Roadie

Bericht
Auteur
de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#16 Bericht door de bakker »

peter,

mensen over de schreef proberen te trekken heeft weinig zin. als het dan al geen fietsers zijn is het zeker zinloos. das althans mijn mening hoor

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Roadie

#17 Bericht door Edje »

[quote="peter gelukkig kom ik regelmatig met die M5 kloon, die prijs is wel correct :lol:[/quote]

WAUUUUWWWWWWWWWWWWWWW

Vind je de prijzen niet correct Peter, das pas iemand over de streep trekken.

wat ik niet eerlijk vind is dat ik iemand die er totaal niets voor doet "de belgische staat) door de aankoop van een trike met 36% gaat lopen. das een verschil van +1000 € :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

Re: Roadie

#18 Bericht door Johan Clerx »

Edje schreef:WAUUUUWWWWWWWWWWWWWWW

Vind je de prijzen niet correct Peter, das pas iemand over de streep trekken.

wat ik niet eerlijk vind is dat ik iemand die er totaal niets voor doet "de belgische staat) door de aankoop van een trike met 36% gaat lopen. das een verschil van +1000 € :wink:
Het geld voor de ziekteverzekering en invaliditeitsuitkeringen moet ergens van komen he edje :wink:

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#19 Bericht door Edje »

YEP al heb ik vrijstelling voor invoersrechten, je mag dan wel geen sportartikelen invoeren :? :oops: ](*,)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#20 Bericht door quattrovelootje »

Edje schreef:YEP al heb ik vrijstelling voor invoersrechten, je mag dan wel geen sportartikelen invoeren :? :oops: ](*,)
Oh, sinds wanneer beschouwt de Belgische Staat rijwielen als sportartikelen ? Ik dacht dat dat vervoermiddelen waren !
Weet jij toevallig waar ik die "beperkingen" kan terugvinden, evenals de categorisering van de goederen ?

Tihamér -mist het "apeland" België niet altijd even erg
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#21 Bericht door Edje »

is ook zo maar zelf vervoersmiddelen mogen geen snelheid ontwikkelen als je een handicap hebt ;-), ANDERS had ik ook wel rechtstreeks besteld geloof me.

Hier antword dat ik ontving;-)

Geachte Heer Cl.,

Na raadpleging van Mr. Pierrre Ernoux blijf ik bij mijn eerder genomen standpunt van 09/06.

Het door U beschreven voertuig is in feite zelfs een sportvoertuig en niet speciaal ontworpen voor mindervaliden. Op de website wordt zelfs promotie gemaakt met de snelheid die het voertuig kan ontwikkelen. M.i. is er ook over de douanetariefindeling van het goed (8712 0080) weinig tot geen discussie mogelijk.

Mr. Ernoux was van mening dat het ging om een echt mindervaliden voertuig die inderdaad onder tariefpost 8713 vallen met 0 % invoerrechten en 6 % BTW. M.b.t. de indeling van het voertuig in het douanetarief kan ik verwijzen naar bijgevoegde toelichtingen over het aanvragen van een bindende tariefinlichting ( aanvraag enkel schriftelijk mogelijk in Brussel) indien U hierover toch uw twijfels zou hebben of blijven behouden.

Nu zou het toch kunnnen zijn dat de door U bij de invoer betaalde BTW bij de douane, voor gehele of gedeeltelijke terugbetaling vatbaar is onder bepaalde omstandigheden en bepaalde voorwaarden en dit als gevolg van uw handicap. Dit is evenwel een volledig binnenlandse BTW-aangelegeheid waarvoor U best inlichtingen kunt inwinnen bij uw plaatselijke BTW-controle of U al of niet voor dit goed aan de voorwaarden kunt voldoen.

Steeds bereid tot verder overleg.


Mvg,



G.Bruyninx
douaneprocedures Hasselt
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#22 Bericht door quattrovelootje »

Hmm, als ik jouw antwoord zo lees, lijkt het me dat 1 persoon beslist of het wel of niet mag. Ik veronderstel dat er toch wettelijke bepalingen zijn of KB's die zoiets regelen. Bvb er zal toch ergens wel een wettelijke bepaling zijn dat een voertuig voor mindervaliden omschrijft, of niet ?
Vreemd ..... Nu komt het mij over dat je afgestraft wordt om dat Catrike op zijn website snelheden vermeld .....
Ik denk dat het toch eens de moeite loont om daar eens dieper op in te gaan, of hebjij zoiets van : "pfft, laat maar, ik heb mijne trike intussen toch, dus ...." ? Tenslotte wordt niet uitgesloten dat je een deel van de betaalde BTW op invoerrechten zou kunnen terugkrijgen .....

Tihamér -haat BTW op eender wat
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#23 Bericht door Edje »

nope , de site van Catrike is intussen al iets aangepast.

En hier in België zullen er altijd ezels werken op staatsjobkes zeker (ik wil dit niet veralgemenen) ik heb van een ambtenaar toestemming gekregen en van deze kreeg ik ze niet, tja daar sta je dan he.

Maar het is ook zo dat al die voor delen die je krijgt als minder valideecht niets of nietveel opleveren hoor. Je zal er zeker NOOIT voordeelvan hebben. :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#24 Bericht door quattrovelootje »

Edje schreef:Maar het is ook zo dat al die voor delen die je krijgt als minder valideecht niets of nietveel opleveren hoor. Je zal er zeker NOOIT voordeelvan hebben. :wink:
Een algemene regel voor België lijkt me eerder : zelf proberen, want het komen aanbieden zal niemand doen ! Zeker niet in gevallen zoals die van jou, waar interpretatie verschilt van ambtenaar tot ambtenaar ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

Gast

#25 Bericht door Gast »

mijn zus woont in Chicago, misschien kan
het via die weg goedkoper?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

alt schreef:mijn zus woont in Chicago, misschien kan
het via die weg goedkoper?
Indien uw zus dat kan meesmokkelen in haar tassen, ja... Anders betaal je voor het verlaten van de luchthaven in België ook een pak invoerrechten en BTW. Geef je het niet aan en ontdekt men je lading, dan is het nog mogelijk dat de hele zaak wordt aangeslagen. Dan krijgt u er nog een boete bovenop.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#27 Bericht door Wouter D »

kan die zus van je daar geen drie maanden mee rond tjeezen, als ze dan op fiersvakantie naar belgie komt, dan is dat toch anders? of niet?

dan zie je toch ook dat het niet om een nieuwe fiets gaat
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#28 Bericht door marini »

tenzij dat het uwe eigendom is, ze moet er dus mee rijden en dan meebrengen , maar dan is hem ni meer nieuw
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#29 Bericht door Brechtix »

alt schreef:mijn zus woont in Chicago, misschien kan
het via die weg goedkoper?
Ja ze kan dat gewoon meebrengen met haar bagage. Kijken wat de policy is van de vliegmaatschappij aangaande 'sporting goods' of fietsen, bij sommige maatschappijen mag je een fiets gratis meedoen, bij anderen is er een bagagelimiet van 20 of 30 kg, de rest moet je dan bijbetalen, maar dat is een peulschil.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Tjorque
Helper
Berichten: 366
Lid geworden op: do 02 dec 2004, 12:04
Postcode: 2000
Fiets: HP Grasshopper
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

#30 Bericht door Tjorque »

Mss niet zo'n leuk berichtje maar 'k moet het maar even melden voor de correctheid:

De roadie z'n verkoopsprijs ligt eigenlijk op 950€
Hij is momenteel nog niet goedkoper te maken spijtig genoeg :?
Grasshopper
Rohloff - Naafdynamo - Avid BB7 - FSA SLK - Big Apple (ik eet geen fruit dus 'k ga overstappen op Racers)
[url=http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=2899]Groen transport...[/url]

Plaats reactie