een garage wel een eerder rare combinatie. Toch een beetje tegenstrijdige filosofie.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#20 Bericht door Johan Clerx »

Wardje,

Je mag me die voorbeeldbrief ook eens doorsturen als je wil.

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#21 Bericht door nestofdragons »

Luc,

ok, ik zat er ook even mee. Maar ik heb al een slogan bedacht:

Goedkoop transport:

mogelijkheid 1: velomobiel = zelf trappen
mogelijkheid 2: auto kopen bij Cardoen"


hihi, het is maar een ideetje, he. En zo komen we (velomobielen) er nog goed uit.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

geertalders
Junior
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 23:56
Postcode: 3910
Fiets: Giant XtC3
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

#22 Bericht door geertalders »

Goeiavond,

ik had gedacht om het bedrijf waar mijn vader werkt te vragen om sponsoring.

Ik heb de route die ik elke dag doe (woon-werk) opgezocht op het NIS (nationaal instituut voor de statistiek). Daar heb ik gevonden dat er elke dag gemiddeld 38000 voertuigen langskomen (dat was in 2003 en dat zal er heus niet op geminderd zijn). Daarvan komt de helft doorgereden tussen 7.00 en 8.30 en 17.00 en 18.30... en laat dat nu net de uren zijn dat ik daar langs kom.

Dus dan is de som snel gemaakt:

38000 x 1,5 = 28500
2

Hierbij gesteld dat er gemiddeld 1,5 persoon per voertuig zit (auto's, bussen van De lijn, vrachtwagens, camionettes met 6 bouwvakkers in...)

Dus 6000 €/28500= 0,21 cent per bereikte persoon. Want opvallen doe je... en geef me maar eens een voorbeeld waarbij tegen deze prijs per persoon je reclamen zo goed blijft hangen!!!

Ik heb een powerpoint presentatie gemaakt en daarmee hoop ik het bewuste bedrijf te kunnen overtuigen...

Ook heb ik hierin de verschillende kranteartikels opgenomen. Zeker die laatste met het kleine stukje over sponsoring in de inzet.

En als kers op de taart heb ik een foto van een WAW een beetje gefotosoept. Met het logo en de kleuren van hun bedrijf...


Wees vindingrijk mensen. Maar misschien één boodschap van algemeen nut:
Het basisbeginsel van ondernemen is winst maken. En dus moet je zoeken naar hoe je met je reclame de winst kan vergroten door de reclame op je velomobiel. Dat is vooral waar een bedrijf oog voor zal hebben denk ik...

Groetjes Geert

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#23 Bericht door Edje »

Luc Willaert schreef:
nestofdragons schreef:Edje, call the Cardoen-bike MINE! Ik ga er morgen naartoe.
Ik vind een velomobiel met reclame voor een garage wel een eerder rare combinatie. Toch een beetje tegenstrijdige filosofie.
combinatie met een garage is niet te combineren, maar Cardoen waar je vanaf het eerste jaar naar de keuring moet endie een markt aanspreken van verschillende merken, die hebben iedere reklame nodig die ze kunnen krijgen. ze verkopen ten slotte eindereeks wagens en hun grootste concurent is die zelfde wagen maar een nieuwer model.

BTW nog een slogan,

Bij Cardoen had je dit niet moeten doen :wink: (al is daar over te twijfelen :wink: )
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#24 Bericht door Ward De Meyer »

@ FrankFujin: Ik heb het hier proberen te plaatsen, maar het is blijkbaar te groot. Stuur me even je emailadres door in een PBke zodat ik hem je kan toezenden...

Ward
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#25 Bericht door Wouter D »

zeg ward, tis niet voor teen of tander maareuh, allebei onze franken hebben een fujin?
gelukkig is er in limburg nog ergens een frank die een hurri heeft
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#26 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter schreef:zeg ward, tis niet voor teen of tander maareuh, allebei onze franken hebben een fujin?
gelukkig is er in limburg nog ergens een frank die een hurri heeft
ow oke, vorig bericht was bedoeld voor FrankFujin- zonder-alle-toeters-en bellen-op-zijn-stuur...

Zo beter 8)
Optima Stinger EX met Aeropunt

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

#27 Bericht door Wijnandt »

Dries schreef:Een hack en een crash... Men heeft me beloofd dat het morgen zou opgelost zijn. Wel lekker rustig zo zonder de fietser mails...
Dries, zo'n lange downtime van je site is heel slecht voor je reputatie als ondernemer, en het feit dat je hosting provider z'n belofte niet heeft kunnen waarmaken, geeft ook het nodige te denken.

Mijn advies: een goede hosting provider zoeken, van het kaliber van bijv. XS4ALL of Versatel (vroeger Vuurwerk) in Nederland. De kosten kun je toch ten laste van je zaak doen komen, en dat maakt de financiële lasten wat dragelijker.

Het amateuristische gedoe van je huidige hosting provider bezorgt je op den duur meer schade dan wat een echt goede provider kost.
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#28 Bericht door Frank D »

Ik probeerde net nog eens of ik op de site kon (doe ik dagelijks meerdere keren) en kreeg héél even het eureka gevoel toen ik het fietser.be logo zag verschijnen... :D
Tot ik las wat er stond :cry:
Wegens een technische storing is fietser.be tijdelijk buiten gebruik.
Waarvoor onze excuses

Niet voor 't een of 't ander , maar na 10 dagen zou ik toch ook serieus overwegen een andere host te kiezen hoor.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#29 Bericht door de bakker »

als er iemand hosting zoekt die én heel betrouwbaar is én goedkoop dan kan ik zeker http://www.web-mania.com aanbevelen. sedert jaren staat mijne site er en die is misschien een tweemaal een uurtje offline geweest!!! 20 £ per jaar is nu ook niet zoveel.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#30 Bericht door Edje »

Bakker is inderdaad goedkoop, voor een site neer te poten.

Mijn ruimte maar je das 0.5 GB, 30 GB verkeer en 5 DB kost me iets meer dan het tienvoud.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie