De Schelde oversteken

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

De Schelde oversteken

#1 Bericht door lmoens »

hallo,

vroeger dierf ik nogal eens een fietstochtje maken in de Delta van Kruiningen alover de Oesterdam naar Tholen naar de Philipsdam, langs het Haringvliet naar Steenbergen, Dinteloord zelfs al eens naar Hellevoetsluis. Daartoe stak ik de (Wester)Schelde over met de boot van Perkpolder naar Kruiningen (40 km van mijn deur). Met de komst van de tunnel onder de Westerschelde is deze boot uit de vaart genomen en kan ik de Westerschelde enkel over van Breskens naar Vlissingen. Dat maakt de streek van Tholen voor mij onbereikbaar in één dag.

Daarom mijn oproep:

Kan ik nog ergens elders de Schelde over of onder met de fiets om eventueel die streek te bereiken.
Ik weet uiteraard wel dat ik de auto kan nemen om naar de overkant te rijden maar ik beschik maar zelden over de auto en ik ben er ook principiëel een beetje tegen om met de auto te gaan fietsen als "fietsen ook per fiets kan".

Graag enkele "oversteektips"

Louis
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

als je een uur op voorhand belt naar de tunnel (nr even vragen aan graddus of zo) dan kan je mee met de fietsbus, naar het schijnt toch.

maare, ken jij de straak rond de schelde goed? anders misschien eens 200km tochtje uitstippelen via veer in breskens en over antwerpen, of wordt dat dan 300 km?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#3 Bericht door de bakker »

zo'n ritje rond de schelde lijkt mij trouwens ook wat (vlissingen, antwerpen, breskes). moet er wel bij vertellen dat ik zo'n beetje bang ben van antwerpen op fietsgebied. zo weet ik aan geen kanten of het mogelijk is om de voetgangerstunnel door te komen met een velomobiel. ook weet ik aan geen kanten of er vanaf daar een fietsvriendelijke weg is om buiten het centrum te raken en de schelde te volgen tot gent??

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#4 Bericht door Ward De Meyer »

de bakker schreef:zo'n ritje rond de schelde lijkt mij trouwens ook wat (vlissingen, antwerpen, breskes). moet er wel bij vertellen dat ik zo'n beetje bang ben van antwerpen op fietsgebied. zo weet ik aan geen kanten of het mogelijk is om de voetgangerstunnel door te komen met een velomobiel. ook weet ik aan geen kanten of er vanaf daar een fietsvriendelijke weg is om buiten het centrum te raken en de schelde te volgen tot gent??
Je kan zonder problemen de voetgangerstunnel door met een velomobiel. Ik neem hem steeds om naar Gent te rijden. Om in Gent zelf te geraken rij ik via het jaagpad van de Expressweg tot voor Zelzate om dan binnendoor te rijden naar Gent. Of je ook heel de tijd via de Schelde kunt naar Gent, schijnt wel te lukken maar ik vind het teveel omweg...

Ward- Rijdt graag recht op recht -De Meyer

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#5 Bericht door lmoens »

Wouter schreef:als je een uur op voorhand belt naar de tunnel (nr even vragen aan graddus of zo) dan kan je mee met de fietsbus, naar het schijnt toch.

maare, ken jij de straak rond de schelde goed? anders misschien eens 200km tochtje uitstippelen via veer in breskens en over antwerpen, of wordt dat dan 300 km?
De fietsbus van Connexion daar heb ik ook al van gehoord en ik heb het nummer (zie www.westerscheldetunnel.nl) maar dan sta je nog maar op het "Tolplein" en dat is nog flink wat ten westen van 's Heerenhoek. Dus geweldig veel korter dan Vlissingen is dat niet.

ivm een fietstocht in Zeeland. Ik ken de eilanden behoorlijk goed. Een fantastische fietsstreek maar je komt inderdaad al gauw boven de 200 km uit. Van zodra ik een valabele "oversteekplaats" vind, meld ik mij met een voorstel.
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#6 Bericht door lmoens »

de bakker schreef: ook weet ik aan geen kanten of er vanaf daar een fietsvriendelijke weg is om buiten het centrum te raken en de schelde te volgen tot gent??
Als je de voetgangerstunnel uitkomt kan je meteen rechts de Schelde zoveel als mogelijk volgen. 't Is echt wel te doen. Je moet wel de Rupel over (desnoods via Boom) en ook de Dender. Zo volg je de Schelde tot in Gent (daar inderdaad wat omrijden) verder tot in Oudenaarde, Berchem en Doornik. Verder dan Doornik ben ik nog niet geweest.
Als je dat wenst kan je in Bossuit het water volgen tot Kortrijk en vandaar verder naar Roeselare enz...

Ik wil altijd eens gidsen op voorwaarde dat het niet te snel gaat :wink:

Louis
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#7 Bericht door de bakker »

te snel !!!!!!!


amaai nie, niemand die z'n snelheid beter weet aan te passen als ik. ik hou je voorstel zeker in gedachten. ben je soms vrij op een di? volgende week bv. als het dan enigszinds mooi weer is maak ik meteen een tochtje via breskes en vlissingen richting antwerpen om daar dan via via de schelde richting gent op te pikken.

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#8 Bericht door lmoens »

de bakker schreef: ben je soms vrij op een di?
Kan goed uitkomen. Ik werk nooit op dinsdag maar voor het verlof (=nog één week) vind ik echt geen gaatje meer. Ik meld mij van zodra het augustus is.

tot dan
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

jorvik
Neo Prof
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 11:59
Postcode: 2000
Fiets: hurricane
Locatie: antwerpen
Contacteer:

#9 Bericht door jorvik »

Ik kan jullie gemakkelijk door en/of langs Antwerpen gidsen. Ik ken de scheldedijken zowel op linker- als op rechteroever van in de haven tot een stuk voorbij Temse.

Alleen.... ik zit wel gebonden aan werkuren.

Wat ik wel kan zeggen: het is zalig koersen op de verkeersvrije jaagpaden van de schelde. Op weg naar Gent is dat de omweg dubbel en dik waard (als je niet gepresseerd bent natuurlijk).
jan

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#10 Bericht door de bakker »

lmoens, jorvik, das allemaal prachtig. van zodra er één van jullie es tijd heeft op een di !!!!!!!!

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#11 Bericht door lieve »

ik heb het eens opgezocht voor u, wij hebben ook eens die boot genomen.
de voet-fietsveer van Terneuzen-Hoedekenskerke.
die vaart uit van 3 juli tot 1 september. op de dagen dinsdag, woensdag,donderdag en zondag.
vaartijden:Terneuzen:10:15/ 14:15
:Hoedekenskerke: 11:45 / 16:15
tel 0031115-648046 , 00316-53206436

als je die van plan bent te nemen wel op voorhand bellen voor een plekje!!

of wel kijk je naar www.voetveren.nl
daat staan heel veel veren op van belgie en nederland

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#12 Bericht door lieve »

nog een op de site gevonden(www.voetveren.nl) van perkpolder naar hansweert.
die ga ik zelf wel eens doen van de zomer een klein rondje zeeland beveland.
verder zal ik toch niet geraken :cry:

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#13 Bericht door lmoens »

lieve schreef:of wel kijk je naar www.voetveren.nl
daat staan heel veel veren op van belgie en nederland
Deze website is "de tip van de eeuw".

Hartelijk dank

Louis
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Plaats reactie