Belgisch BRM is dood - een voorbeeld van hoe het niet mocht!

Bericht
Auteur
Gast

Belgisch BRM is dood - een voorbeeld van hoe het niet mocht!

#1 Bericht door Gast »

Tot mijn verbazing hoorde ik vandaag tijdens een bijeenkomst in Frankrijk : er is in België géén BRM meer. Iemand of iets pleegde een hold-up in spreekwoordelijke zin. Vive la Belgique!

Waar ik meteen aan moest denken : de Gentseliggers - waar feitelijk iedereen bijhoort die meent erbij te moeten horen en dit zonder enige verplichting én zonder iemand uit te sluiten - kunnen dingen tot stand brengen zonder veel omhaal als ware het gewoon met een vingerknip te verwezenlijken, terwijl een grote internationale organisatie die vierjaarlijks Parijs-Brest-Parijs organiseert met een afdeling in België dit niet kan.
Laatst gewijzigd door Gast op ma 19 dec 2005, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Belgisch BRM is dood - een voorbeeld van hoe het niet mo

#2 Bericht door Luc Willaert »

Patrick Pevenage schreef:Tot mijn verbazing hoorde ik vandaag tijdens een bijeenkomst in Frankrijk : er is in België géén BRM meer. Iemand of iets pleegde een hold-up in spreekwoordelijke zin. Vive la Belgique!

Waar ik meteen aan moest denken : de Gentseliggers - waar feitelijk iedereen bijhoort die meent erbij te moeten horen en dit zonder enige verplichting én zonder iemand uit te sluiten - kunnen dingen tot stand brengen zonder veel omhaal als ware het gewoon met een vingerknip te verwezenlijken, terwijl een grote internationale organisatie die vierjaarlijks Parijs-Brest-Parijs organiseert met een afdeling in België dit niet kan. Hopelijk lapt HPVB ons ook nooit zoiets. Want sorry, wij Belgen zijn eenvoudige mensen zolang wij ons eten zelf koken. Nemen wij een traiteur, dan wordt het duur betaald voor weinig eten op het bord. Als er al eten op tafel komt vooraleer de traiteur failliet gaat.
Kan je wat meer uitleg geven. Ik dacht dat de tochten voor volgend jaar al vastlagen????

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Ja Parick, dat begrijp ik eigenlijk ook niet goed. Ik dacht dat iedere officiële wielerclub zo'n BRM inmekaar kon steken?

Gast

#4 Bericht door Gast »

Toch zit het zo niet in mekaar. De ACP in Parijs, die wereldwijd de BRM beheert, beslist wie inricht. Die organisatie homologeert trouwens de verreden brevetten. Dus ook de groene controlekaart die door ons, liggers, teruggegeven wordt na iedere gereden tocht wordt in Parijs nagekeken.
Voor België is - of beter was - dat de Belgische Bond voor Rijwieltoerisme (BBR). Die op haar beurt geeft de bij haar aangesloten clubs de kans om een tocht in te richten hetgeen logisch is.

Wat er precies gebeurd is ga ik hier niet uitleggen. In België gaan wel nog BRM's ingericht worden, maar die gaan niet meer gehomologeerd worden. Enkel en alleen Lier (een club) zal haar ritten nog mogen homologeren waardoor je meteen weet uit welke hoek de wind waait.
En de andere grote inrichters dan zoals Doornik, Chimay, Oostende,...? Die gaan waarschijnlijk afhaken om nog langer in te richten (ik kan je garanderen dat daar prachtige ritten bijzitten).
Waarom homologeren ga je zeggen? Omdat alle BRM-rijders hun tochten nu eenmaal gehomologeerd wensen te zien zodat zij in een klassement kunnen opgenomen worden. Ook ik wens dat. Trouwens, in bepaalde omstandigheden heb je homologatie nodig om verder te kunnen doen. Maar op de keper beschouwd verandert er weinig voor iemand die ooit wel eens een BRM wenst te verrijden, maar voor de rest niet geïnteresseerd is in enig klassement.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Wat er precies gebeurd is ga ik hier niet uitleggen. In België gaan wel nog BRM's ingericht worden, maar die gaan niet meer gehomologeerd worden. Enkel en alleen Lier (een club) zal haar ritten nog mogen homologeren waardoor je meteen weet uit welke hoek de wind waait.
Uit welke richting waait de wind dan wel? Is er een machtsspelletje aan de gang misschien? En om welke reden wordt de BBR door de ACP niet meer beschouwd als een valabele partner?

Gast

#6 Bericht door Gast »

De BBR is een zeer valabele partner ER. Met mijn initieel postingsbericht wil ik in feite niet berichten over BRM want dat is totaal niet belangrijk voor ons.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#7 Bericht door Luc Willaert »

Gaan de tochten (bvb vanuit Oostende) dan ook niet meer door?

Gast

#8 Bericht door Gast »

Luc, even informeren bij je stadsgenoot Prinsier. Voor mij (of ons) is het niet belangrijk wie wat en wanneer er georganiseerd gaat worden, op voorwaarde dat het maar gebeurt.
Die vraag staat momenteel volledig open.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#9 Bericht door Johan Clerx »

Als ik een BRM zou rijden had ik die graag gehomologeerd gezien, en had ik dus ook graag vooraf geweten of het officiële BRM is. Als ik het goed begrijp kan dit in België dus enkel maar voor tochten die door de club in Lier worden ingericht. Jammer.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#10 Bericht door eeuwige reiziger »

Johan Clerx schreef:Als ik een BRM zou rijden had ik die graag gehomologeerd gezien, en had ik dus ook graag vooraf geweten of het officiële BRM is. Als ik het goed begrijp kan dit in België dus enkel maar voor tochten die door de club in Lier worden ingericht. Jammer.
Mij is nog altijd niet duidelijk wat er aan de basis ligt van deze bokkensprongen...

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#11 Bericht door Johan Clerx »

awel, mij eigenlijk ook niet

Gast

#12 Bericht door Gast »

Jullie maar peuteren maar ik ga niets lossen. Zoniet schop ik ergens tegen een been wat eigenlijk niet erg is daar de derde er toch mee heen loopt.
Laatst gewijzigd door Gast op di 01 nov 2005, 0:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#13 Bericht door Wouter D »

ge hebt gelijk, er word al genoeg gezeverd over andere dingen in het algemeen, ik ga geen voorbeelden geven
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#14 Bericht door Luc Willaert »

Denk dat het hier geen kwestie is van zeveren. Een aantal van de Gentse Liggers hebben vorig jaar een paar BRM's gereden.
Een aantal anderen (de dezen hier, Johan,....) zijn - mede door de fantastische verslagen van Patrick - enthousiast geraakt om het volgend jaar ook te proberen. Nu horen we dat het gedaan is :? Toch logisch dat we graag weten waarom. :oops:

Komt er een officiele mededeling vanuit BRM Frankrijk??

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#15 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Jullie maar peuteren maar ik ga niets lossen. Zoniet schop ik ergens tegen een been wat eigenlijk niet erg is daar de derde er toch mee heen loopt.
Tja, er is nu eenmaal een spreekwoord dat luidt "wie a zegt, moet ook b zeggen". 't Staat je natuurlijk vrij te vertellen wat je zint en te zwijgen over wat je nodig acht. Anderzijds, spreek je in omfloerste bewoordingen die de mensen alleen maar nieuwsgierig maken: "... waardoor je meteen weet uit welke hoek de wind waait ... " Hoezo? Ik weet niet uit welke hoek de wind waait, en met mij nog vele anderen... "... hopelijk lapt HPVB ons nooit zoiets ..." Aha, heeft "men" jullie dan iets "gelapt"? Dat klinkt niet al te fraai. Indien je niets wil lossen, dan had je beter over dergelijke zaken gezwegen.

Plaats reactie